Kvv combineren met barfproducten

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
jazz
Snuffelneus
Snuffelneus

Kvv combineren met barfproducten

Ongelezen bericht door jazz »

Jazz staat nu een paar weken op kvv en so far so good.

Het bevalt prima en ik begin zo stilaan door te hebben wat voor Jazz goed is, wat hij zelf lekker vind en niet in het minst, wat ik in huis wil halen.
Ik was begonnen met twee maal driehonderddertig gram per dag maar na drie weken was hij een kilo afgevallen wat op zich niet zo erg is maar je begon zijn ribben te zien en daarom hebben we de porties opgetrokken naar twee maal vierhonderd gram en dat bevalt hem duidelijk beter.
Het heeft waarschijnlijk ook wel te maken met de beweging die hij hier krijgt en vroeger niet gewoon was.

Die vierhonderd gram is niet echt een gemakkelijke hoeveelheid als het op verdelen aankomt. De worsten zijn meestal één kilo en dan kwam die driehonderddertig gram per portie veel beter uit.
Ondertussen krijgt Jazz regelmatig als tussendoortje een kippennek of een haring wat hij zeker niet afslaat.
Dus had ik het idee om de kvv rollen toch in drie gelijke porties te verdelen en dan aan te vullen met wat barf om zo aan zijn portie te komen.

Vermits er algemeen aangenomen wordt dat je kvv en brok niet mag mengen omdat het verteringsproces anders verloopt stel ik me de vraag of dat voor kvv en barfproducten ook van toepassing is of kan ik naar hartenlust combineren?

Tips en suggesties zijn van harte welkom.
Jazz is not dead it just smells funny.
FZ
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Dat kun je gewoon combineren.

Hier krijgen ze tussendoor ook wel eens een zalmkop, een lamsrib of een nek van het een of ander...

Ook kun je het vlees echt wel een paar dagen goed houden in de koelkast: je haalt er gewoon een rol van een kilo uit en verdeelt dat. Wat je overhoudt geef je gewoon de volgende dag. Geen probleem ook als dat verschillende diersoorten zijn.

Wat een verschil in wat honden nodig hebben, daar blijf ik me over verbazen. Joris is een flinke hond met volop beweging, maar die doet het toch met 2 x 200 gram, anders wordt hij rond ;)
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Geen probleem, vlees is vlees.

Let wel op, in KVV zit vaak wat meer orgaan en bot, zou dan geen kale botten of orgaan bijvoeren.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Je bent goed bezig hoor :wink:. Het is belangrijk om te letten op de bot-, spiervlees- en orgaanpercentages van je kvv. Dus niet teveel bot (verstopping) of orgaan (dunne ontlasting) bijgeven zoals Kim zei.

Kvv verteert sneller dan barf omdat het al gemalen is. Kvv voer je daarom twee keer per dag en barf maar 1 x. Omdat je het combineert zou ik zorgen dat er voldoende tijd zit tussen de maaltijden zodat de nekken e.d. goed verteerd kunnen worden voordat je er een nieuwe lading vlees ingooit :). Dat moet geen probleem zijn als je het 's ochtends en 's avonds geeft.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
jazz
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door jazz »

Tijd tussen de twee maaltijden is dik in orde.
In de ochtend is dat rond 6.00 uur en de avondmaaltijd rond 19.00 uur telkens na de wandeling.

Jazz heeft ondertussen de combinatie kvv kip met een hele haring gehand en dat ging zonder morren binnen. Als hij kip krijgt is de ontlasting het hardst dus daar moet ik al geen nekken bijgeven en met die vis was zijn stoelgang eigenlijk veel beter.
Qua afwisseling is er ook geen probleem. In de voorraad zitten er momenteel een 4 tal merken en dan telkens de meeste diersoorten die dat merk aanbied. Jammer dat Darf enkel in grote hoeveelheden te krijgen is. Ik heb daar een proefkilo van gekocht en dat bevalt prima maar als ik daar een paar verschillende soorten van moet inslaan en daarbovenop nog wat barf dan puilt de vriezer uit.

Oei 2 X 200 gram per dag is idd een groot verschil. Met zijn 400 gram per portie krijg ik steevast een IK WIL NOG blik :hehehe:. Doe daar nog een xl kong en de nodige trainersnoepjes bij en dan gaan we richting kilo per dag.
Jazz is not dead it just smells funny.
FZ
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Vooral kip bevat veel Omega 6 en geen Omega 3 vetzuren. Dus vooral wanneer je veel kip geeft is het verstandig om wat extra visolie te geven
Bron: http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... n-en-tools" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit doe je al uit jezelf :applaus: haha, haring is ook beter om te geven dan visolie. Enne ik voer 900 gram per dag hoor :oops:, met minder ga ik ribben zien terwijl hij toch maar 30 - 31 kilo weegt.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

jazz schreef: Oei 2 X 200 gram per dag is idd een groot verschil. Met zijn 400 gram per portie krijg ik steevast een IK WIL NOG blik :hehehe:.
Haha! Die blik heeft Joris ook. We vullen het nog wel aan met groenten tot 300 gram, anders heeft hij echt teveel honger, maar alweer geen wortel, want dat zet bij hem ontzettend aan.
Maar als je hem door zou laten eten... 8)
Plaats reactie