De eerste nacht van Nola

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
desiree1974
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

De eerste nacht van Nola

Ongelezen bericht door desiree1974 »

Hoe was de eerste nacht.

Janken en nog eens janken.
We hebben haast niet geslapen.
Hoelang hebben jullie daar last van gehad.
Ze begint wel al te piepen als wat moet doen.
Ga dan gelijk naar buiten en jah, hoor,daar komt het dan een plasje of een drolletje.
Echt super van haar.
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Wij hebben bij beide honden de bench de eerste week naast ons gezet. Joris is in deze tijd van het jaar geboren en bij hem hebben we de eerste weken ook een kruik gelegd: de overgang naar al die warme hondenlijfjes om je heen en dan alleen de bench in is natuurlijk ook wel heel groot.

De bench naast het bed en bij piepen even een hand in die richting. Dan sliepen ze meestal gewoon verder. Als dat niet zo was, dan gingen we even snel voor een plas en daarna weer heerlijk verder slapen.
Na een week piepten ze helemaal niet meer en hebben we de bench beneden gezet. Geen dol meer mee gehad.
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

De ene pup is de andere niet. Yarra werd helemaal hysterisch in de bench en dat is best zielig zo'n klein hondje die zo doordraait. Zij heeft heel lang gegild in de bench.

Spirit daarentegen was heel lief en rustig. Sliep gelijk 6 uur door en moest ik soms wakker knuffelen.

Maar het komt bij alle pups uiteindelijk goed! Zet als het mogelijk is de bench of een grote doos naast je bed. Bij piepen even je hand erbij en vaak zijn ze dan alweer stil.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Het beste is om de bench naast je bed te zetten en na een paar dagen kan je de bench steeds iets verder weg zetten zodat ze geleidelijk aan leert om alleen te slapen. In één keer vanuit het nest in een nieuwe omgeving in een bench alleen slapen dat is teveel voor een pup.

Hoe hebben jullie het gedaan vannacht?
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Caya »

Het is natuurlijk heel eng om uit je vertrouwde nestje gehaald te worden en dan helemaal alleen in een nieuw huis te moeten slapen. En dan is ze ook pas 7 weken oud. Ik laat een pup dan ook altijd vlak naast mijn bed in een reisbench liggen zodat ik mijn hand van boven af in de bench kan steken om de pup gerust te stellen. Ook een lekkere warme kruik onder een dekje kan helpen. Om de 3 uur liet ik ze dan even naar buiten. Maar eerlijk gezegd kan het soms best een week of misschien wel 2 weken duren voordat ze een nacht doorslapen. Het verschilt heel erg per pup. En last had ik er niet van hoor het hoort er gewoon bij. Mijn man en ik hadden om de beurt 'nachtdienst' zodat de een wat beter kon slapen dan de ander. Even volhouden hoor.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Caya »

Het is natuurlijk heel eng om uit je vertrouwde nestje gehaald te worden en dan helemaal alleen in een nieuw huis te moeten slapen. En dan is ze ook pas 7 weken oud. Ik laat een pup dan ook altijd vlak naast mijn bed in een reisbench liggen zodat ik mijn hand van boven af in de bench kan steken om de pup gerust te stellen. Ook een lekkere warme kruik onder een dekje kan helpen. Om de 3 uur liet ik ze dan even naar buiten. Maar eerlijk gezegd kan het soms best een week of misschien wel 2 weken duren voordat ze een nacht doorslapen. Het verschilt heel erg per pup. En last had ik er niet van hoor het hoort er gewoon bij. Mijn man en ik hadden om de beurt 'nachtdienst' zodat de een wat beter kon slapen dan de ander. Even volhouden hoor.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Ik ga gelijk mee om bij de bench te slapen,heb ook sinds een week een pup in huis,en ja de eerste twee nachten gillen tegen de steren,heel de nacht!
Wij hebben gekozen om naast de bench te slapen op een veldbed,omdat we dachten dat het boven weer andere geurtjes zijn voor het pupje en beneden was hij toch al twee dagen geweest.
Ik slaap nog naast de bench omdat ik nog geen regelmaat gevonden heb wannneer hij zijn plasje/kakje moet doen,deze nacht twee maal zachtjes piep,hup naar buiten en hij doet dan snel een plasje en een kakje,en terug in de bench,hier zijn geen decibels meer s'nachts,maar o de eerste nachten waren een hel.
Het is een mega verschil,kijk maar eens een paar posten terug,pfff die nachten,nu gilt hij niet meer,en ben ik een beetje uitgeslapen :D
Bud mis je nog steeds!
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Kelsey en Lenka »

Ik ben de eerste nacht bij Lenka gebleven tot ze sliep (want ze was ook hartverscheurend aan het janken) Daarna nooit meer gehoord! :)
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Milou »

Onze hond heeft in de gang in de bench geslapen. De eerste twee nachten heeft hij even gejankt, wij hebben dit genegeerd en daarna hebben wij hem nooit meer gehoord 's nachts. Ik moet er wel bij zeggen dat het een heerlijke en makkelijke hond was die overdag uit zichzelf in de bench ging liggen.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997
Plaats reactie