Joris schreef:Tammie schreef:joris geen kritiek van mij en ik mag hopen dat je een grapje maakt

Vlees van varkens (bot en orgaan dus ook niet), zeker niet rouw ivm de ziekte van Aujeszky. Bewerkt/verhit geef ik zelf het uit principe liever niet, daarnaast kunnen lang niet alle honden hier goed tegen is mijn persoonlijke ervaring (diarree).
Pedigree brokken zijn wel erg zout!! Gewoon niet doen. Is erg goedkoop en zeker niet het beste van het beste als je al brokken geeft....Wat ik zelf niet prefereer omdat in de meeste brokken granen zitten verwerkt.
Waarom kook je voedsel voor je hond? Een hond kan prima rauw eten.
Ik zou als ik jou was mij eens heel goed verdiepen in voeding voor de hond ...
:
Oeps, het was op aanraden van een vriend van ons die beweerde dat vakenshart (afgekookt) heel goed zou zijn voor de hond. Tja dan gaat heel die boel onverbiddelijk weg.
Ik had me al ingelezen over BARF en KVV-voeding ; ik denk dat ik voor de KVV ga gaan.
Een fokker van Labradors had me Pedigree aangeraden, en hij beweert dat hij dat van een dierenarts heeft vernomen.
Mooi fout dus weer van ons. We gaan ons eens DIEP verdiepen in Labradorvoedsel.
Bedankt voor de opmerking Tammie; gelukkig hebben van dat hart niet veel gegeven aan onze honden.
Wat goed voor je.
Ik zag al dat je van Belgie komt en daar heb ik net wat té weinig kennis voor om je daar verkooppunten of KVV aan te raden.
Ik weet dat daar verschil in zit met Nederland. Maar ik zag dat Jazz daar al tips voor had gegeven

Barf moet je je idd echt heel goed voor inlezen, wil je alleen maar Barf geven zal ik de laatste zijn die je tegenhoud maar dan is mijn advies wel, heel goed maar dan ook echt heel goed inlezen, menu maken en dan op 1 van de forums die daar voor zijn (dus voernatuurlijk of barfplaats) en die je het meeste aanspreekt je menu plaatsen om daar de nodige adviezen te krijgen.
Voordeel van BARF boven KVV vind ik persoonlijk dat je precies weet wat er in zit, je kan het precies afstemmen op je eigen hond met zijn eigen behoeftes, ze moeten er meer moeite voor doen waardoor ze na de tijd geestelijk voldaner zijn, daarnaast is het goed voor de tandjes (perfecte tandenborstel).
Voordeel van KVV boven BARF vind ik dat je niets fouts kan doen en je hond dus minder kans heeft om voedingstekorten op te lopen wel ik voorstander van voldoende afwisseling, het is gemakkelijk want met BARF alleen portioneren ben ik zelf al voor 2 honden bijna een hele dag bezig hiermee, komen de groentemixjes en notenmixjes er nog bij, laatste kost heel weinig werk, de groentemixjes kost mij 1x in de 14 dagen ook een uurtje werk, het scheelt je het werk van het menu maken (al ben je met het eerste menu gewoon je meeste tijd kwijt, daarna kan je als je hem in excel heb gemaakt gewoon je hoeveelheden aanhouden als dat goed is gegaan en bv. ander vlees invullen als je die maand ander spiervlees hebt).
Kortom, voor alle 2 is wat té zeggen.
Ik vind het fijn dat ik je zo heb kunnen helpen

Liefs tammie

Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011

Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013