Het zat zo, fokker ent niet automatisch haar honden maar laat de honden titeren. Een mooi iets, nakijken of er voldoende antistoffen aanwezig zijn en alleen inenten als de waarden te laag zijn. Maar het riep bij ons wel wat vragen op, vragen die we hier op het forum hebben gesteld en waarop we, naar onze mening, goede en eerlijke antwoorden op hebben gekregen.
We hebben ons ook ingelezen in de materie en het verhaal van dierenarts Tannetje Koning ook beoordeeld. Maar we vinden het toch een lastige materie en aangezien onze zoon veel in contact komt met honden door zijn werk in een dierenhotel (en dus ook kans heeft om zo ziektes over te dragen) en we vlakbij de A2 voor hondenuitlaatplaats wonen, vonden en vinden we het toch een prettiger idee om de pup te laten vaccineren.
Dit was geen probleem had de fokker tijdens het gesprek aangegeven, als wij het zouden willen, dan zou ze het doen. Maar dat blijkt nu dus toch anders te liggen

Ze wilde weten bij wie ik advies had ingewonnen en toen ik o.a. het forum noemde leek het wel of ik gelijk was gezakt voor mijn as pupeigenaar diploma. Een forum, alsof daar mensen zitten die weten waar ze over praten, daar zitten mensen (variërend van broodfokker tot veredelde hondeneigenaar) die denken er verstand van te hebben, (haar woorden).
Ik kan me daar echt niet in vinden want ik heb de afgelopen tijd veel gelezen op het forum en er veel aan gehad.
Ze vond ook dat ik haar in diskrediet bracht (maar waarom kreeg ik bij haar niet duidelijk).
Maar goed, advies gekregen om eens bij andere fokkers te gaan kijken want zij ziet het feit dat wij de pup willen laten inenten als wantrouwen naar haar werkwijze.
Kortom, we hebben nu besloten om niet verder te gaan met deze fokker en weer bij 0 te starten. Maar leuk is echt anders, we keken echt al uit naar de komst van onze pup, het mag niet zo zijn