Zindelijkheid Lisa wil niet lukken
-
- Snuffelneus
Zindelijkheid Lisa wil niet lukken
Hoi hoi allemaal
Ik ben hier nieuw maar heb me wel aan jullie voorgesteld.
Lisa is bijna 14 weken en bijna 6 weken bij ons.
Maar de zindelijkheid (plassen) wil maar niet lukken.
Ik heb hier al op het forum rond gesnuffeld of de juiste aanpak erbij zit maar alles wat ik probeer zonder resultaat.
's morgens om 6 uur ga ik eruit en de ene keer heeft ze wel in de bench geplast en de andere keer weer niet.
Dan gaan we wandelen en dan plast en poept ze.
Zodra we thuis zijn houd ik haar goed in de gaten en zet haar ieder half uurtje even buiten voor een plas.
Die doet ze dan ook prima met de uitlaat plast ze weer en zo verloopt de dag.
Dus jullie zullen zeggen prima dat is zindelijkheid maar hierbij plast ze ook nog 5 tot 6 keer per dag in huis en ooit tijdens het af doen van de riem plast ze alweer.
Ik reageer hier niet op en ruim het netjes op maar ik begin nu toch wel ondgeduldig te worden.
Hoe krijg ik haar geleerd om alleen buiten te plassen.
Na iedere plas een flinke enthousiaste reactie van mij of een koekje.
Wie heeft voor mij de juiste aanpak.
Lisa is onze vierde hond en de andere 3 heb ik op deze manier zindelijk gemaakt dus mijn fantasie is op !
Alvast bedankt voor je jullie interesse en het meedenken.
Groetjes Miliroan
Ik ben hier nieuw maar heb me wel aan jullie voorgesteld.
Lisa is bijna 14 weken en bijna 6 weken bij ons.
Maar de zindelijkheid (plassen) wil maar niet lukken.
Ik heb hier al op het forum rond gesnuffeld of de juiste aanpak erbij zit maar alles wat ik probeer zonder resultaat.
's morgens om 6 uur ga ik eruit en de ene keer heeft ze wel in de bench geplast en de andere keer weer niet.
Dan gaan we wandelen en dan plast en poept ze.
Zodra we thuis zijn houd ik haar goed in de gaten en zet haar ieder half uurtje even buiten voor een plas.
Die doet ze dan ook prima met de uitlaat plast ze weer en zo verloopt de dag.
Dus jullie zullen zeggen prima dat is zindelijkheid maar hierbij plast ze ook nog 5 tot 6 keer per dag in huis en ooit tijdens het af doen van de riem plast ze alweer.
Ik reageer hier niet op en ruim het netjes op maar ik begin nu toch wel ondgeduldig te worden.
Hoe krijg ik haar geleerd om alleen buiten te plassen.
Na iedere plas een flinke enthousiaste reactie van mij of een koekje.
Wie heeft voor mij de juiste aanpak.
Lisa is onze vierde hond en de andere 3 heb ik op deze manier zindelijk gemaakt dus mijn fantasie is op !
Alvast bedankt voor je jullie interesse en het meedenken.
Groetjes Miliroan
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
Er kunnen veel redenen zijn waarom je pup niet zindelijk wordt. Er kan een medische oorzaak zijn:
http://www.doggo.nl/artikelen/hond-en-g ... honden.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat je schrijft lijkt mij ook niet als gebruikelijk. Misschien moet je haar toch maar laten onderzoeken, eventueel bij een dierenkliniek.
http://www.doggo.nl/artikelen/hond-en-g ... honden.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat je schrijft lijkt mij ook niet als gebruikelijk. Misschien moet je haar toch maar laten onderzoeken, eventueel bij een dierenkliniek.
-
- Speurneus
- Contacteer:
Tja dit verhaal lijkt heel erg op het (niet) zindelijk willen worden van onze Saar.
Er is geen medische oorzaak gevonden maar door gewoon vol te houden is ze uiteindelijk na haar eerste loopsheid (ze was toen 13 maanden) zindelijk geworden.
Ik zou inderdaad een medische oorzaak uitsluiten en in ieder geval volhouden!
Er is geen medische oorzaak gevonden maar door gewoon vol te houden is ze uiteindelijk na haar eerste loopsheid (ze was toen 13 maanden) zindelijk geworden.
Ik zou inderdaad een medische oorzaak uitsluiten en in ieder geval volhouden!

14 weken is nog helemaal niks, volledige controle over de blaasspieren duurt veel langer.
Denk dat je sowieso een stap terug moet doen met de nacht: de ene keer is ze wel nat, de andere keer niet. Zorg ervoor dat ze helemaal niet meer nat is 's nachts, dus zet een tijd je wekker, een pup kan ook aanleren dat in huis plassen prima is.
En nog vaker buiten zetten, je verteld dat je haar goed in de gaten houd, miss nog beter opletten(klinkt makkelijk, weet ik)
Je ziet als ze moeten plassen, optillen en buiten zetten.
Als ze buiten plast zou ik er niet een heel feestje van maken met uitgebreid belonen, je loopt dan nl het risico dat ze denken, ff snel plassen, krijg ik een koekje. Dus nemen ze niet goed de rust om te plassen en plassen ze niet goed uit.
Denk dat je sowieso een stap terug moet doen met de nacht: de ene keer is ze wel nat, de andere keer niet. Zorg ervoor dat ze helemaal niet meer nat is 's nachts, dus zet een tijd je wekker, een pup kan ook aanleren dat in huis plassen prima is.
En nog vaker buiten zetten, je verteld dat je haar goed in de gaten houd, miss nog beter opletten(klinkt makkelijk, weet ik)
Je ziet als ze moeten plassen, optillen en buiten zetten.
Als ze buiten plast zou ik er niet een heel feestje van maken met uitgebreid belonen, je loopt dan nl het risico dat ze denken, ff snel plassen, krijg ik een koekje. Dus nemen ze niet goed de rust om te plassen en plassen ze niet goed uit.
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Grote hondenneus
Hier plaste ze tot een paar dagen terug ook nog vaak in huis terwijl ik haar elk half uur buiten laat. Ik merk dat ze inderdaad niet uitplast en spoor haar aan om na haar plasje het nog eens te proberen. Meestal gaat ze een tweede plasje doen of zelfs nog een derde. Dan krijgt ze haar snoepje en het scheelt echt wel, zoals ik al zei.
Good luck!
Good luck!

-
- Snuffelneus
Allereerst hartelijk dank voor jullie reageren.
Ja de da heeftg de urine getest.
Ik heb wel het idee dat sinds gisteren de plasje groter aan het worden zijn !
Zou dit betekenen dat het de goede kant op gaat.
Ze geeft totaal niet aan dat ze een plas moet doen als ze binnen is gaat ze gewoon ineens zitten en plast.
Geen gedraai, gesnuffel ook niet naar de deur of piepen echt zomaar uit het niets gaat ze plassen.
Ik houd jullie op de hoogte en iedere tip is welkom.
Fijn weekend,
Miliroan
Ze geeft totaal niet aan dat ze een plas moet doen als ze binnen is gaat ze gewoon ineens zitten en plast.
Geen gedraai, gesnuffel ook niet naar de deur of piepen echt zomaar uit het niets gaat ze plassen.
Fijn weekend,
Miliroan
-
- Speurneus
Misschien heeft ze totaal niet door dat het niet de bedoeling is om binnen te plassen. Als je haar betrapt dat ze net gaat zitten om te plassen, zeg je NEE en pup direct oppakken , ze stopt dan met plassen. Je mag best even NEE zeggen maar verder geen aandacht aan besteden. Buiten zet je haar weer neer en als ze dan gaat plassen is ze BRAAF!! Wedden dat het kwartje wel gaat vallen!! Als ze weet dat het plassen buiten moet dan gaat ze het ook wel aangeven.Miliroan schreef:Allereerst hartelijk dank voor jullie reageren.
Fijn weekend,
Miliroan
-
- Speurneus
- Contacteer:
Dat was ook mijn gedachte: ze is nog niet zindelijk. Ze gaat gewoon zitten als ze aandrang heeft en snapt niet dat dat binnen niet mag. Met alleen negeren dooft het gedrag niet uit, want waarom zou ze het laten, wat levert het haar op? Niks. Ze krijgt geen straf, er wordt niet op haar gemopperd, het maakt voor de pup dus helemaal niks uit of ze het binnen doet of niet.
Ik zou haar inderdaad maar eens voorzichtig een beetje steviger gaan aansturen i.p.v. alleen maar negeren
Hanneke
Ik zou haar inderdaad maar eens voorzichtig een beetje steviger gaan aansturen i.p.v. alleen maar negeren

Hanneke

-
- Snuffelneus
Ja dat is een prima idee om het niet meer te negeren maar om er wel op te reageren dat het niet mag.
Maar een paar dagen afwachten wat de reaktie van haar hierop is.
Verder is het een super lief beestje met echte puppy streken.
Een fijn weekend en jullie horen snel of ik hier wat resultaat mee boek.
Miliroan
Maar een paar dagen afwachten wat de reaktie van haar hierop is.
Verder is het een super lief beestje met echte puppy streken.
Een fijn weekend en jullie horen snel of ik hier wat resultaat mee boek.
Miliroan
-
- Hele grote hondenneus
Ik mis in jouw uitleg de structuur en de associatie leggen tussen plassen en buiten komen. Ik denk wel dat je voldoende per dag met haar gaat (dus de regelmaat is prima), maar dat je het iets anders kunt aanpakken (structuur door het naar buiten te gaan te koppelen aan actviteiten om de associatie duidelijker te krijgen)
Back to basic
Naar buiten na spelen, eten en drinken en slapen. Feestje bouwen als ze het buiten doet en inderdaad 's nachts een wekker zetten. Wat je buiten ook nog kunt doen, is haar neerzetten op de plek waar ze mag plassen en pas doorlopen als ze daar een plasje heeft gedaan. Dit heb ik gedaan op de eerst dag dat Bob bij ons was. Ik heb twintig minuten op 1 plek gestaan voordat mijnheer zijn plasje liet gaan, als een clown staan rondspringen toen het gelukt was. Echter, bij de tweede ronde op de eerste dag ging hij meteen door zijn hurkjes om die gek van dat vrouwtje de regendans te zien doen
Dus dat had hij heel snel in de gaten. Dus buiten=plassen was gauw daar. Toen moest het blaasje nog sterker worden en geleerd worden dat er binnen niet geplast wordt (door regelmaat en associatie met bepaalde activiteiten). Als je deze structuur blijft vasthouden, valt het kwartje
Back to basic

Naar buiten na spelen, eten en drinken en slapen. Feestje bouwen als ze het buiten doet en inderdaad 's nachts een wekker zetten. Wat je buiten ook nog kunt doen, is haar neerzetten op de plek waar ze mag plassen en pas doorlopen als ze daar een plasje heeft gedaan. Dit heb ik gedaan op de eerst dag dat Bob bij ons was. Ik heb twintig minuten op 1 plek gestaan voordat mijnheer zijn plasje liet gaan, als een clown staan rondspringen toen het gelukt was. Echter, bij de tweede ronde op de eerste dag ging hij meteen door zijn hurkjes om die gek van dat vrouwtje de regendans te zien doen

Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
-
- Snuffelneus
Hoi hoi Roy en Marjolein
Allereerst heel hartelijk dank voor je reaktie.
Ik begrijp wat je bedoelt maar voor mij gevoel associeer ik het naar buiten gaan echt met plassen.
Zodra ik het idee heb dat het weer tijd is voor een plas dan roep ik haar en maak de achterdeur open.
Ze rent meteen naar buiten en het duurt geen 5 seconde of ze is aan het plassen.
De groter wordende plassen zijn alweer voorbij.
Maar als ik haar 3 keer roep in een kwartier plast ze gewoon zonder problemen 3 keer.
Ik wacht het nog 2 dagen af en ga dan naar een andere da voor een nieuwe urinetest.
Dus samen gepakt nog steeds geen verbetering.
Groetjes Miliroan
Allereerst heel hartelijk dank voor je reaktie.
Ik begrijp wat je bedoelt maar voor mij gevoel associeer ik het naar buiten gaan echt met plassen.
Zodra ik het idee heb dat het weer tijd is voor een plas dan roep ik haar en maak de achterdeur open.
Ze rent meteen naar buiten en het duurt geen 5 seconde of ze is aan het plassen.
De groter wordende plassen zijn alweer voorbij.
Maar als ik haar 3 keer roep in een kwartier plast ze gewoon zonder problemen 3 keer.
Ik wacht het nog 2 dagen af en ga dan naar een andere da voor een nieuwe urinetest.
Dus samen gepakt nog steeds geen verbetering.
Groetjes Miliroan
-
- Kleine hondenneus