Miliroan schreef:Hoi Henny
Dank je voor het compliment maar Noa en Lisa zijn toch echt zwart !
Noa is echt pik zwart maar Lisa heeft wel iets van een donker bruine gloed maar nu ze haar nest haren aan het verliezen is word ze ook steeds zwarter maar of ze zo zwart als noa word is af wachten.
Deze foto is door een vriendin van mij gemaakt die pas een fotostudio heeft en zij vond het heel moeilijk om twee zwarte honden te fotograveren dus met het bewerken van de foto "ogen" ze wat bruiner !
Maar jou Yarra en Spirit zijn ook twee prachtige hondjes.
Ja heerlijk hé om een labrador-fan te zijn.
Groetjes Miliroan
Aha!! Ja, maar dat klopt wel. De zwarte honden lijken soms net zwarte vlekken op de foto. Mijn vriend is hobbyfotograaf en is ook heel blij dat we nu 2 bruine labjes hebben want komen gewoon veel beter uit op de foto's.
Bedankt voor het compliment! En ja, ik heb al bijna 30 jaar last van het Labradorvirus maar voel me er erg goed bij.
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Zo hier nog even een update over Lisa.
Het ging heel goed met de zindelijkheid totdat.....de ellende weer van voor af aan begon.
Veel drinken en 6-8 keer per uur plassen.
Dus maar weer terug naar de da en mijn vermoeden werd weer bevestigd een her-ontsteking zoals de da het noemde.
Ik heb nu een andere ab kuur gekregen voor 14 dagen en hij verwachte dat ze snel de zindelijkheid op zou pakken.
Ik denk dat hij daar gelijk in krijgt want ze gaat nu ook voor de keukendeur zitten als ze moet plassen.
Dus de plasjes in huis zijn nu voorbij en nu maar hopen dat de blaasontsteking voorgoed verdwijnt.
Groetjes Miliroan en een poot van Noa en Lisa
Hoi HennyH
Dat heb ik na de eerste kuur ook gedaan en toen was de plas "schoon".
Dat is ook de reden dat de da spreekt van een her-ontsteking !
Maar ik neem je tip zowiezo ter harte want na deze kuur toch weer een nieuwe test.
Geef je een poot aan Yarra en Spirit van me.
En bedankt voor het meedenken.
Groetjes Miliroan
Misschien heeft het helemaal niks met Lisa´s blaastontstekingen te maken hoor. Maar ik las toevallig een artikel over ´innies´ en ´outies´. Puppy vulva´s zijn soms ingetrokken (een innie) en dan kunnen in de huidplooi rondom de vulva gemakkelijk bacteriën groeien. Die kunnen dan een steeds terugkerende blaasontsteking of vaginitis veroorzaken. Hier kan je er meer over lezen: http://www.tollertales.nl/gezondheid/in ... uppy-vulva" onclick="window.open(this.href);return false;
Nogmaals, misschien is het helemaal niet van toepassing op Lisa, maar je weet maar nooit. Ik geef de informatie toch maar even door
Hoi Hanneke
Wat een interessant onderwerp.
Ik heb eens goed bij Lisa gekeken maar volgens mij is het een outie je kunt duidelijk de huidplooien zien.
Maar als ik een nieuwe urinetest laat doen laat ik de da er voor de zekerheid toch even naar kijken.
Bedankt voor deze duidelijke tip.
Fijn weekend,
Groetjes Miliroan
Hallo allemaal
Zo we kunnen het jaar goed afsluiten met een zindelijke Lisa.
De blaasontsteking is helemaal verdwenen alleen de PH in de urine was nog erg hoog daarom zijn we overgestapt op dieet brokken.
Mocht er nog iemand tips hebben voor een lagere PH dan hoor ik het graag.
Allemaal een fijne jaarwisseling en een goed en gezond 2014 ook voor alle hondjes !