Hier net zo..ik bekijk per week hoevaak hij KVV krijgt en hoe vaak wat anders (karkas/spiervlees etc).
Ik had ook problemen met Flits z'n ontlasting toen hij volledig barf kreeg. Soms dagenlang diarree. Flits heeft naar verhouding meer bot nodig dan geadviseerd wordt...zeker al hij er vis bij krijgt. Dan is het gegarandeerd diarree. Daarom ben ik ook KVV gaan geven om iets meer balans in z'n ontlasting te krijgen en ik moet zeggen dat het erg goed bevalt!!
Echt bijna nooit meer diarree. Terwijl ik daarvoor geregeld meerdere keren per nacht eruit moest met 'm.
En Flits lust ook geen nier en lever meer. Nier heeft ie ooit 1x gegeten en daarna nooit weer. En lever helemaal nooit.
Dus ik heb nu zoiets, in KVV zit doorgaans genoeg orgaan..dus ze gaan er zeker niet dood aan als je ze dan tijdens de barf/nrv dagen geen orgaan meer geeft. En als je ze dus geen orgaan meer geeft heeft dat als bijkomend voordeel dat de diarree achterwege blijft. En ze lopen echt geen tekorten op als ze een paar keer per week KVV geeft waar wel orgaan in zit.
Ik geef zelf enkelvoudig KVV. Bijv. van kiezebrink. Dit zijn gehele dieren die gemalen zijn, inclusief dus de organen.
Het is voor de hond ook niet fijn als ze vaak diarree hebben. Ik weet niet of Bink het ook zo erg heeft als Flits? Dat je er echt 's nachts paar keer uit moet en overdag soms ook extra?
En ik denk inderdaad, wat rimanime ook al zegt, dat je je niet zo druk hoeft te maken om de verhoudingen.
Ik doe vaak 3/4 dagen KVV en de rest barf. Op barfdagen doe ik bijv. een pensdag, een dag met vis en klein karkasje met beetje spiervlees (tegen diarree haha), een dag gewoon karkas + wat spiervlees en een dag een runderstrot of nog een dag met karkas+spiervlees.
Hopelijk heb je er wat aan haha