Kan dit kwaad?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Kan dit kwaad?

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Ik ben volop bezig om Joy netjes mee te laten lopen zonder te trekken. Een extra uitdaging is dat ik gebruik maak van een handbewogen rolstoel en dus mijn handen nodig heb om vooruit te komen, de lijn vast te houden en ondertussen ook nog te klikken en belonen. Veel oog voor de omgeving heb ik dan ook niet :D

Vanmiddag waren we buiten en het ging lekker. Klik-brokje, klik-brokje, klik-brokje... Totdat Joy na een klik treuzelde met het brokje aannemen. Ik dacht dat ze het niet goed had gepakt en het op de grond zocht, en liet haar zien dat ik het nog in mijn hand had. Daarna pakte ze het alsnog. Terwijl ze het pakte, dacht ik: huh, wat voelt dat nat. En meteen zag ik dat mijn vingers onder de bruine smurrie zaten. Wat bleek: er lag een plas diarree die ik over het hoofd had gezien en waar Joy zich dus heerlijk aan tegoed heeft gedaan :kots:

Te smerig voor woorden natuurlijk, maar ik vraag me nu af of dit ook kwaad voor haar gezondheid kan. Ze is natuurlijk nog niet volledig gevaccineerd, en ruim twee weken geleden is ze voor het laatst ontwormd. Doe ik er goed aan om voor de zekerheid een keer extra te ontwormen? Of ben ik nu een overbezorgde pupeigenaar? :confused:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Wat vreselijk voor je dat het ook nog aan je hand terecht kwam :kots:
Ik zou niet weten of het kwaad kan... Maar zou ook niet weten wat je er nu nog aan kan doen :confused:
Goed in de gaten houden lijkt me en anders naar de da.
Ervaring met mijn poepvreter is dat zijn hondenmaag bijzonder veel kan hebben. Hij is maar 1x ziek geweest na poep vreten, toen had hij ook de kans gezien om veel te verorberen :mad:
Hopelijk krijgt Joy er geen last van!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik zou voor de zekerheid even advies aan de dierenarts vragen.

En een extra wormkuurtje kan op zich niet kwaad.
Laatst gewijzigd door Lien op 24 nov 2013, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Gatver de gatver. :kots: Hier ook een poepvreter die ik echt in de gaten moet houden. Ik geef inderdaad regelmatig een extra wormkuurtje en bij twijfel bel ik de da, zeker als het (té smerig) mensenpoep betreft. :kots:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Bel voor de zekerheid je DA wat je moet doen en houd je pup goed in de gaten.

Meestal worden ze niet ziek van viezigheid maar soms ook wel. Des te eerder je dan actie kan ondernemen richting DA des te beter.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

wat zijn het toch ook een ranzige beesten soms he
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ranzige beesten kunnen het inderdaad zijn! Bedankt voor jullie reacties. Joy heeft vandaag nergens last van, maar ik heb haar voor de zekerheid ontwormd en de dierenarts gemaild met de vraag of het kwaad kan, waar ik verder op moet letten en wanneer ik haar nu weer moet ontwormen.

En nu denk ik er maar even niet meer aan. Heb zelf enorme migraine en vandaag mijn maag er bijna uitgespuugd, dus dit is voor mij even niet 'the topic to be'. :wink:
Ik laat hier het advies van de dierenarts nog wel even weten.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Het is en blijft toch een ranzige gewoonte van veel honden :kots:

Ik zou niet elke keer als je hond poep eet ontwormen ... Dat kan nooit goed zijn voor de hond (en buiten dat helpt het alleen als ze op dat moment wormen hebben)

Mocht de hond veel poep eten zou ik geloof ik elke maand een wormenonderzoek laten doen, en ontwormen als er daadwerkelijk wormen inzitten
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Kay schreef:Het is en blijft toch een ranzige gewoonte van veel honden :kots:

Ik zou niet elke keer als je hond poep eet ontwormen ... Dat kan nooit goed zijn voor de hond (en buiten dat helpt het alleen als ze op dat moment wormen hebben)

Mocht de hond veel poep eten zou ik geloof ik elke maand een wormenonderzoek laten doen, en ontwormen als er daadwerkelijk wormen inzitten
Dat was ik ook niet van plan, hoor. Maar we hebben het hier natuurlijk wel over 'abnormale' poep in combi met een een kwetsbare pup, die bovendien a.s. donderdag volgens schema weer ontwormd zou moeten worden.

Bo vrat ook wel 's (konijnen-, vogel- en katten-)poep. Daar heb ik me nooit druk om gemaakt en ze is er ook nooit ziek van geworden.
Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ik heb een mailtje van de dierenartsassistente gehad. Het geijkte advies: hou haar in de gaten en bij sloomheid/diarree/overgeven contact opnemen met de dierenarts.

Gelukkig heeft Joy nergens last van :)
:bruinkopje: Bo, geb. 7 mei 2002, overleden 9 sept. 2013
:bruinkopje: Joy (Follow You Follow Me van het Oosterhuis), geb. 6 september 2013
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Als ze nu nog niets heeft dan zal het ook wel niet meer komen :)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Plaats reactie