Bruno

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Bruno het labje
Snuffelneus
Snuffelneus

Bruno

Ongelezen bericht door Bruno het labje »

Afbeelding

Hierbij onze nieuwe aanwinst. Zijn naam iks Bruno en hij is geboren op 4 juli. Zaterdag 31 augustus mogen we hem ophalen. De spullen zijn aangeschaft (op de bench na) en we (mijn vriendin en ik) zijn er helemaal klaar voor.

Overigens heeft Bruno een lichte overbeet. Iemand hier ervaring mee
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Het is ongetwijfeld een schatje, maar helaas is er niet veel van hem te zien :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-kim-
Speurneus
Speurneus

Re: Buno

Ongelezen bericht door -kim- »

Afbeelding

Wat een leukerd !

Geen ervaring met een overbeet, is denk ik wel heel goed in de gaten houden hoe de tanden gaan groeien na het wisselen.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Wat een dotje! Ik heb er zelf geen ervaring mee maar de bordeaux dog van mijn oom heeft een onderbeet. Hij kan daar prima mee kauwen en heeft er geen last van. Alleen zie je steeds zijn ondertandjes. Als je hem een snoepje wilt geven moet je dat in zijn centenbakkie leggen anders kan hij het niet aanpakken goed aanpakken.
Dus goed in de gaten blijven houden maar het hoeft niet voor problemen te zorgen.
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Kelsey en Lenka »

Lief. DE hond van onze buren had dit ook. Ze heeft er nooit last van gehad. Was gewoon een beetje grappig. Ze had een beetje een boxermuiltje :)
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13
Bruno het labje
Snuffelneus
Snuffelneus

Afgelopen zaterdag hebben we Bruno dan eindelijk opgehaald. Een rit van 1,5 uur en hij heeft zich beeldig gedragen.

Hij is sinds gisteren helemaal over op KVV Lothgering (250 gram per dag).

De bench vindt hij nu al de leukste plek van het huis, dus dat is een goed tekenen. Ook begint hij nu eindelijk buiten de plassen. De eerste 2 dagen durfde hij dit nog niet. Morgen na de DA voor inenting (incl kennelhoest) en zaterdag staat zijn eerste schooldag gepland.

Echter de nachten zijn tot nu toe redelijk vermoeiend. Bruno blaft enkele keren per nacht. De eerste twee nachten heeft hij zelfs in zijn bench geplast en gepoept. Afgelopen nacht ging dit gelukkig iets beter. We staan nu gewoon elke 2,5 uurtje op en laten hem dan naar buiten. Het probleem is echter dat hij dan niet altijd iets doet. Wellicht hebben jullie nog tips? Zijn drinkbak halen we al om 8u weg.

PS ik vind het enorm prettig om mijn informatie vanuit het forum te halen. Dank aan alle leden :)
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Wat een dotje :verliefd1:
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Wat een lieverd :verliefd1:
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Wat een leuk ventje :verliefd1:

Voor mij is het te lang geleden dat ik met zindelijk maken te maken had, dus helaas geen tips :wink:
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door KimenBart »

Hoi!

Gewoon volhouden, het opstaan dan :-). Bij Bo heeft het een week of 5 a 6 geduurd totdat ze het op kon houden in de nachten. Ik stond in het begin ook elke nacht meerdere malen buiten. Gewoon bij een piep of een blaf naar beneden en de puppert buiten zetten. Ik sprak ook niet tegen de hond en liet het licht uit. Na een p&p weer terug de bench in en lekker verder slapen. Het is bij ons vanzelf over gegaan. :)
Mariska
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Mariska »

Geeft Bruno zelf aan als hij zijn behoefte moet doen? Wij zijn in het begin ook iedere twee uur met Bowie naar buiten gegaan maar ook omdat hij niet altijd iets deed eerst afgewacht tot hij begon te piepen en ook langer dan een minuutje bleef piepen. Bowie wilde vooral de aandacht en toen we dat doorhadden zijn we er 's nachts niet speciaal meer uitgegaan. De eerste nacht dat we dat deden was hij wel goed moe dus dat heeft vast geholpen.
Toen hij 9 weken was kon hij het in de nacht 7 uur volhouden, dat is nu met 12 weken 8,5 uur. Langer kan hij ook vast wel maar dan ga ik uit bed dus is niet echt nodig.

Succes!
Afbeelding
Bruno het labje
Snuffelneus
Snuffelneus

Dank voor jullie reacties.

Mijn vorig berichtje lijkt alweer zo lang geleden. Bruno slaapt nu de hele dag door en doet het echt ontzettend goed. Het blaffen was meer voor aandacht. Nu putten we hem 's avonds iets meer uit, waardoor hij heerlijk de hele nacht door slaapt. Echt fantastisch.

Verder leert hij ook ontzettend snel. Hij kan de comando's zit, blijf, af al goed volgen. Ongeloofelijk hoe snel hij alles oppakt.
Plaats reactie