Ineens 's nachts niet meer zindelijk

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Loesie
Snuffelneus
Snuffelneus

Ineens 's nachts niet meer zindelijk

Ongelezen bericht door Loesie »

Hoi Allemaal,
Wij hebben een beetje een probleem.
Toen Guus net bij ons was, duurde het ongeveer een week voor hij 's nachts zindelijk was en de nacht goed kon volhouden.
Nu ineens gaat Guus ( nu 4 maanden) rond 3 uur en 6 uur ons wekken door te blaffen en moet dan even een plasje doen.
Dit gaat nu alweer zo'n anderhalve week aan en wij regaeren hier dan op.
Of zal het beter zijn hem te negeren?
Graag jullie advies hierin, want het begint ons een beetje op te breken.
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Zorg er allereerst voor dat hij 's avonds niet al te veel meer eet en drinkt en laat hem nog even plassen voordat jullie naar bed gaan. Verder kun je proberen om de tijd dat je 's nachts je bed uit gaat, steeds iets te verschuiven. Eerst nog 3 uur, daarna half 4, vervolgens 4 uur etc.
Is zijn plasgedrag overdag wel hetzelfde gebleven?
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
Loesie
Snuffelneus
Snuffelneus

Marianne bedankt voor je reactie,
Rond 23 uur gaat hij voor de laatste keer uit en gaan wij naar bed.
Overdag is er niks veranderd qua plas en poep gedrag van Guus.
Om 17.30/18.00 krijgt hij zijn laatste bak met brokken en drinken doet hij 's avonds vrijwel niet.
Ik hoopte het stadium voorbij te zijn van wekker zetten 's nachts maar zoals ik je reactie begrijp hier weer mee beginnen?

Hij was vanaf 9 weken tot 15 weken helemaal zindelijk 's nachts en hele nachten doorgeslapen.
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ik denk inderdaad dat je dan het beste weer even een stapje terug kunt doen in de zindelijkheidstraining en de wekker 's nachts weer zetten... :)
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Negeren, dat zou ik doen... hij kan het, want hij was droog! :-) hij is gewoon slim want hij blaft en krijgt zijn zin, dus herhaalt hij het... ik zou het negeren. vanaf 20u water weg halen en wat eerder op staan maar niet meer reageren op zijn blaf.
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik denk dat hij blaft om aandacht en niet om te plassen :wink:

En het lukt, want jullie komen eraan en gaan naar buiten, nou dan wil hij ook wel even een plasje doen.... Maar dat blaffen was een succes, dat doe ik straks weer 8)

Ik zou het dus negeren.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Het zou inderdaad ook om aandacht kunnen zijn, maar daar moet dan een reden achter zitten, zeker als hij dat eerst nooit deed.
Loesie
Snuffelneus
Snuffelneus

Bedankt voor jullie reactie's.
Gisteren op puppycursus adviseerden ze ook om weer stappen terug te doen en de wekker te gaan zetten.
Vanacht de wekker gezet, maar kon me er niet toe zetten om eruit te gaan :oops:
En ik heb hem van 24 tot 6 niet gehoord gelukkig!

Over vroeger opstaan, ik heb 2 kinderen van 3 en 5 en wij zijn altijd om 600/615 uit bed

Ik hoop dat het goed blijft gaan en hem niet meer hoor 's nachts.
En zo wel, dan misschien toch maar de buren even inlichten en negeren.
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Fijn dat afgelopen nacht goed is gegaan, nu hopen dat dat zo blijft! :)
Loesie
Snuffelneus
Snuffelneus

zozo, afgelopen nacht alweer goed gegaan....
Hopen dat het zo door blijft gaan :D
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Blaffen hoeft niet altijd een reden te hebben hoor, zeker in dit geval is het voor mij duidelijk..... pups zijn slim wanneer 1x iets lukt, ook al is het negatieve aandacht zullen ze het herhalen. Beter negatieve aandacht dan geen aandacht :D dus blijf consequent ook al kijken ze nog zo schattig :lol:
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Hoe is de afgelopen nacht gegaan? Ik hoop goed, dan is het gewoon een fase geweest. :D

@ Bommel: Misschien zoek ik overal wel wat achter. :D De keren dat Balou ons 's nachts wakker heeft gemaakt, was er altijd wel wat aan de hand. Meestal had ze dan diarree of overgegeven, maar een enkele keer moest ze gewoon heel nodig een plasje doen. Maar het kan zo zijn dat het per hond anders is.
Loesie
Snuffelneus
Snuffelneus

Afgelopen nacht was het weer waardeloos.
Guus wekte ons om 3.15...mn man is eruit gegaan en het duurde lang voordat guus een plasje ging doen.
Om 5 uur begon hij weetr te blaffen, hij stond te stuiteren in de benz.
Was het zat in de benz, druk en dolenthousiast!
Mn man is op de bank gaan zitten ( moest om 6.30 pas de deur uit) Guus is tegen zijn benen aan gaan liggen en is gaan slapen tot 6.15 toen mn man hem wilde uitlaten.

Dus voor zijn behoefte blaft hij ons niet wakker, wij denken dat het aandacht is.

Heb onze trainingsleidster gemailt en zij adviseerd ons om om 3 uur de wekker te zetten, hem even te knuffelen en plasje laten doen.
Ze denkt dat hij nu in een fase is dat hij de wereld meer wil gaan ontdekken ( nu 4 maanden oud) en dat hij soms angstig kan zijn nu 's nachts om alleen te zijn.

Door hem zo even wat aandacht te geven 's nachts zou het dan over gaan....

Ikzelf heb er zo mijn bedenkingen bij, maar laten blaffen is bij ons geen optie....erg gehorige huizen hier namelijk.
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Misschien de bench naast het bed, zoals ik al zei het blaffen is pure aandacht en hij heeft het voor elkaar, je man is wakker en hij slaapt...het zijn slimmerikken, ik heb mijn buren bloemen gebracht en hem gewoon de hele nacht van 23-6u in de bench gelaten...maar als het geen optie is dan tijdelijk de bench mee naar boven?
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Het zou best zo kunnen zijn dat hij inderdaad in de angstfase is aanbeland. Ik heb eens een heel stuk over de angstfase gelezen, het fijne weet ik er niet meer van maar het komt er op neer dat je pup niet meer zo onbehouden is als eerst en soms zelfs wat angstig kan zijn. De bench naast je bed is een mogelijkheid, maar dan pak je het probleem niet bij de kern aan: wanneer je de bench naast je bed zet, leert je pup alsnog niet om 's nachts alleen te zijn. Kun je niet zacht de radio aan laten staan 's nachts? Zo hebben ze minder het gevoel dat ze alleen zijn.
Plaats reactie