Droppie 12 weken en 8.5 kg
-
femke1982
- Snuffelneus

Droppie 12 weken en 8.5 kg
Hallo allemaal
Ik ben nieuw hier op het forum en heb eigenlijk gelijk een vraag
Onze pup Droppie wordt gemiddeld altijd 2 a 3 weken jonger geschat dan hij is.
Ik vind het persoonlijk ook wat aan de kleine kant maar ach mensen zijn er ook in verschillende maten
En hij functioneerd prima en is goed levendig.
Het enige wat ik mij afvraag hoeveel gram per dag mag hij hebben
Hij krijgt nu 4x 60 gram
Maar zit te twijfelen of ik hem naar 4x 75 gram moet gaan zetten
Heb het gevoel dat hij niet echt verzadigd is na het eten
Oke ik weer dat Labradors erg gulzig kunnen zijn, maar in het bakje ziet het er zo weinig uit.
Hopelijk kan iemand mij helpen
Ik ben nieuw hier op het forum en heb eigenlijk gelijk een vraag
Onze pup Droppie wordt gemiddeld altijd 2 a 3 weken jonger geschat dan hij is.
Ik vind het persoonlijk ook wat aan de kleine kant maar ach mensen zijn er ook in verschillende maten
En hij functioneerd prima en is goed levendig.
Het enige wat ik mij afvraag hoeveel gram per dag mag hij hebben
Hij krijgt nu 4x 60 gram
Maar zit te twijfelen of ik hem naar 4x 75 gram moet gaan zetten
Heb het gevoel dat hij niet echt verzadigd is na het eten
Oke ik weer dat Labradors erg gulzig kunnen zijn, maar in het bakje ziet het er zo weinig uit.
Hopelijk kan iemand mij helpen
-
Tammie
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Ik denk dat het al handig is als we weten wat je precies voert.
Ik vermoed zelf brokken maar ook dan is de ene brok niet de andere brok.
En verzadigd? Tja als ik Indra laat eten wat ze wil dan heb ik hier over een half jaar een veel té dikke labrador zitten.
Ook té klein zegt mij niet zo gek veel. Zolang je de ribbetjes maar net kan voelen maar niet kan zien.
Indra kreeg hier in het begin, heeft in het begin op brok/KVV gestaan van de brokken Royal canin junior 90 gram per keer.
Ik vermoed zelf brokken maar ook dan is de ene brok niet de andere brok.
En verzadigd? Tja als ik Indra laat eten wat ze wil dan heb ik hier over een half jaar een veel té dikke labrador zitten.
Ook té klein zegt mij niet zo gek veel. Zolang je de ribbetjes maar net kan voelen maar niet kan zien.
Indra kreeg hier in het begin, heeft in het begin op brok/KVV gestaan van de brokken Royal canin junior 90 gram per keer.
Liefs tammie
Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013

-
toscak
- Speurneus

Mack is 9 weken en ik denk ook iets van 8,5 of 9 kilo. Hij krijgt 4 x 75 gram brokjes per dag.
Je moet goed kijken naar je hondje, het ene hondje heeft meer voeding nodig dan de ander. Ik vind dat een pupje niet te dun, maar ook zeker niet te dik mag zijn. Mack heeft nog wel wat puppyspek, maar dat gaat er de komende paar weken vast snel van af.
Je moet goed kijken naar je hondje, het ene hondje heeft meer voeding nodig dan de ander. Ik vind dat een pupje niet te dun, maar ook zeker niet te dik mag zijn. Mack heeft nog wel wat puppyspek, maar dat gaat er de komende paar weken vast snel van af.
-
toscak
- Speurneus

Ik zie net de foto's in jouw andere topic, hoewel het natuurlijk heel moeilijk te zien is op een foto (en zeker voor een pup) lijkt me dat jouw hondje er goed uit ziet. Ik hou er wel rekening mee dat Mack nog in de groei zit en zal dus continue zijn hoeveelheid voer iets verhogen. Nu nog niet hoor, want meneertje voelt stevig genoeg
maar dat kan over een week weer anders zijn.
-
Tammie
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Brokken, geen voorstander van, maar dat is ieder voor zich lijkt mij op zich helemaal niet zo'n gek merk
Dat dan maar allereerst.
Foto's bekeken, Droppie is zeker niet té licht zo op de foto's te zien.
Als hij nu nog steeds zo er uit ziet en je idd niet de ribbetjes kan zien maar wel voelen (beetje puppyvet mag idd wat mij betreft ook, gaat er vanzelf wel af...sterker bij Indra is het er al af) en je vindt hem zelf wb dikte prima zo ga je verder met voeren, steeds iets meer ophogen en op het oog blijven voeren.
Brokhoeveelheid kan ik hier met uitzondering van het begin niet over meepraten.
Ik zet Indra en mij of mijn liefhebbende man met Indra wekelijks/ongeveer 1x in de 2 weken op de weegschaal. Kijk naar hoe Indra voelt en er uit ziet, heb ik het gevoel dat ze iets meer mag hebben geef ik haar meer. Heb ik dat gevoel niet dan blijft haar gewicht aan eten zo. Als ze net in de hoogte is geschoten (blijft haar gewicht ook stabiel) geef ik sowieso meer. Op die manier houd ik er tot op heden goed balans in.
Viel mij idd op dat ondanks dat Droppie op de foto's prima op gewicht lijkt Indra idd met iets meer dan 12 weken 12,2 kg woog (vorige week 17 kg)...De reacties die je krijgt kan ik mij dus ook voorstellen maar nogmaals als ik zo de foto's bekijk dan denk ik niet "mwah wat een magere pup"
Dat dan maar allereerst.
Foto's bekeken, Droppie is zeker niet té licht zo op de foto's te zien.
Als hij nu nog steeds zo er uit ziet en je idd niet de ribbetjes kan zien maar wel voelen (beetje puppyvet mag idd wat mij betreft ook, gaat er vanzelf wel af...sterker bij Indra is het er al af) en je vindt hem zelf wb dikte prima zo ga je verder met voeren, steeds iets meer ophogen en op het oog blijven voeren.
Brokhoeveelheid kan ik hier met uitzondering van het begin niet over meepraten.
Ik zet Indra en mij of mijn liefhebbende man met Indra wekelijks/ongeveer 1x in de 2 weken op de weegschaal. Kijk naar hoe Indra voelt en er uit ziet, heb ik het gevoel dat ze iets meer mag hebben geef ik haar meer. Heb ik dat gevoel niet dan blijft haar gewicht aan eten zo. Als ze net in de hoogte is geschoten (blijft haar gewicht ook stabiel) geef ik sowieso meer. Op die manier houd ik er tot op heden goed balans in.
Viel mij idd op dat ondanks dat Droppie op de foto's prima op gewicht lijkt Indra idd met iets meer dan 12 weken 12,2 kg woog (vorige week 17 kg)...De reacties die je krijgt kan ik mij dus ook voorstellen maar nogmaals als ik zo de foto's bekijk dan denk ik niet "mwah wat een magere pup"
Liefs tammie

-
rimanime
- Speurneus

Is dan ook niet de vraagTammie schreef:Brokken, geen voorstander van

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Tammie
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
-
HennyH
- Speurneus

Gemiddeld groeien de pups tussen de 800 gram en 1 kg. per week. Dat zou je als een richtlijn kunnen zien.
Het is altijd moeilijk om te beoordelen hoeveel het perfecte gewicht voer is dat je moet geven. Houd de richtlijn van de verpakking aan en geef wat meer als je denkt dat het nodig is of andersom.
Ik gaf de pups trouwens 's avonds altijd wat vers vlees (diepvries van de dierenwinkel). Dan drinken ze 's avonds minder en kunnen ze de nacht beter door. Misschien een tip?
Het is altijd moeilijk om te beoordelen hoeveel het perfecte gewicht voer is dat je moet geven. Houd de richtlijn van de verpakking aan en geef wat meer als je denkt dat het nodig is of andersom.
Ik gaf de pups trouwens 's avonds altijd wat vers vlees (diepvries van de dierenwinkel). Dan drinken ze 's avonds minder en kunnen ze de nacht beter door. Misschien een tip?
-
femke1982
- Snuffelneus

Droppie heeft snel last van diarree
Dus ik hou het nu liever op brokken alleen
Ik gaf hem barf en nu ik daarmee ben gestopt en alleen nog brokken van jarco geef wordt zijn ontlasting eindelijk weer hard.
Hij kreeg eerst brokken en barf, en nu dus bewust er even ervoor gekozen alleen brokken te geven.
Als alles weer goed gaat een aantal weken ga ik barf weer introduceren
Dus ik hou het nu liever op brokken alleen
Ik gaf hem barf en nu ik daarmee ben gestopt en alleen nog brokken van jarco geef wordt zijn ontlasting eindelijk weer hard.
Hij kreeg eerst brokken en barf, en nu dus bewust er even ervoor gekozen alleen brokken te geven.
Als alles weer goed gaat een aantal weken ga ik barf weer introduceren
-
rimanime
- Speurneus

Ik voer geen brok dus kan ik daar geen advies in geven, dus van mij geen toevoeging in deze.Tammie schreef:Ik zie van jou helemaal geen enkele toevoegingrimanime schreef:Is dan ook niet de vraagTammie schreef:Brokken, geen voorstander van
Ik geef mijn mening, volgens mij mag dat op een forum![]()
Laatst gewijzigd door rimanime op 04 nov 2013, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tammie
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Hoe lang heb je hem barf gegeven?
Wat precies kreeg hij van jou?
Wat was de keuze van jou om de combinatie brok en BARF te geven?
Ik kan nu nl. van alles en nog wat gaan roepen maar ik denk dat het beter is om eerst te vragen.
Rimanime, dan had je beter in deze er buiten kunnen houden denk ik. Immers heb ik haar op geen enkele wijze afgekraakt, heb ik aangegeven dat ik de keuse van brok nog niet eens een zo slecht vind maar wil en moet je schijnbaar toch wat kwijt en daarnaast nog een heel klein stukje tekst uit 1 zin quoten.....Ik houd dan ook op in dit bewuste topic wat jij nu schijnbaar wil gaan suggereren over mijn tekst gezien jij geen enkele toevoeging in dit topic wil geven
Wat precies kreeg hij van jou?
Wat was de keuze van jou om de combinatie brok en BARF te geven?
Ik kan nu nl. van alles en nog wat gaan roepen maar ik denk dat het beter is om eerst te vragen.
Rimanime, dan had je beter in deze er buiten kunnen houden denk ik. Immers heb ik haar op geen enkele wijze afgekraakt, heb ik aangegeven dat ik de keuse van brok nog niet eens een zo slecht vind maar wil en moet je schijnbaar toch wat kwijt en daarnaast nog een heel klein stukje tekst uit 1 zin quoten.....Ik houd dan ook op in dit bewuste topic wat jij nu schijnbaar wil gaan suggereren over mijn tekst gezien jij geen enkele toevoeging in dit topic wil geven
Liefs tammie

-
rimanime
- Speurneus

..Jij bent geen voorstander van brok. Ik ook niet maar dat vraagt de TO niet. Wil gewoon weten of ze /hij haar hondje genoeg voert.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Tammie
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Dan noch blijf ik van mening dat jij bezig bent met een topic te vervuilen.
Dan noch blijf ik van mening dat door het kleine stukje quoten uit een volledige zin jij de hele tekst uit zijn verband trekt.
En jouw mening weten we, we weten nu ook wel dat jij bezig bent om geen zinnige invulling op dit topic te geven.
Dus ik denk dat de TO graag wilt dat wij on topic gaan.
Dan noch blijf ik van mening dat door het kleine stukje quoten uit een volledige zin jij de hele tekst uit zijn verband trekt.
En jouw mening weten we, we weten nu ook wel dat jij bezig bent om geen zinnige invulling op dit topic te geven.
Dus ik denk dat de TO graag wilt dat wij on topic gaan.
rimanime schreef:..Jij bent geen voorstander van brok. Ik ook niet maar dat vraagt de TO niet. Wil gewoon weten of ze /hij haar hondje genoeg voert.
Liefs tammie

-
Tammie
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer: