Ik heb even gezocht in de archieven, maar niet helemaal kunnen vinden waar ik wat mee kan..
Onze lieve 12 weken oude Solo heeft haar stembanden ontdekt. Zo'n lekker schel blafje. En die zet ze bij voorbaat in om een uur of 7.15 na haar ochtendwandeling en ontbijt. En ook vaak om een uur of 21.30. Wij wonen in een rijtjeshuis en ik kan het mijn buren niet aandoen het te negeren (want ze houdt het lang vol heb ik ondekt ). Maar het belonen wil ik natuurlijk ook niet.
Hebben jullie wat wijze woorden voor mij hoe ik dit het best kan aanpakken?
Flesje wijn naar de buren, negeren is de enige optie. ze is nu aan het afdwingen en aan het kijken hoever ze kan gaan bij jullie. Plas laten doen, zonder een woord te zeggen terug de bench in, deken over de bench heen en oordoppen in doen.
Nu moet je doorzetten, hoe hard dat ook klinkt, maar ze mag dit niet gaan winnen van je.
En praat!!!! Praat met je buren. Als je wil dat het geen gewoonte wordt (en daar zullen je buren ook blij mee zijn!) Die fles wijn erbij lijkt me een begin van een luchtig maar goed gesprekje.
En na een week... weer. Als je alles bespreekbaar houdt en ze zien dat jij echt je best doet om het af te leren zullen ze meer begrip tonen..
Ik zou ook gaan negeren. ... structureel...
Uit de bench halen als ze stil is en niet blaft.
Blaffen? afkappen. Omdraaien en weglopen....
Sterkte!!! Hoop later te lezen dat het goed gaat!
gr carlijn
Mijn Hunter blafte ook toen hij rond de vier maanden was (vorige maand) Ik heb toen, zoals hierboven ook gemeld is, hem genegeerd en hem uit zijn bench gehaald toen hij rustig was. En ja, het is een kolere herrie, maar na een paar dagen was het blaffen over.
Oh, heel herkenbaar. Dizzy heeft toen ze jonger was wat afgeblaft. Ze begon 's morgens rond 6.00 uur en bleef maar doorgaan.
In het begin vond ik het zo zielig en haalde haar uit de bench.
Uiteindelijk bij de buren een doos bonbons gebracht met de mededeling dat de aankomende week we het blaffen gingen negeren.
Het was moeilijk, maar is gelukt. Dus zet door!
ok toch negereren dus.
Het is trouwens niet zo dat ze in de bench zit en daarom blaft. ze komt gewoon even gezellig aan je voeten duidelijk maken dat ze het anders wil als wij.
Ik ga maar even wat lekker s halen voor de buren
Ik denk ook dat negeren de beste optie is! Wij hebben dat in het begin heel sterk gedaan (wel geen buren, dus is mogelijk), maar nu is ze een half jaar en begint ze vaak weer wat uit te testen. Mijn vriend denkt altijd dat er iets aan de hand is als ze blaft, ik probeer hem wijs te maken dat hij het moet negeren omdat ze aandacht vraagt, maar hij wil dit niet. Ik heb echt schrik dat hij onze hond gaat 'verknallen' voor later
Hoe maak ik hem wijs dat je het 1ste jaar beter té streng (of correct) bent tegen een hond?