Welke uit het nest
-
- Kleine hondenneus
Welke uit het nest
Nog twee weken en dan mogen wij onze pup ophalen. Heb de pups al een keer of zes gezien en daarvan ook nog vier dagen opgepast.
Ik heb dus mooi de kans om de pups te zien en te kijken hoe zijn ze.
Er zitten drie zwarte teefjes bij en ze zijn alle drie anders.
Met zeven weken wordt er een puppietest gedaan en daarna wordt bepaald wie welke hond krijgt. Zelf hebben we daar ook zeker inspraak in, dat is zo afgesproken.
Alleen hoe bepaal je nou welke hond er bij je past. En de puppietest is dat een momentopname of echt een goed beeld van een hondje.
Ik heb dus mooi de kans om de pups te zien en te kijken hoe zijn ze.
Er zitten drie zwarte teefjes bij en ze zijn alle drie anders.
Met zeven weken wordt er een puppietest gedaan en daarna wordt bepaald wie welke hond krijgt. Zelf hebben we daar ook zeker inspraak in, dat is zo afgesproken.
Alleen hoe bepaal je nou welke hond er bij je past. En de puppietest is dat een momentopname of echt een goed beeld van een hondje.
-
- Speurneus
bij Hidde is een puppytest af genomen en die klopt heel goed
wij wilden ook een heel rustige pup en hebben ook het oordeel van zijn fokker mee laten wegen.
nu is een puppytest een moment opname dus vonden we het oordeel van zijn fokker zwaarder wegen.
dus voor je zelf zal je moeten besluiten wat je wilt. en dan is de puppytest een leuke graadmeter,maar de mening van de fokker toch wel doorslag gevend lijkt me
succes met kiezen

wij wilden ook een heel rustige pup en hebben ook het oordeel van zijn fokker mee laten wegen.
nu is een puppytest een moment opname dus vonden we het oordeel van zijn fokker zwaarder wegen.
dus voor je zelf zal je moeten besluiten wat je wilt. en dan is de puppytest een leuke graadmeter,maar de mening van de fokker toch wel doorslag gevend lijkt me

succes met kiezen

-
- Speurneus
- Contacteer:
volgens mij heeft een fokker na 6 a 7 weken wel een behoorlijk beeld van het karakter van de pups. Bij mij heeft de fokker gekozen, op basis van wat ik had aangegeven wat ik zocht in een hond en wat ik ermee wilde gaan doen enzo. Ik had zelf wel een lichte voorkeur voor Pom maar dat was niet echt ergens op gebaseerd. De keuze heeft prima uitgepakt, al denk ik dat ik met haar zusje ook best door een deur had gekund 

-
- Middelgrote hondenneus
Joris heb ik gekozen op gevoel.
Joris kwam uit een nest van veel, met 5 mannen geloof ik. De grootste wilden we niet, maar er bleef nog keuze genoeg, iedereen zag er mooi uit en gedroeg zich zoals ik graag zag. Geen idee, maar ik pakte hem en zei: 'Dit is hem.' en toen was hij 3 weken. Al die weken is dat zo gebleven.
Bij het ophalen was het raar, ik zei meteen: 'dit is Joris niet.' Spiegelbeeld van die andere bruine, maar ik wist het zeker. Op naar de dierenarts om de chip te scannen en inderdaad: met het badderen bleken ze verwisseld.
Jonas was de enige reu uit het nest, gevoelsmatig wist ik wel dat het goed zat, maar geen keuze hebben vond ik ook wel weer spannend. Dus bij hem dubbel goed gekeken naar gedrag en reacties.
Joris kwam uit een nest van veel, met 5 mannen geloof ik. De grootste wilden we niet, maar er bleef nog keuze genoeg, iedereen zag er mooi uit en gedroeg zich zoals ik graag zag. Geen idee, maar ik pakte hem en zei: 'Dit is hem.' en toen was hij 3 weken. Al die weken is dat zo gebleven.
Bij het ophalen was het raar, ik zei meteen: 'dit is Joris niet.' Spiegelbeeld van die andere bruine, maar ik wist het zeker. Op naar de dierenarts om de chip te scannen en inderdaad: met het badderen bleken ze verwisseld.

Jonas was de enige reu uit het nest, gevoelsmatig wist ik wel dat het goed zat, maar geen keuze hebben vond ik ook wel weer spannend. Dus bij hem dubbel goed gekeken naar gedrag en reacties.
-
- Kleine hondenneus
Oke gevoel en advies van de fokker dus bij veel van jullie.
Ik zoek een hondje met veel potentie voor de jacht en geen super druk type. Ik heb natuurlijk met het uitkiezen van de ouderdieren hier goed opgelet.
Ik ga proberen bij de puppietest aanwezig te zijn, als het lukt met werk.
Het wordt dan denk ik niet haantje de voorste die er op dit moment bij zit.
Het wordt in ieder geval een mooi kerstcadeau, een nieuw maatje erbij.
Ik zoek een hondje met veel potentie voor de jacht en geen super druk type. Ik heb natuurlijk met het uitkiezen van de ouderdieren hier goed opgelet.
Pluk de dag!
Tako van de Rooise Heikant 21-09-2005
Born to be free van de Achtse Vallei (Robi) 1-11-2013

-
- Speurneus
Bij Mack heeft de fokker voor ons gekozen. Maar uiteraard wel goed overlegt wat ik graag wil doen met de nieuwe aanwinst. Als het vertrouwen tussen fokker en pupkoper goed zit, dan krijg je vast degene die het beste bij jullie past.
Ik had overigens een sterke voorkeur voor pupje geel, Mack. En het mooie is dat we bij de eerste keer kijken allemaal een pupje in de handen kregen en ik pupje geel vast had
Ik had overigens een sterke voorkeur voor pupje geel, Mack. En het mooie is dat we bij de eerste keer kijken allemaal een pupje in de handen kregen en ik pupje geel vast had

-
- Grote hondenneus
Wij hadden keuze uit 2 teefjes en aangezien ze bij 2 oudere honden terecht kwam, mocht ze niet al te dominant zijn. Aangezien de andere heel erg dominant was, was de keuze uiteindelijk makkelijk gemaakt. En als ik heel eerlijk ben, van Lenka hadden we het meeste foto's nog voor we wisten welk eentje we zouden nemen. waarschijnlijk toch dat ietsjepietsje buikgevoel 

- Milou
- Grote hondenneus
-
- Hele grote hondenneus
Door kleine simpele testjes te doen kun je zelf ook kijken wat je wilt. Je moet voor jezelf uitmaken wat voor soort hond je wilt. Een actieve, drukke hond, haantje de voorste, of afwachtend, onderdanig enz.
Dat kun je denk ik wel zien in een nest. Hoe reageren ze op klappen. Schrikt er 1 dan is ie denk ik niet heel geschikt voor de jacht. Maar de fokker kan je precies vertellen hoe en wat. En met eten ook. Is er 1 die er direct op af gaat of juist op een rustiger manier. En heeft ie zijn staartje dan in de lucht dan kan de pup aardig dominant zijn. En dat zijn dan puntjes wat je kan zien in huis.
Suc 6 met zoeken
Dat kun je denk ik wel zien in een nest. Hoe reageren ze op klappen. Schrikt er 1 dan is ie denk ik niet heel geschikt voor de jacht. Maar de fokker kan je precies vertellen hoe en wat. En met eten ook. Is er 1 die er direct op af gaat of juist op een rustiger manier. En heeft ie zijn staartje dan in de lucht dan kan de pup aardig dominant zijn. En dat zijn dan puntjes wat je kan zien in huis.
Suc 6 met zoeken

-
- Hele grote hondenneus
Ik ben benieuwd wat de ouders van je pup zijn?Ester007 schreef:Oke gevoel en advies van de fokker dus bij veel van jullie.
Als je een hondje wil met veel potentie voor de jacht is het heel fijn als het hondje baasgericht is en met je samen wil werken. Je kunt dus kijken welke pup juist naar de mensen trekt en welke pup juist liever de wereld alleen ontdekt. Dat soort dingetjes. Maar het lijkt mij ook wel lastig hoor! Flits is nog maar mijn eerste hond en de fokker vond ook dat Flits het beste bij mij paste en ik vond hem ook leuk dus dat was makkelijk

-
- Kleine hondenneus
-
- Middelgrote hondenneus
Wat leuk, gefeliciteerd!
Bij Youp maakte de fokker de keuze welke pup voor ons zou worden, maar wij mochten wel 2 voorkeuren opgeven en we hebben uiteraard goed besproken wat voor een pup wij wilde. We hadden keus uit 4 reutjes.
Iedere keer als we op bezoek gingen bij de pups vonden we puppie paars (Youp) de leukste. Alle pups waren natuurlijk allemaal lief, leuk & mooi maar Youp hadden we nog meer een klik mee als de rest. Youp was de hele tijd bij ons en hij wilde alleen maar spelen hihi. Dus wij waren er al snel uit, puppie paars willen we het liefst, dat was onze nummer 1. Maar de fokker besliste natuurlijk dus het werd nog even spannend, maar uiteindelijk heeft de fokker ook besloten dat puppie paars voor ons werd dus we waren helemaal blij
Yara komt helaas van een broodfokker vandaan. Ze was onze eerste hond en toen wisten we niet goed waar we naar moesten kijken en we kende de NLV niet, toen zijn we er helaas ingetrapt om bij een broodfokker een pup te kopen
Gelukkig is alles goed gekomen, op het begin was Yara wel erg ziek en zijn we heel vaak langs de da geweest maar nu is het een super lieve gezonde hond 

Bij Youp maakte de fokker de keuze welke pup voor ons zou worden, maar wij mochten wel 2 voorkeuren opgeven en we hebben uiteraard goed besproken wat voor een pup wij wilde. We hadden keus uit 4 reutjes.
Iedere keer als we op bezoek gingen bij de pups vonden we puppie paars (Youp) de leukste. Alle pups waren natuurlijk allemaal lief, leuk & mooi maar Youp hadden we nog meer een klik mee als de rest. Youp was de hele tijd bij ons en hij wilde alleen maar spelen hihi. Dus wij waren er al snel uit, puppie paars willen we het liefst, dat was onze nummer 1. Maar de fokker besliste natuurlijk dus het werd nog even spannend, maar uiteindelijk heeft de fokker ook besloten dat puppie paars voor ons werd dus we waren helemaal blij

Yara komt helaas van een broodfokker vandaan. Ze was onze eerste hond en toen wisten we niet goed waar we naar moesten kijken en we kende de NLV niet, toen zijn we er helaas ingetrapt om bij een broodfokker een pup te kopen

Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Bedankt Monika voor de banner & avatar !
Yara ♀ 15-10-2007
Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013
Laura, Youp & Yara

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

-
- Middelgrote hondenneus
Tosca komt uit een nestje van twee.
Zij was heel rustig toen wij de eerste keer kwamen kijken, later bleek dat ze toch wat dominanter is dan haar zusje.
De fokster had het moeilijk toen we haar kwamen ophalen, ze had haar zelf graag gehouden.
Omdat ze geen ruimte had voor drie labs moest ze Tos toch weg doen.
Zij was heel rustig toen wij de eerste keer kwamen kijken, later bleek dat ze toch wat dominanter is dan haar zusje.
De fokster had het moeilijk toen we haar kwamen ophalen, ze had haar zelf graag gehouden.
Omdat ze geen ruimte had voor drie labs moest ze Tos toch weg doen.