kennelhoest
-
goeivrouwke
- Snuffelneus

kennelhoest
hai hai,
onze pup bruce heeft kennelhoest gehad...gelukkig door zijn inenting een hele milde vorm...meer snotneus dan erg hoesten ( hij heeft 2 dagen heel af en toe gehoest en 4 dagen een flinke snotneus)
maar er huppelen hier nog 2 shih thukes rond ( 9 en 7 jaar) en tja je kunt het al raden die kregen het ook.
de oudste ons charlie begon als eerste.
maar jeetje veel erger dan bruce...charlie heeft ook nooit een kennelhoest enting gehad ( ik zeg heel eerlijk dat dat niet hoefde omdat ze nooit naar een kennel gaan en altijd met ons mee gaan op vakantie) maar nou na wat informatie weet ik dat dat de grootste onzin is...ze kunnen het overal oplopen.
ons bartje de middelste begon eergisteren ook met hoesten.
maar omdat ons charlie het zo erg had ben ik gisterenochtend meteen naar de dierenarts geweest...hij kreeg een spuit om het slijm wat beter op te lossen en antibiotica voor 10 dagen ( 1 pil per dag)
dus hij heeft nou 2 pillen gehad, maar och gerum je hoort het slijm gewoon.
thijmsiroop geef ik ook 2x per dag een klein beetje via een spuitje in zn mond, want hij draait zich om als ik met de lepel aan kom.
nou was mijn vraag hoelang duurt het voor je wat verbetering ziet?
of moet ik weer terug gaan naar de dierenarts?
ik weet het is natuurlijk moeilijk te oordelen via een tekst.
weet het gewoon ff niet meer
onze pup bruce heeft kennelhoest gehad...gelukkig door zijn inenting een hele milde vorm...meer snotneus dan erg hoesten ( hij heeft 2 dagen heel af en toe gehoest en 4 dagen een flinke snotneus)
maar er huppelen hier nog 2 shih thukes rond ( 9 en 7 jaar) en tja je kunt het al raden die kregen het ook.
de oudste ons charlie begon als eerste.
maar jeetje veel erger dan bruce...charlie heeft ook nooit een kennelhoest enting gehad ( ik zeg heel eerlijk dat dat niet hoefde omdat ze nooit naar een kennel gaan en altijd met ons mee gaan op vakantie) maar nou na wat informatie weet ik dat dat de grootste onzin is...ze kunnen het overal oplopen.
ons bartje de middelste begon eergisteren ook met hoesten.
maar omdat ons charlie het zo erg had ben ik gisterenochtend meteen naar de dierenarts geweest...hij kreeg een spuit om het slijm wat beter op te lossen en antibiotica voor 10 dagen ( 1 pil per dag)
dus hij heeft nou 2 pillen gehad, maar och gerum je hoort het slijm gewoon.
thijmsiroop geef ik ook 2x per dag een klein beetje via een spuitje in zn mond, want hij draait zich om als ik met de lepel aan kom.
nou was mijn vraag hoelang duurt het voor je wat verbetering ziet?
of moet ik weer terug gaan naar de dierenarts?
ik weet het is natuurlijk moeilijk te oordelen via een tekst.
weet het gewoon ff niet meer
-
goeivrouwke
- Snuffelneus

uhm het gedeelte waarom charlie of mn andere hondjes nooit een kennelhoest spuit hebben gehad was omdat ik dus dacht dat je dat alleen in een kennel op kon lopen...staat er verkeerd!
en jaa ik weet nou dat dat de grootste onzin is.
maar heb nog nooit met kennelhoest te maken gehad.
weet nou wel beter
en jaa ik weet nou dat dat de grootste onzin is.
maar heb nog nooit met kennelhoest te maken gehad.
weet nou wel beter
-
Roos
Wanneer heeft Bruce z'n kennelhoestenting gehad?
Als je je niet gerust voelt met Charlie (hoe oud is hij?) zou ik wel even contact opnemen met de da vandaag, je moet de medicatie de tijd geven om hun werk te doen, maar hoe dat met kennelhoest en slijm zit weet ik ook niet.
Dan ben je in ieder geval van het weekend wat zekerder van jouw zaak
Sterkte met de hondjes!
Als je je niet gerust voelt met Charlie (hoe oud is hij?) zou ik wel even contact opnemen met de da vandaag, je moet de medicatie de tijd geven om hun werk te doen, maar hoe dat met kennelhoest en slijm zit weet ik ook niet.
Dan ben je in ieder geval van het weekend wat zekerder van jouw zaak
Sterkte met de hondjes!
-
goeivrouwke
- Snuffelneus

Bruce heeft het 2 weken geleden gehad en charlie heeft het nou een halve week...charlie is bijna 10.
En ons bartje heeft het nou ook, die is 7.
Zolang ze slapen of rustig op bank liggen gaat het goed, maar bij het minste geringste "inspanning" bijv vd bank af dan gaan ze weer.
Charlie erger dan bartje...
ze hebben nou hun 3e pilletje antibiotica gehad en ze krijgen van mij thijmsiroop voor het keeltje.
Pfff vind het zo zielig...
En ons bartje heeft het nou ook, die is 7.
Zolang ze slapen of rustig op bank liggen gaat het goed, maar bij het minste geringste "inspanning" bijv vd bank af dan gaan ze weer.
Charlie erger dan bartje...
ze hebben nou hun 3e pilletje antibiotica gehad en ze krijgen van mij thijmsiroop voor het keeltje.
Pfff vind het zo zielig...
- Tarzan
- Kleine hondenneus

Wat rot om je dieren zo ziek te zien!
Tarzan had het toen hij deze zomer een week in een pension had gezeten. Maar dat was een milde vorm. Hij maakte soms een geluid alsof hij iets in zijn keel had, en hij had soms een snotneus. Na een paar dagen was het over.
Beterschap voor Charlie en Bartje.
Tarzan had het toen hij deze zomer een week in een pension had gezeten. Maar dat was een milde vorm. Hij maakte soms een geluid alsof hij iets in zijn keel had, en hij had soms een snotneus. Na een paar dagen was het over.
Beterschap voor Charlie en Bartje.
Honden lachen met hun staart.
Tarzan (29-02-2012)
-
Kelsey en Lenka
- Grote hondenneus

-
goeivrouwke
- Snuffelneus

Hai, nou hier ff een update...
Bruce onze labradorpup heeft het maar heel kort gehad en gelukkig dankzij zn enting een milde vorm.
Charlie en bartje onze 2 shih~thu`s veel erger, waarvan charlie het ergst.
Gisteren weer mee naar de da geweest en nou hebben ze een zware antibiotica kuur.
De vorige antibiotica had het moeten fixen, maar helaas.
Nou 7 dagen 2x per dag een pilletje.
Ik moet hun voer ook wellen in boullion, anders doet het zeer rn eten ze niet.
Op deze manier gelukkig wel.
Het moet nou overgaan...ik hoop het zo voor ze!
Dank jullie wel voor jullie reacties x
Bruce onze labradorpup heeft het maar heel kort gehad en gelukkig dankzij zn enting een milde vorm.
Charlie en bartje onze 2 shih~thu`s veel erger, waarvan charlie het ergst.
Gisteren weer mee naar de da geweest en nou hebben ze een zware antibiotica kuur.
De vorige antibiotica had het moeten fixen, maar helaas.
Nou 7 dagen 2x per dag een pilletje.
Ik moet hun voer ook wellen in boullion, anders doet het zeer rn eten ze niet.
Op deze manier gelukkig wel.
Het moet nou overgaan...ik hoop het zo voor ze!
Dank jullie wel voor jullie reacties x
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer: