Uurtjes alleen?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Wij werken allebei 40 uur in de week, ik werk onregelmatig en mijn partner werkt kantooruren. Bob is nu 1,5 en hij is 1x in de week op dinsdag alleen, dan wordt hij tussen de middag ruim een uur uitgelaten door mijn schoonzusje. en 1 keer in de twee weken op maandag, dan hebben we helaas geen oppas en probeer ik in de middag naar huis te gaan om hem even uit te laten. Vorige week was dit door mijn werkzaamheden helaas niet gelukt en had het ventje 9 uur alleen gezeten (hij is dan wel los in de kamer) maar eigenlijk kon hij dat heel goed volhouden. Dus het kan wel natuurlijk, maar of het wenselijk is en of je je er fijn bij voelt dat is helemaal van jezelf afhankelijk. En met een pup zou ik het gewoon langzaam opbouwen.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Sas14
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Sas14 »

Ik woon alleen en werk 32 uur per week. Toen ik Meda kreeg was ik 6 weken vrij en heb ik het alleen zijn rustig kunnen opbouwen. Ik heb hem opgevoed met de bench en toen ik weer aan het werk ging kwam ik tussen de middag thuis om hem uit te laten, met hem te spelen en hem eten te geven.
Toen Meda oud genoeg was ging hij met de uitlaatservice mee op werkdagen, dit doe ik nu nog steeds en hij vindt het geweldig. Ik kom de uitlaatgroep heel regelmatig tegen op vrije dagen als we in hetzelfde gebied lopen, zij zijn gek op hem en hij op hun.
Sinds een aantal weken zit Meda niet meer in de bench, hij zit dan in de woonkamer en keuken als ik aan het werk ben.
Soms werk ik een weekend, ik breng hem dan naar mijn ouders. Als ik door de week 's avonds wat heb (wat weinig voorkomt, en dan kan Meda meestal mee) dan regel ik oppas.
sannie77
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sannie77 »

Als wij straks de pup hebben proberen we samen een maand vrij te nemen,dus mijn man 2 weken en ik 2 weken.Daarna werkt mijn man gewoon fulltime en ik parttime.Werk in de thuiszorg huishoudelijke hulp,zo ook particulier elke zaterdagochtend en dan is mijn man thuis.Doordeweeks ma t/m donderdag ochtenden en vrijdag zal de enige dag zijn dat hij wat langer alleen moet zijn.Ben dan 14:30 vrij,snel naar huis om hem dan op te pikken en dan de meisjes uit school halen en lekker wandelen met ze in het zuiderpark!!En verder zorg ik ervoor dat ie niet veel alleen hoeft te zitten dus elke zondag is voor hem,lekker er op uit.En mocht er echt iets zijn dat we wat hebben dat hij niet mee kan en dat duurt langer zorg ik ook voor oppas.
Bo(Tropical Taste of Bransjesland)15-12-2013
Peetje160871
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Peetje160871 »

Hoi allemaal!

Ik vind dit een interessant topic. Om te lezen hoe jullie het allemaal doen en om oplossingen te lezen.

Wij zijn op zoek naar een herplaatser (wel een Labrador)en 1 van de redenen is dat ik vier dagen per week een dagdeel van huis ben. Toen wij 8 jaar geleden Kenai bij ons als pup in huis namen, werkte ik maar 16 uur en kwamen opa en oma bij ons thuis oppassen. Sinds Kenais dood (twee jaar geleden) ben ik beetje bij beetje meer gaan werken omdat ik dacht dat ik nooit geen hond meer wilde.(ik wilde niet gaan vergelijken, bovendien is Kenai op een traumatische manier om het leven gekomen waar ik zelf bij was...)

Ik werk nu 24 pw verdeeld over vier dagen. Omdat ik op voorhand al worstel met schuldgevoelens naar onze toekomstige hond wil ik graag jullie mening.
Is dit terecht of niet? Ik snap dat dit afhangt van de leeftijd van de hond en zijn of haar karakter (veel/weinig energie) maar toch zie ik graag reacties.

Iedere ochtend vertrek ik om 0840 van huis. En ben ik om 1510 thuis. Dat is al twee maal pw 6,5 uur alleen. Nu heb ik grotere kinderen (12&15) met wie ik hierover uitgebreid gesproken heb.....(zij willen ook dolgraag weer een hond in ons midden)...dus gezegd....zodra jullie eerder uit school zijn dan ik thuis ben dan laat 1 van jullie hem/haar uit. Gezien de roosters van mijn oudste van de afgelopen jaren komt t regelmatig voor dat ze tegen half drie of eerder thuis zijn.

Op woensdag vertrek ik wederom om 0840 van huis en ben ik om 1310 thuis. 4,5 uur.....

Op donderdag werk ik de hele dag en kan ik tussen de middag naar huis. (3 min fietsen). Vroeger nam ik Kenai dan lekker een half uur mee uit fietsen..... En moet ik wel weer terug naar mn werk maar komen de kinderen ook in de loop vd middag weer naar huis.

Mijn motto is.... Zodra ik dan ook thuis kom ga ik eerst een hele lange wandeling maken en als het weer het toelaat lekker naar het park.
Wij hebben Kenai vroeger tot hij ca 1 jaar oud was in de bench gehad, daarna deurtje open gelaten en een half jaar later geen bench meer. Zo zou ik het nu ook weer willen doen.

Mijn man werkt fulltime en is meestal rond 1700 thuis. Ook nu....twee jaar zonder hond maken mijn man en ik 's avonds graag een lange wandeling....al is dat best lastig zonder hond...want je hebt geen stok achter de deur:)

Weekenden zijn we huiselijk. Zondag was vroeger vaak bosdag" voor ons. Uren wandelen in het bos. Wij hebben opa en oma nog achter de hand. Gek op honden....vooral op labradors....vroeger zelf altijd honden gehad....ze zijn nog kwiek.....en staan altijd voor ons klaar....(maar we weten dat dit zo over kan zijn.....iedereen wordt ouder...)

MIJN VRAAG : KLOPPEN MIJN SCHULDGEVOELENS? Nu hebben wij natuurlijk nog geen nieuwe hond maar is dit voor een oudere hond.....we denken aan een hond tussen de 1,5 en vijf jaar niet zielig??? Overdrijf ik of juist niet?

Hoor t graag!

Groetjes!
Petra
sannie77
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sannie77 »

Heb je niet iemand die m tussendoor kan uitlaten?volgens mij valt het nog wel mee.En neem aan hij in t weekend juist alle aandacht krijgt.Als wij in feb onze pup krijgen hebben we totaal samen een maand vrij.Daarna zal hij ma.di.woe.do halve dagen alleen zijn.Donderdag tussen de middag thuis en moet ik daarna nog uurtje eerken.vrijdag zal de enige dag zijn hij wat langer alleen zit.
Bo(Tropical Taste of Bransjesland)15-12-2013
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Nee hoor ik vind dat dat kan. Op je hele dagen kom je tussen de middag thuis en kan je hond de behoefte doen. Ik werk zelf ook 24uur. Dinsdag en donderdag heel de dag, dan laat ik ze tussen de middag even uit, woensdag avond maar dan is mijn man thuis en op vrijdag middag ( dan zijn ze 4uur alleen ).
Mijn man is nu werkeloos dus hij is nu altijd thuis. 5x per week gaan we naar het bos dat is maandag, woensdag, vrijdag t/m zondag.

Als je buiten je werk genoeg tijd aan je hond kan besteden is er niks mis mee ;)
Peetje160871
Snuffelneus
Snuffelneus

Renate !

Bedankt voor je reactie. Doet me goed. Ik had zelf al bedacht dat het eraan ligt hoe intensief je met je hond bent áls je thuis bent. We geven hem dan heel veel aandacht, kinderen vooral en ik ga zodra thuis lang met hem wandelen.

We hebben vanaf zondag Lion in huis...een herplaatser....en gaan het de eerste maanden met z'n allen opvangen. Opa (gek op honden, zelf altijd honden gehad) gaat op maandag tussen de middag met hem naar buiten en dan ben ik rond 15u weer thuis. Op dinsdag gaat mijn man tussen de middag naar huis om hem uit te laten en ben ik ook weer om 15u thuis. Op donderdag laat ik hem tussen de middag uit en werk ik wel heel de dag maar zoals ik al zei....twee pubers in huis die op het voortgezet onderwijs zitten met die met grote regelmaat al om 13-14uur thuis zijn ! Zo vindt alles z'n weg weer....

Het gaat allemaal goed komen maar het is heel fijn om mensen te horen die ik dezelfde situatie zitten.

Ik hou jullie op de hoogte van Lion !
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Wat leuk dat Lion bij jullie is komen wonen.
Ik ben gastgezin geweest voor 2 pupperds van de school van Lion en heb ook puppyklas samen met 't gastgezin van Lion gedaan.
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Leuk dat Lion bij jullie is! Hij zal zo te lezen niks te kort komen. Geniet met zijn allen van hem!
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Gefeliciteerd met Lion....Wat fijn dat hij bij jullie terecht gekomen is. Zo te lezen gaat hij het heerlijk krijgen :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Peetje160871
Snuffelneus
Snuffelneus

Hoi allemaal!

Bedankt voor jullie positieve reacties! En ik heb echt het idee dat Lion het naar zn zin heeft. Het gaat gewoon lekker! Hij luistert goed (natuurlijk niet áltijd maar daar ben je én puber én labrador voor :D )...hij eet goed...slaapt goed....hij heeft geen dingen waar ik me niet overheen zou kunnen zetten.....hij vraagt veel aandacht in de vorm van spelen of gewoon heel "vragend" voor je gaan zitten met die veeltelieveoogies van hem.. Of zit ik op de grond komt ie lekker naast me liggen of zitten :verliefd1: :.....

En natuurlijk probeert ie ons af en toe uit....buiten gaat het met de dag beter! Hij loopt super aan de riem, al kan ie wel flink de spanning op de lijn zetten als hij stal ruikt....al lekker los gerend op het losloopgebied....heeft al kennis gemaakt met een paar hele lieve (en vooral geduldige ) honden hier in de buurt....al zal ie nog beter moeten leren z'n enthousiasme de laatste 30 meter voor we daadwerkelijk bij het honden'vriendje' arriveren nog even te temperen en dan....... is het gesnuf...heel veel gekwispel en gelebber....en na 2 min is zn aandacht al verdwenen en kunnen we met sommigen zelfs een stukje oplopen. :applaus:

We zijn super trots op deze ontstuimige puber! :verliefd1:

Groetjes!
Petra
Plaats reactie