Danouk vetbult
-
Terra5
- Speurneus

Danouk vetbult
Danouk heeft sinds een paar maanden een bultje onder de oksel. Die is een tijdje geleden aangeprikt, gelukkig gewoon een vetbultje.
We hadden toen afgesproken dat als die zou groeien en ze er last van gaat krijgen dat we hem dan weg zouden laten halen. Het kon namelijk ook dat die niet meer zou groeien.
Hij is echter wel al gegroeid en nu ongeveer 2,5 cm. Ze heeft er nu absoluut geen last van. Ik vraag me echter wel af, dat als we wachten totdat ze er last van krijgt, dan is die volgens mij echt heel groot. En hem dan pas weg laten halen, is volgens mij dan moeilijker.
Ik heb vanmiddag wel even overlegd met de assistente en zij zei dat het ook kan dat, na weghalen, het bultje weer terug kan komen. Dus dan schiet je er nog niet veel mee op.
Ik vraag me dus af wat nu wijsheid is? Toch nog aankijken? Wellicht dat ie nu wel stopt met groeien. Of wel nu al weg laten halen?
Zijn er mensen die een vetbultje weg hebben laten halen bij de lab en dat die later terug is gekomen?
We hadden toen afgesproken dat als die zou groeien en ze er last van gaat krijgen dat we hem dan weg zouden laten halen. Het kon namelijk ook dat die niet meer zou groeien.
Hij is echter wel al gegroeid en nu ongeveer 2,5 cm. Ze heeft er nu absoluut geen last van. Ik vraag me echter wel af, dat als we wachten totdat ze er last van krijgt, dan is die volgens mij echt heel groot. En hem dan pas weg laten halen, is volgens mij dan moeilijker.
Ik heb vanmiddag wel even overlegd met de assistente en zij zei dat het ook kan dat, na weghalen, het bultje weer terug kan komen. Dus dan schiet je er nog niet veel mee op.
Ik vraag me dus af wat nu wijsheid is? Toch nog aankijken? Wellicht dat ie nu wel stopt met groeien. Of wel nu al weg laten halen?
Zijn er mensen die een vetbultje weg hebben laten halen bij de lab en dat die later terug is gekomen?
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory

-
renate
- Speurneus

Mijn moeder heeft een paar keer vetbulten weg laten halen en sommige zijn terug gekomen en andere weer niet. Nou zitten mijn moeder haar bovenbenen helemaal vol met vetbulten en alleen van de bulten die aan spieren vastzitten heeft ze last, van de rest niet.
Ik durf niet te zeggen wat wijsheid is met betrekking tot weghalen.
Ik durf niet te zeggen wat wijsheid is met betrekking tot weghalen.
-
-kim-
- Speurneus

Mexx heeft ook een paar vetbulten, mijn dierenarts heeft ook aangeraden ze niet te laten verwijderen zolang hij er geen last van heeft.
Eentje groeide echt heel hard op het begin, maar is nu al een tijd dezelfde grote gebleven, maar mocht die nog groter worden, dan laat ik hem toch weghalen, omdat ik het idee heb dat het anders een flinke ingreep word als hij er al last van heeft.
Eentje groeide echt heel hard op het begin, maar is nu al een tijd dezelfde grote gebleven, maar mocht die nog groter worden, dan laat ik hem toch weghalen, omdat ik het idee heb dat het anders een flinke ingreep word als hij er al last van heeft.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-
beau
- Middelgrote hondenneus

Beau had 2 jaar geleden ook 2 bultjes. Voor het aanprikken zou hij al een roesje moeten hebben omdat ze op lastige plekjes zaten. Ik heb toen besloten om ze dan maar gelijk weg te halen. Het waren gelukkig alle 2 vetbultjes en ze zijn tot nu toe niet terug gekomen. Wel heeft hij er nu één op een andere plek. Zolang hij daar geen last van heeft laat ik die gewoon zitten.
groetjes janneke, pootje van Beau en Olan
Beau (Quinten Beau van het Oosterhuis 24-12-2001-15-09-2015)
Jip (Prosciutto Fan't Detica 20-9-2015)
-
Terra5
- Speurneus

Het lastige is, dat deze op een plek zit, waar ze later dus wel last van kan krijgen; onder de oksel/elleboog. Als bultje in de flanken ofzo zou zitten, dan zou ik hem sowieso laten zitten, denk ik 
@-kim- Dat is dus ook mijn argument ja. Ik denk dat als het moment daar is, dat ze er last van gaat krijgen, dan moet de bult wel groot zijn. Dan wordt het toch lastiger om hem weg te halen en dus een grotere ingreep.
Maar als ze dan zeggen dat de kans aanwezig is, dat bultje op dezelfde plek weer terugkomt..
Terra heeft overigens sinds een aantal jaar ook veel vetbulten, waarvan sommige nog steeds goed groeien.. Ze belemmeren haar gelukkig niet en daar doen we dus helemaal niets mee.
@-kim- Dat is dus ook mijn argument ja. Ik denk dat als het moment daar is, dat ze er last van gaat krijgen, dan moet de bult wel groot zijn. Dan wordt het toch lastiger om hem weg te halen en dus een grotere ingreep.
Maar als ze dan zeggen dat de kans aanwezig is, dat bultje op dezelfde plek weer terugkomt..
Terra heeft overigens sinds een aantal jaar ook veel vetbulten, waarvan sommige nog steeds goed groeien.. Ze belemmeren haar gelukkig niet en daar doen we dus helemaal niets mee.
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

In loving memory

-
Terra5
- Speurneus

We hadden net voor wat anders een afspraak bij de DA en zij zei toch dat het verstandig is de vetbult te laten verwijderen. Juist ook als je kijkt waar de bult zit en dat het moeilijker wordt als de bult groter wordt. Als ze van de huidige blessure is hersteld, gaan we dat dus maar inplannen..
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

In loving memory

-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
-
kristies
- Speurneus