Bijten/happen

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Roos schreef:Dewi heette piranha vroeger, hoef je je vast niet af te vragen waarom :D
pom was ook een nietmachientje.. al zette ze meestal haar tanden in mijn meubilair en niet in mijn arm.. alles moest kapot hahaa
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Bij Dewi was het precies andersom, nietmachientje is ook een leuke benaming :D
Bert
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Bert »

Mijn handen/armen zijn een gewild object!
:oops:
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Max was ook een happer. En niets hielp. Geen enkele tip!
Na een jaar tot anderhalf is het vanzelf overgegaan. Hij gebruikt nu nog steeds veel zijn bek tijdens het spelen, maar heeft een goede bijtrem. Bob was helemaal geen happer en gebruikt ook nu zijn bek veel minder tijdens het spelen. Als hij echter deze gebruikt, merk ik dat hij minder goed aanvoelt waar de grens ligt.
Ik zou vooral ook uitleg geven aan de kinderen waarom hij doet happen. Hij doet dit namelijk helemaal niet om pijn of schrik aan te jagen, maar om te spelen en grenzen te verkennen. Een puppie moet nog leren dat de communicatie tussen mens en hond anders is dan tussen hond en hond :)
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lientje01 »

Bijke heeft mij nooit gebeten, mijn man des te meer. Gek werden we er (ja allebei) van. Uiteindelijk bleek negeren, echt letterlijk omdraaien) het beste te helpen. En ze heeft ladingen speeltjes. Het was gelukkig een fase maar haar speeltjes moeten het vaak ontgelden. Ligt ze compleet relaxt op haar kussen er weer eentje te mollen. Ze 'stript' alles zeggen wij dan. Het blijft een sport om bijtbestendige speeltjes voor haar te vinden.
Eigenlijk ken ik, na de puppytijd, ook helemaal geen bijtende labradors...?
Bert
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Ik ga hier weg, kan me niet vinden in de stijl van discussie
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Dat is heel erg jammer Bert. Kan je je er niet overheen zetten en alleen lezen wat voor jou interessant is? Er staat her zoveerl goede en belangrijke informatie op het forum en daarnaast lees ik jouw berichtjes en antwoorden altijd met plezier. :)
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Speurneus
Speurneus

OT:
Flow heeft mij letterlijk tot bloedens toe kapot gebeten. Ruilen, nee, foei, au, het maakte allemaal geen ruk uit. Nu is ze volledig gewisseld, maakt nog steeds contact met der bekkie, maar doet dat nu zachtjes.
De littekens op mn hand verraden haar, het lieve schattige poppetje is eigenlijk gewoon een levensgevaarlijke terror pup geweest. :D
Groetjes,
Els

Bert
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ik ga doen wat je voorstelde Els. Bedankt!
Els
Speurneus
Speurneus

Bert schreef:Ik ga doen wat je voorstelde Els. Bedankt!
:klasse: Fijn Bert.
Groetjes,
Els

Bert
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

pfff zie het even niet meer zitten. Hunter bijt nog steeds, nu zelfs als hij los loopt in de kamer dan vindt hij het geweldig om in ellebogen te bijten, net beet hij mijn dochtertje in haar zij. Probeer wel aan te geven dat het speelsheid van hem is, maar begrijpelijker wijs wordt ze angstig voor hem.
Ik kan moeilijk Hunter in zijn bench zetten!!
Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lientje01 »

Je kunt misschien nog afleiden met een speeltje? En waarom zou je Hunter niet af en toe even in de bench zetten? Bijke beet als een gek trouwens op die leeftijd. Zij ging ook af en toe de bench in. Maar wel onwijs balen hoor, zeker als je dochtertje bang wordt. Heeft de dierenarts tips? Ik weet geen oplossing helaas. Ik hoop voor je dat het na het wisselen minder gaat worden.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

balen dat je het niet meer erg ziet zitten op het moment. Het komt echt wel goed, maar het is natuurlijk lastiger met kinderen in het spel. Ik zou je wel aanraden om als Hunter uit de bench is, lekker met hem bezig te zijn. Hij kan zichzelf nog niet vermaken, dus gaat ie lekker happen. Dus lekker met hem aan de slag. Spelletje doen, beetje oefeningentjes doen, leer hem wat dingetjes aan, en dan issie weer moe en kan ie weer even slapen. En dat kan gerust in de bench hoor :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Tarzan »

Bert schreef:pfff zie het even niet meer zitten. Hunter bijt nog steeds, nu zelfs als hij los loopt in de kamer dan vindt hij het geweldig om in ellebogen te bijten, net beet hij mijn dochtertje in haar zij. Probeer wel aan te geven dat het speelsheid van hem is, maar begrijpelijker wijs wordt ze angstig voor hem.
Ik kan moeilijk Hunter in zijn bench zetten!!
Hé, vervelend dat je het even niet meer ziet zitten met Hunter.

Het gaat in ieder geval over. Het bijten hoort bij puppies/jonge honden.
Je kan Hunter best even in /de bench zetten als hij te enthousiast is. Dat voelt voor je dochter ook veiliger, als ze weet dat jij hem weghaalt wanneer ze bang is.
Een kind is belangrijker dan de hond. En dat mag de hond ook weten.
Bert
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Tnx voor de antwoorden. Ik vind het ook niet erg om hem in de bench te doen, maar dan alleen voor het slapen.
Spelletjes doen we met hem, maar zal dat frequenter gaan doen.
Morgenmiddag naar de DA voor de puppybegeleiding zal er met de GT over hebben wat we verder nog kunnen doen!
Plaats reactie