witte schilfers in vacht

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Dora
Snuffelneus
Snuffelneus

witte schilfers in vacht

Ongelezen bericht door Dora »

Hey iedereen,

Ik heb al meerdere topics gelezen, maar in andere problemen met de puppyvacht kan ik me niet helemaal herkennen.
Gitta is nu ongeveer 3.5 maand, sinds een week merk ik dat ze meer en meer jeuk heeft. Sinds gisteren heb ik ook gemerkt dat ze enorm veel witte schilfers in haar vacht heeft, net zoals roos bij mensen. Eerst dacht ik dat het vuil was, dus heb ik er eens door geborsteld. Vanmorgen zag ik nog meer schilfers, dus ben in haar vacht gaan kijken... nergens rode vlekken ofzo, maar het lijkt wel alsof ze droge huid heeft op haar poot-gewrichten, daar staat de schilfering zeer dik.

Ik heb al gelezen over mijten etc, maar onze kat die ook binnen zit op het moment heeft er dan weer helemaal geen last van. Kan een droge huid voorkomen op de gewrichten? En dan specifiek bij puppys? En vanwaar komt dit dan?
Of beter eens op controle bij de DA om mijt uit te sluiten?
In haar voeding is niks veranderd, nog steeds dezelfde brokken als bij de fokker, enkel wat meer botten om op te knabbelen. Kan ze trouwens ku al aan het wisselen zijn? Nog geen tandjes gevonden, maar wil in alles bijten!

Ik las ook over zalmolie, wie heeft daar ervaringen mee? En waar haal ik het eventueel en hoe gebruik ik het?

Alle tips zijn welkom, ik vind het naar voor haar dat ze zoveel jeuk heeft, daarnaast is de witte schilfering in haar donkere vacht ook niet erg mooi...

Ik hoop op veel reacties! Alvast bedankt...
Hanne
GertenNicole

Ongelezen bericht door GertenNicole »

Hoi Dora,

Wij kregen van onze fokker Eukenuba mee, dat kreeg hij daar ook. Maar na een paar weken veel krabben en witte schilfers. Wij kregen de tip om op andere brokken over te gaan, wij kozen voor een graanvrije brok van Dog Lovers Gold. Die bevalt Guus goed, hij glimt nu mooi en geen witte schilfers meer. Tevens geven wij hem elke dag een schapenvetje. Niet fijn als ze zoveel jeuk hebben. Groetjes Gert
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Bruce had als pup wel witte schilfers, maar jeuk niet. Ik heb toen zalmolie gekocht. Als ik hem zijn eten geef krijgt hij wat zalmolie erover heen. De schilfers zijn weg gegaan.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Misschien is ze ergens allergisch voor? Je zou een huidmonster kunnen laten nemen bij de dierenarts.
Van zalmolie kreeg Castro diaree maar goed dat zegt natuurlijk niks, je kan het uiteraard proberen.
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Kelsey en Lenka »

Bo heeft het ook. Zalmolie nam de jeuk weg, maar de schilfers bleven. (al ligt het in momenten. Niet altijd even erg)
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Houdt je rekening met de mogelijkheid van mijt? Je hebt diverse soorten mijt die jeuk en schilfers veroorzaken. Je hoeft niet te schrikken want het is niet heel erg als je hond mijt heeft. Ze kunnen het van andere honden krijgen (vachtmijt) maar in deze tijd van het jaar heb je ook de herfst of oogstmijt.

Met eenvoudige vlooienshampoo of spot-on middelen worden de mijten bestreden. De DA kan de schilfers bekijken onder de microscoop en vaststellen welke mijt het is maar je kan ook kiezen om zelf vast te beginnen met een vlooienbestrijdingsmiddel.

Yarra en Spirit hebben onlangs ook mijt gehad en zijn er inmiddels van verlost.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Plaats reactie