Jeetje nou ik snap dat ook niet hoor van die man met zijn bull.. Als je een beetje training hebt gevolgd weet je dat je conflicten het beste kunt voorkomen, helemaal als je weet dat je hond vrij snel in staat is om te bijten. Ik zou laaiend zijn hoor! Ik hoop dat het voor Castro meevalt en hij er niks aan overhoudt!
Ik had een paar maanden terug hetzelfde. Kismo is ooit een keer gepakt door een Rottweiler die meerdere incidenten op zijn naam heeft staan en de baas heeft afspraken met andere hondeneigenaren om op bepaalde momenten in het bos te lopen.
Laatst kwam ik ze weer tegen op een ongelukkig moment. Ze doken ineens op bij een kruising van paden in een losloopgebied en daar zit gelijk het water waar ik aan het apporteren was. De man met aangelijnde rottweiler blijft staan en laat zijn hond fixeren, vervolgens kan ik mijn hond gaan ophalen omdat ze recht tegenover elkaar aan het grommen zijn. Dus na 2 seconden had ik Kismo bij de halsband, zegt die man: 'Zo, net op tijd.' Sorry hoor maar wat ben je dan voor idioot

, een paar tellen later en het was gebeurd. De andere twee keer dat ik ze tegen ben gekomen liep die man door (dit ook na het bijtincident) met aandacht voor zijn hond en dan interesseert het Kismo dus niks. Dat is toch wel een wezenlijk verschil of je je hond leert om zich op jezelf te richten of dat je hem maar laat reageren op van alles en nog wat.. Voor mij is het lastig om mijn reu een fixatie van een andere hond te laten negeren, dan kan ik 'mitrailleur clicken' wat ik wil op het moment dat hij nog 'bevroren' is maar dit helpt dan niet. Ik loop dus ook niet meer fijn in het bos om die reden.
Kismo is trouwens beste vrienden met een american bulldog in het bos en de baas daarvan vertelde dat de betreffende man met rottweiler haar altijd vermijdt, dat dan weer wel
Sommige mensen zal het een worst wezen als hun hond maar niks gebeurt. Als jouw hond in de buurt wil komen dan verdient die hond een goede correctie of iets dergelijks en hun hond heeft geen enkele schuld in het hele verhaal. Ogen in het achterhoofd dus