Bijke is onlangs ook gewogen, 25 kilo. Maar ze ziet er erg goed uit, dus zal wel goed zijn voor haar 10 maanden. Laat jij ook wegen bij de dierenarts?
hahah, het ziet er wel lollig uit vind ik, en geloof niet dat ze het zou doen als ze zich niet ontspannen voelde dus ik vind het wel prima..Lientje01 schreef:Ah.. jij hebt er ook zo eentje die op haar rug ligt. Ik vind het een apart gezicht. Wij hebben er zo onze benamingen voor
Bijke is onlangs ook gewogen, 25 kilo. Maar ze ziet er erg goed uit, dus zal wel goed zijn voor haar 10 maanden. Laat jij ook wegen bij de dierenarts?
Ik zweer het.. Bijke heeft stiekem meer hondenharen ergens verstopt die ze in 1 dag door het hele huis verspreid zodat wij weer kunnen stofzuigen. Lijkt eeuwig in de rui maar je ziet bij haar niets aan de vacht. Jij stofzuigt en swiffert je dus ook een slag in de rondte?sbientje schreef:hahah, het ziet er wel lollig uit vind ik, en geloof niet dat ze het zou doen als ze zich niet ontspannen voelde dus ik vind het wel prima..Lientje01 schreef:Ah.. jij hebt er ook zo eentje die op haar rug ligt. Ik vind het een apart gezicht. Wij hebben er zo onze benamingen voor
nee ik weeg haar gewoon thuisEerst alleen op de weegschaal en dan til ik haar op en trek ik het van elkaar af
Dus kan best onnauwkeurig zijn. Moet voglende week voor de rabiesenting en dan zal ik haar bij de DA weleens wegen
Pom ziet er ook goed uit, niet heel slank is ze maar ook niet dik..
Ze is trouwens vreselijk in de rui op het moment.. achter haar ribben is het alleen nog maar dorre ondervacht. Van veraf valt het niet zo op maar van dichtbij is het geen gezicht
nee eigenlijk nietLientje01 schreef:Ik zweer het.. Bijke heeft stiekem meer hondenharen ergens verstopt die ze in 1 dag door het hele huis verspreid zodat wij weer kunnen stofzuigen. Lijkt eeuwig in de rui maar je ziet bij haar niets aan de vacht. Jij stofzuigt en swiffert je dus ook een slag in de rondte?sbientje schreef:hahah, het ziet er wel lollig uit vind ik, en geloof niet dat ze het zou doen als ze zich niet ontspannen voelde dus ik vind het wel prima..Lientje01 schreef:Ah.. jij hebt er ook zo eentje die op haar rug ligt. Ik vind het een apart gezicht. Wij hebben er zo onze benamingen voor
nee ik weeg haar gewoon thuisEerst alleen op de weegschaal en dan til ik haar op en trek ik het van elkaar af
Dus kan best onnauwkeurig zijn. Moet voglende week voor de rabiesenting en dan zal ik haar bij de DA weleens wegen
Pom ziet er ook goed uit, niet heel slank is ze maar ook niet dik..
Ze is trouwens vreselijk in de rui op het moment.. achter haar ribben is het alleen nog maar dorre ondervacht. Van veraf valt het niet zo op maar van dichtbij is het geen gezicht
Bruno het labje schreef:Haha die mol.
Allereerst erg leuk die verhalen van jullie te lezen.
Wij hebben de eerste 1,5 week met Bruno erop zitten. De eerste nacht was lood zwaar, maar elke nacht gaat het beter. Inmiddels slaapt hij van 10.00u tot 06.00u. We hoeven er gelukkig niet meer uit in de nacht. Gisteren was tevens een mijlpaal; zijn eerste dag zonder ongelukjes in huis. Je ziet echt dat hij enorm snel leert. Momenteel zijn we aant oefenen met eten. Hij moet rustig zitten en mag pas naar zijn bak lopen op het commando; tast toe. Ook dit gaat na 2 dagen oefenen al erg goed. Echter als we de kamer uitlopen gaat hij toch op zijn voerbak af. Hij is nog jong, dus het laatste stukje zal uiteindelijk ook lukken.
Verder hebben wij Bruno ook het eerste weekend meteen overgezet op KVV van Lotgering. Hier doet hij het uistekend op. Per dag krijgt hij 250 gram. Hij is nu 9,5 week en weegt 6 kilo.
Het wandelen behoeft ook nog enige training. Allereerst het probleem dat hij nooit van huis wil. Op de oprit zet hij zich neer en is er geen beweging meer in te krijgen. Als we hem dan tillen dan komt dit meestal wel weer goed. Wat mij wel opvalt is dat hij de terugweg (dit weet hij dus al) een flink pas extra zet, om eerder thuis te zijn. Echter stoppen wij met wandelen, zodra de riem strak staat.
Afgelopen zaterdag de eerste puppycursus gehad. Erg leuk voor onze Bruno om vervolgens de hele middag te slapen. Hij was kapot.
Al met al een erg tevreden hondje en we kunnen nu al niet meer zonder hem.
Groeten
Dat met het niet mee willen komen heeft mijn man ook gehad. Maar wij kregen als advies op cursus om dan juist niet op te tillen want dat vind zo'n pupje vaak wel leuk en handig. Misschien dat je een beetje spanning op de lijn kunt zetten en met je lichaamstaal kan aangeven dat je toch echt gaat lopen. Het kan de eerste tijd even duren maar daarna zal het vanzelf beter gaan.Bruno het labje schreef: Het wandelen behoeft ook nog enige training. Allereerst het probleem dat hij nooit van huis wil. Op de oprit zet hij zich neer en is er geen beweging meer in te krijgen. Als we hem dan tillen dan komt dit meestal wel weer goed. Wat mij wel opvalt is dat hij de terugweg (dit weet hij dus al) een flink pas extra zet, om eerder thuis te zijn. Echter stoppen wij met wandelen, zodra de riem strak staat.
Afgelopen zaterdag de eerste puppycursus gehad. Erg leuk voor onze Bruno om vervolgens de hele middag te slapen. Hij was kapot.
Al met al een erg tevreden hondje en we kunnen nu al niet meer zonder hem.
Groeten