Schapenvet

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Schapenvet

Ongelezen bericht door JongM »

Ik probeer bewust bezig te zijn met wat ik mijn hond geef. Wat is goed, gezond of overbodig enz.
Nu vroeg ik me af, je hoort nogal vaak over het geven van schapenvet! Dan bedoel ik even de kant en klare blokjes die je kan kopen.
Is dit nu een goede aanvulling voor je hond? Beter voor de darmflora, bij diarree enz.?????
Of als je KVV geeft misschien wel overbodig?

Ik Barf niet! Even als aanvulling. :)
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Ik gebruik het omdat bob last heeft van zware allergieen. Zalmolie en schapenvet daar zweer ik bij. Het geeft hem niet alleen een mooie glans maar het maakt ook zijn vacht en huid zachter waardoor hij wat minder last heeft van de jeuk.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Carlijn »

Toen we op texel woonde. kende wij een hond die echt extreem verhaarde.... dat vond de eigenaar niet echt leuk meer.. met schapenvet werd de hoeveelheid verharing minder...
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Muiske schreef:Ik gebruik het omdat bob last heeft van zware allergieen. Zalmolie en schapenvet daar zweer ik bij. Het geeft hem niet alleen een mooie glans maar het maakt ook zijn vacht en huid zachter waardoor hij wat minder last heeft van de jeuk.
Hoe vaak geef je dat dan? Elke dag en een blokje schapenvet en een scheutje zalmolie? Of wissel je dat af? Zyva ruit het hele jaar door en zou best wat meer mogen glimmen vindt ik dus misschien kunnen we dit ook eens gaan proberen. Geef je brokken of vers vlees?
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Die blokjes van bio-food heb ik ook een tijd gegeven en toen een tijd niet meer omdat ik gelezen had dat het toch enigszins verwerkt is. Ik merkte geen duidelijk verschil. Vers schapenvet is mooi als je daar aan kan komen zoals op Texel waarschijnlijk :wink:.
Ik geef nu niet vaker dan 1 x in de week kokosvet en geen zalmolie meer. Ze krijgen hier al verschillende soorten vette vis en daarnaast is de goedkopere zalmolie hoogstwaarschijnlijk van de gekweekte zalm die brokjes, oranje kleurstof en antibiotica schijnen te krijgen. Ik lees vaak over olie van Doils maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
In kokosvet extra virgin (van de natuurwinkel) zit laurinezuur en dat werkt ontstekingsremmend of eigenlijk zuiverend. Ze glimmen nog steeds en vinden het ook lekker! Ik zou zeggen: probeer het zo natuurlijk mogelijk te houden als dat kan. Al is niet iedereen het er mee eens dat je kokosvet geeft want dat at de wolf vroeger ook niet. Aan jouw de keuze natuurlijk.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Ik geef ze wel en dan de knoflook-variant van Biofood. Allebei 3 blokjes per dag.
Niet zozeer voor het schapenvet als wel voor de knoflook, pure luiigheid eigenlijk. :oops:
Ik zie geen verschil in huid/haar met voorheen. Wel met vlooien, maar dat komt dan door de knoflook.
Plaats reactie