hoe kies je?
-
Kelsey en Lenka
- Grote hondenneus

hoe kies je?
We moeten over enkele weken kiezen welke van de 2 hondjes Lenka wordt. Ik heb het daar een beetje moeilijk mee, want ze zijn allebei leuk. Natuurlijk zal er nog meer van hun karakter naar boven komen als ze wat ouder zijn en misschien weten we het gewoon op het moment dat er gekozen wordt. Omdat ze bij een oude hond komt, heb ik al gevraagd aan de fokster of ze wil helpen kijken naar de karakters. Maar als dit gelijkaardig is en ze kan ons geen voorkeurshondje aanduiden... Hou moeten we dan in hemelsnaam kiezen??? Hoe deden jullie het? ik voel me nu al schuldig tegenover het hondje dat we niet kiezen 
-
Roos
-
Kelsey en Lenka
- Grote hondenneus

te empatisch
Ja, ik weet het... stom hoor... Natuurlijk krijgt dat ander hondje ook een fijne thuis, maar ja... zo ben ikRoos schreef:Waarom, daar zal ook een goed huisje voor zijn of gezocht worden toch?![]()
Voor wat betreft de keuze maken kan ik jou alleen maar aanraden om je gevoel te volgen, dat is na de keuze van de fokster ivm Kelsey het belangrijkste. Succes!
't Zal dan maar te hopen zijn dat mijn gevoel en dat van mijn man overeen komt!
- Tarzan
- Kleine hondenneus

Je doet je ogen dicht en pakt er eentje. Dat wordt jullie Lenka.
Het lijkt me heel moeilijk om te kiezen. Vooral als er niet een is waar echt jullie voorkeur naar uitgaat.
Onze vorige hond, Sheila, hebben we uitgezocht als puppie, maar dat was het hondje dat direct naar ons toe kwam toen we het nest kwamen bekijken. Het klikte meteen
Het lijkt me heel moeilijk om te kiezen. Vooral als er niet een is waar echt jullie voorkeur naar uitgaat.
Onze vorige hond, Sheila, hebben we uitgezocht als puppie, maar dat was het hondje dat direct naar ons toe kwam toen we het nest kwamen bekijken. Het klikte meteen
-
Kelsey en Lenka
- Grote hondenneus

zondag gaan we opnieuw kijken. Ik hoop dat ik dan echt al voorkeur voel, want ik ben daar zo hard mee bezig... Langs de andere kant... Als ik te vroeg eentje in mijn hart sluit en zij raadt dan het ander aan... phoe... 
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Bij Kay hadden we het makkelijk, want er was maar 1 blonde reu dus die was voor ons
Bij Daan zaten er 3 reutjes in het nest, en wij hadden 1e keus
Nu ben ik heel veel bij het nest geweest en heb bijna alle 1e keren meegemaakt van de puppies (incl de geboorte hoewel je dan net niets ziet qua karakter
)
Wij hadden het heel moeilijk met het maken van de keus tussen 2 reutjes, en hebben ons gevoel laten spreken .... Daan sprak ons het meeste aan en stond toen we terugkeken ook het meest op de ruim 3000 foto's die ik had van het nest
Naderhand nooit spijt gehad, Daan zijn broer zien wij nog steeds eens in de zoveel tijd en ondanks dat het ook een kanjer is, past Daan zijn karakter beter bij ons
Succes !!
Nu ben ik heel veel bij het nest geweest en heb bijna alle 1e keren meegemaakt van de puppies (incl de geboorte hoewel je dan net niets ziet qua karakter
Wij hadden het heel moeilijk met het maken van de keus tussen 2 reutjes, en hebben ons gevoel laten spreken .... Daan sprak ons het meeste aan en stond toen we terugkeken ook het meest op de ruim 3000 foto's die ik had van het nest
Naderhand nooit spijt gehad, Daan zijn broer zien wij nog steeds eens in de zoveel tijd en ondanks dat het ook een kanjer is, past Daan zijn karakter beter bij ons
Succes !!
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
Patricia ter Veld
- Kleine hondenneus

-
Saskialappie
Wij hoefden/konden niet kiezen. Er waren maar 2 teefjes, een bruine en een blonde. Het bruine teefje was al gereserveerd dus bleef onze blonde Nola over.
Wij zijn een aantal keren langs geweest voordat we haar mee mochten nemen. Toen zagen we ook dat Nola de rustigste was van het nest. Dat vonden wij ook wel fijn, ook voor onze andere hond. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ze thuis wel losgekomen is
.
Nola hebben we opgehaald toen ze 8,5 week oud was en ze is nu 24 weken oud. En wij kunnen en willen haar niet meer missen
. Ze is zo'n schat van een hond!
Wij zijn een aantal keren langs geweest voordat we haar mee mochten nemen. Toen zagen we ook dat Nola de rustigste was van het nest. Dat vonden wij ook wel fijn, ook voor onze andere hond. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ze thuis wel losgekomen is
Nola hebben we opgehaald toen ze 8,5 week oud was en ze is nu 24 weken oud. En wij kunnen en willen haar niet meer missen
-
-Marianne
- Middelgrote hondenneus

-
esmoezie
- Speurneus

Bij ons werd ons een pup toegewezen, dus gelukkig hoefden we niet te kiezen. Dat zou heel moeilijk zijn geweest, want we hadden geen duidelijke voorkeur.
Hadden we die wel gehad dan mochten we het aangeven en werd er rekening mee gehouden.
Toen ik alle hondjes terugzag op de reünie was ik duidelijk blij met Keo. Maar ja, toen woonde hij intussen al een jaar bij ons en was door onszelf opgevoed
Hadden we die wel gehad dan mochten we het aangeven en werd er rekening mee gehouden.
Toen ik alle hondjes terugzag op de reünie was ik duidelijk blij met Keo. Maar ja, toen woonde hij intussen al een jaar bij ons en was door onszelf opgevoed
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015
-
Kelsey en Lenka
- Grote hondenneus

wat een luxe!
Kay schreef:Bij Kay hadden we het makkelijk, want er was maar 1 blonde reu dus die was voor ons![]()
Nu ben ik heel veel bij het nest geweest en heb bijna alle 1e keren meegemaakt van de puppies (incl de geboorte hoewel je dan net niets ziet qua karakter)
Wij hadden het heel moeilijk met het maken van de keus tussen 2 reutjes, en hebben ons gevoel laten spreken .... Daan sprak ons het meeste aan en stond toen we terugkeken ook het meest op de ruim 3000 foto's die ik had van het nest![]()
Succes !!
Wow! Wat leuk als je zo vaak kan gaan. Vlak bij de deur? Die luxe hebben we niet. Het is zonder file (en die heb je meestal wel) 2 uur rijden, dus je hebt een hele dag vrij nodig hé...
Dat maakt het dus ook moeilijk om ze zelf echt al goed te leren kennen. We zullen maar 4 keer kunnen gaan.
Zondag hebben we besloten om de kindjes bij oma en opa te laten, zodat we zelf eens alle tijd hebben voor de pupjes. Ze zijn morgen pas 3 weken, dus de vorige keer zat er nog niet veel karakter in. Ik hoop dat we al wat wijzer gaan worden. Ik ga in elk geval met alle 2 flink wat knuffelen!!!
-
Kelsey en Lenka
- Grote hondenneus

afwachten
Dat valt dus nog even af te wachten... Ze konden nog niet lopen de vorige keer-Marianne schreef:Tsja, als beide pups je even veel aanspreken en als de fokker zegt dat de karakters van de twee pups grotendeels met elkaar overeenkomen, rest er niet veel meer dan dat je naar je gevoel moet luisteren. Trekt de ene pup wel meer naar jullie toe dan de andere, of dat ook niet?
-
jeltje
- Hele grote hondenneus

Wij hadden de keus uit 3 teefjes waarbij ik de voorkeur had voor eentje en mijn man voor een andere. De derde viel dus af, bleven er dus nog 2 over. Tja toen was het lastig, qua karaktertje zat er ook niet veel verschil tussen volgens de fokster. Het teefje dat mijn mans voorkeur had was volgens de fokster het mooiste qua bouw en hoofd, dus die is het uiteindelijk ook geworden en ik moet zeggen dat ik totaal geen spijt heb, een mooiere en lievere hond bestaat niet!
-
Kelsey en Lenka
- Grote hondenneus

gelukkig maar 2
Ik ben al blij dat het er maar 2 zijn! stel je voor dat je tussen 8 moet kiezen? !!jeltje schreef:Wij hadden de keus uit 3 teefjes waarbij ik de voorkeur had voor eentje en mijn man voor een andere. De derde viel dus af, bleven er dus nog 2 over. Tja toen was het lastig, qua karaktertje zat er ook niet veel verschil tussen volgens de fokster. Het teefje dat mijn mans voorkeur had was volgens de fokster het mooiste qua bouw en hoofd, dus die is het uiteindelijk ook geworden en ik moet zeggen dat ik totaal geen spijt heb, een mooiere en lievere hond bestaat niet!