Wat eet je hond vandaag?

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Joris
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Joris »

Tammie schreef:joris geen kritiek van mij en ik mag hopen dat je een grapje maakt :wink:
Vlees van varkens (bot en orgaan dus ook niet), zeker niet rouw ivm de ziekte van Aujeszky. Bewerkt/verhit geef ik zelf het uit principe liever niet, daarnaast kunnen lang niet alle honden hier goed tegen is mijn persoonlijke ervaring (diarree).

Pedigree brokken zijn wel erg zout!! Gewoon niet doen. Is erg goedkoop en zeker niet het beste van het beste als je al brokken geeft....Wat ik zelf niet prefereer omdat in de meeste brokken granen zitten verwerkt.

Waarom kook je voedsel voor je hond? Een hond kan prima rauw eten.

Ik zou als ik jou was mij eens heel goed verdiepen in voeding voor de hond ...

:
Oeps, het was op aanraden van een vriend van ons die beweerde dat vakenshart (afgekookt) heel goed zou zijn voor de hond. Tja dan gaat heel die boel onverbiddelijk weg.
Ik had me al ingelezen over BARF en KVV-voeding ; ik denk dat ik voor de KVV ga gaan.
Een fokker van Labradors had me Pedigree aangeraden, en hij beweert dat hij dat van een dierenarts heeft vernomen.
Mooi fout dus weer van ons. We gaan ons eens DIEP verdiepen in Labradorvoedsel.
Bedankt voor de opmerking Tammie; gelukkig hebben van dat hart niet veel gegeven aan onze honden.
Kus van Indy en Luna
jazz
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door jazz »

Joris schreef: Oeps, het was op aanraden van een vriend van ons die beweerde dat vakenshart (afgekookt) heel goed zou zijn voor de hond. Tja dan gaat heel die boel onverbiddelijk weg.
Ik had me al ingelezen over BARF en KVV-voeding ; ik denk dat ik voor de KVV ga gaan.
Een fokker van Labradors had me Pedigree aangeraden, en hij beweert dat hij dat van een dierenarts heeft vernomen.
Bedankt voor de opmerking Tammie; gelukkig hebben van dat hart niet veel gegeven aan onze honden.
Joris

Kvv is een goede keuze om mee te starten, daar kan je weinig mis mee doen zolang je genoeg afwisseling geeft. Barf zou ik eerder beetje bij beetje opbouwen in combinatie met kvv.

Stap eens binnen bij Fleur trimsalon te Aartselaar.
Ik wil niet veralgemenen maar daar ga je een betere uitleg krijgen dan bij de meeste fokkers of da's.
Iets verder voor jou maar toch wel het bezoeken waard is de Doggyshop te lier.
Ik heb bij beide een hele goede uitleg gekregen met een beginnersschema om te eea uit te testen ivm reacties op het voer. Bij Fleur kan je best even bellen want tijdens de kapbeurten kan ze je moeilijk te woord staan.
Jazz is not dead it just smells funny.
FZ
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

Joris schreef:
Tammie schreef:joris geen kritiek van mij en ik mag hopen dat je een grapje maakt :wink:
Vlees van varkens (bot en orgaan dus ook niet), zeker niet rouw ivm de ziekte van Aujeszky. Bewerkt/verhit geef ik zelf het uit principe liever niet, daarnaast kunnen lang niet alle honden hier goed tegen is mijn persoonlijke ervaring (diarree).

Pedigree brokken zijn wel erg zout!! Gewoon niet doen. Is erg goedkoop en zeker niet het beste van het beste als je al brokken geeft....Wat ik zelf niet prefereer omdat in de meeste brokken granen zitten verwerkt.

Waarom kook je voedsel voor je hond? Een hond kan prima rauw eten.

Ik zou als ik jou was mij eens heel goed verdiepen in voeding voor de hond ...

:
Oeps, het was op aanraden van een vriend van ons die beweerde dat vakenshart (afgekookt) heel goed zou zijn voor de hond. Tja dan gaat heel die boel onverbiddelijk weg.
Wat goed voor je.
Ik zag al dat je van Belgie komt en daar heb ik net wat té weinig kennis voor om je daar verkooppunten of KVV aan te raden.
Ik weet dat daar verschil in zit met Nederland. Maar ik zag dat Jazz daar al tips voor had gegeven :wink:
Barf moet je je idd echt heel goed voor inlezen, wil je alleen maar Barf geven zal ik de laatste zijn die je tegenhoud maar dan is mijn advies wel, heel goed maar dan ook echt heel goed inlezen, menu maken en dan op 1 van de forums die daar voor zijn (dus voernatuurlijk of barfplaats) en die je het meeste aanspreekt je menu plaatsen om daar de nodige adviezen te krijgen.
Voordeel van BARF boven KVV vind ik persoonlijk dat je precies weet wat er in zit, je kan het precies afstemmen op je eigen hond met zijn eigen behoeftes, ze moeten er meer moeite voor doen waardoor ze na de tijd geestelijk voldaner zijn, daarnaast is het goed voor de tandjes (perfecte tandenborstel).
Voordeel van KVV boven BARF vind ik dat je niets fouts kan doen en je hond dus minder kans heeft om voedingstekorten op te lopen wel ik voorstander van voldoende afwisseling, het is gemakkelijk want met BARF alleen portioneren ben ik zelf al voor 2 honden bijna een hele dag bezig hiermee, komen de groentemixjes en notenmixjes er nog bij, laatste kost heel weinig werk, de groentemixjes kost mij 1x in de 14 dagen ook een uurtje werk, het scheelt je het werk van het menu maken (al ben je met het eerste menu gewoon je meeste tijd kwijt, daarna kan je als je hem in excel heb gemaakt gewoon je hoeveelheden aanhouden als dat goed is gegaan en bv. ander vlees invullen als je die maand ander spiervlees hebt).

Kortom, voor alle 2 is wat té zeggen.
Ik vind het fijn dat ik je zo heb kunnen helpen :D
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
Joris
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Joris »

@jazz en Tammie: heel hartelijk bedankt voor de uitleg. Ik ga zeker eens langs bij Fleur en zeker ook naar de Doggyshop in Lier passeren.

:lol: volgens een bevriende kok zou varkenshart heel lekker zijn in de hutsepot ...... (ik weet het niet hoor)
Kus van Indy en Luna
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

:lol: Zou je dat nu wel heel doen :lol:
Ik heb wel eens gehoord varkenspootjes maar vind dat zelf ook niet zo'n suc6
en dat is dus echt heel erg serieus...:wink:
mijn opoe=oma was van de ouderwetse stempel incl. witte klompjes en zondagschortje op de zondag, door de weeks en op zaterdag een overschort, een normale schort en gele klompen, ze was ook een flinke kop kleiner dan dat ik ben en ik zelf ben al niet zo groot met mijn 1.56....Er kwamen op een gegeven moment wandelaars van het pieterpad (liep langs mijn ouderlijk huis heen) eieren kopen en die wilden dus ook echt een foto van haar maken bij de kippetjes omdat ze zo uniek was in haar kleding ;D
maar deed idd ik meen varkenspoten in de erwtensoep en eten joh, dat moest flink vet zijn anders ontbrak er toch echt wel wat aan....Zij kon ook als de beste balkenbrij maken, helaas lust ik dus ook geen balkenbrij van de slager want het lijkt er nog niet eens op hoe zij het klaar maakte) :D
Liefs tammie
Afbeelding
jazz
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door jazz »

Hehe.
Het Pieterpad :)
Daar heb ik mooie herinneringen aan.
Biercafeetje aan de brug in Gramsbergen was echt wel de moeite. Eens daar aangekomen zat de wandeling er op. Mijn idee over Hollanders en bier brouwen is sindsdien toch wel een wat bijgeschroefd.

Jazz krijgt vandaag een extra portie kalkoennek omdat hij na een rol kvv met kangoeroe voor de eerste maal dat we hem hebben behoorlijk aan de dunne is.
Jazz is not dead it just smells funny.
FZ
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

ja Gramsbergen ken ik natuurlijk ook wel :D

Hier hebben ze gemalen kalkoenbot verobberd en een kalkoenfileetje erbij ging er ook als koek inn :wink:
Bewust kalkoenbot laten vermalen om de wisselende hardheid hiervan, gezien ze meer dan genoeg kauwwerk in hun gehele menu heen hebben zitten verwerkt moet dit kunnen 1x in de 2 weken :wink:

Ze ook niet gezien met de bestelling deze keer van een ander (meebesteller) dus als er iemand ervaring heeft met de kalkoennekken of ander kalkoenbot van degomeat hoor ik dat graag :wink:
Liefs tammie
Afbeelding
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Beide een kleine kip.....Vanavond nog het ei.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Beiden staat een zalmkopje en groentemixje te wachten, vanmorgen een stukje lamspens toe mogen slurpen met yoghurt/kefir en notenmixje :)
Liefs tammie
Afbeelding
rimanime
Speurneus
Speurneus

Lupa is weer geweest en dat betekent een volle vriezer. Keuze is weer volop aanwezig.

Vandaag was het jonge geitenrib met veel vlees.

Morgen All Animal konijn
Afbeelding

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017

roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

gisteren :KVV en een eitje

vandaag:kuikenbouten,rundersnippers,groentemix,eitje en geitenyoghurt
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Vandaag was het pensdag :D
Ze kregen er beide een half konijnkarkas en een halve eendenpoot met vlees bij omdat dit niet meer in de vriezer paste.

Morgen krijgen ze kalkoennekken en paardenvlees.
Buuf
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Buuf »

Hertenvlees, runderhart, haaskarkas, groetenmix, eitje en een sardientje
Groetjes Gonnie, Bruut en Storm
rimanime
Speurneus
Speurneus

Lap runderpens

Morgen KVV
Afbeelding

Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Parelhoen karkas en herten spiervlees
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Plaats reactie