Pup: kvv combineren met (welke?) brok

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Pup: kvv combineren met (welke?) brok

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Over een kleine zes weken hoop ik een pup in huis te hebben :verliefd1:
Waar ik mijn vorige hond 'gewoon' probleemloos op Eukanuba had, ben ik me nu aan het inlezen over voeding. Ik zie de voordelen van kvv t.o.v. brokken, maar om verschillende redenen ga ik niet enkel kvv voeren. Mijn idee is om dat in het weekend te doen en dan doordeweeks brokken te geven.

Maar nu... Welke brok?? Kan je, als je brokken en kvv op verschillende dagen geeft, een geëxtrudeerde of geëxpandeerde brok geven of moet het per se een geperste brok zijn?

Vallen geperste brokken inderdaad zwaarder op de maag dan geëxtrudeerde/geëxpandeerde, zoals de fokster aangaf?

Is een speciale puppybrok nodig of kan een pup net zo goed 'gewone' brokken eten, zoals bijvoorbeeld Dog Lovers Gold beweert?

Ik wil het graag goed doen voor mijn pup, ervoor zorgen dat ze niet te snel of te langzaam groeit en haar niet opzadelen met buikklachten en diarree. Waar doe ik goed aan (en nee, het wordt helaas geen zeven dagen kvv)?
Cassandra
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Cassandra »

Heb je hier al wat gevonden?
Alle fokkers waar wij zijn wezen kijken voeren Eukanuba, ik wil ook kvv gaan geven maar ben toch bang dat het pupje wat te kort komt. Gelukkig heb ik nog tot het voorjaar om bij te lezen
:zwartkopje: Charlie, 21-02-2014 (Flatcoated Retriever)
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Kan geen advies geven over een brok. Ik voerde in het aller begin ook brok en kvv, maar ben al vrij snel overgestapt op KVV en Barf. Cassandra......Als je je pup een complete KVV geeft met een natuurlijk calcium bron dan krijg je pup echt alles binnen wat hij zij nodig heeft:wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Cassandra
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Cassandra »

Ja maar ik lees overal dat je alles moet geven, bot, vlees, orgaan, groenten.
En de mixes die ik bekijk missen vrijwel allemaal groenten.
Ik keek naar puur naturis barfdiner en lotgering en die mist dat. Een andere betaalbare was lupa maar ik zie daar geen samenstelling van.
Bedoeling is om straks door de weeks kvv te geven en in het weekend te beginnen met barf. Maar misschien doen we t eerste jaar wel op brok, omdat de hond mee naar het werk gaat en ik weet niet of ze op drie porties stinkende pens zitten te wachten daar bij wijze van (in de puppytijd)
:zwartkopje: Charlie, 21-02-2014 (Flatcoated Retriever)
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door flamingo »

Ik geef mijn pup vanaf dat hij hier is (met 10 weken) KVV Darf. Hier zit alles in en hij doet het er erg goed in. Momenteel is hij bijna 25 weken oud en weegt 23 kilo. Dus er geen probleem te zijn een pup met KVV groot te brengen.
:zwartpootje: Billy 22-06-2013
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Ik voer doordeweeks brok en in het weekend kvv. De brokken zijn van het merk Jarco en dit gaat bij Foofer prima samen. Hij doet het er erg goed op.
labradorsisi
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labradorsisi »

Ik ken een lab die eet vanaf het begin af aan de helft van de maaltijden vers vlees, barf menu van tinlo en de rest van de dag eukanuba. De meeste mensen zeggen dat je hond van puppy brok over kan naar volwassenbrok als de eerst zak op is. Nja zo heb ik dat vaker gehoord. Je hoeft in ieder geval niet te wachten tot 6 maanden zeiden mensen vaak tegen mij. In ieder geval ging die van mij met bijna 5 maanden over op volwassen voeding.
Mijn pup kreeg barf menu compleet, dus geen brokken erbij totdat het moest van de da ivm de lpc operatie. Ze had wel echt een super mooie vacht en stonk nooit en heel weinig poep. Zij kreeg ook van het merk tinlo. Zelf heb ik een hele slechte ervaring met lotgering. Een lading van het vlees was bedorven en toen was sisi echt 2 weken helemaal ziek, zelfs nog bij de da aan het infuus gelegen toen ze 8 weken was, daarna meteen overgestapt op een ander merk. Vind het vlees van tinlo er ook niet zo vies uitzien als het vlees van lotgering. Maar weet ook van heel veel mensen die super tevreden zijn met lotgering hoor. Er zal altijd wel iemand een nare ervaring met alles hebben!
lisa
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door lisa »

wij voeren naturis vers vlees
met lotegring hebben wij in het verleden problemen gehad met anaalklieren dus dat geven we niet meer

wel geven we soms ook smuldier

wij voeren een geperste brok, nu cavom maar ik heb nu een zak dog lovers gold geperst besteld omdat ik toch graag wil weten hoe hij heet daarop doet omdat cavom wel aan de tanden kleeft en vrij grote en harde brokken zijn.

Farmfood is ons ook goed bevallen

wij voeren s ochtends brok en s avonds vlees en dat gaat hier prima

ik denk dat het ook wel per hond verschillend is de ene hond doet het goed op dit merk en de andere weer op een ander merk
Marcail
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcail »

Nienke & Foofer schreef:Ik voer doordeweeks brok en in het weekend kvv. De brokken zijn van het merk Jarco en dit gaat bij Foofer prima samen. Hij doet het er erg goed op.
Wat fijn dat het goed gaat met deze combinatie :)
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

http://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien kun je eens op die site kijken? Al is die lijst niet helemaal compleet.

Wij hebben Balou een tijdje Orijen gevoerd en hier deed ze het prima op. Een groot voordeel van deze brok is dat het graanvrij is. :)
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
Mariska
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Mariska »

Wij hadden Bowie hiervoor ook op Orijen, ging prima
Afbeelding
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Marcail schreef:
Nienke & Foofer schreef:Ik voer doordeweeks brok en in het weekend kvv. De brokken zijn van het merk Jarco en dit gaat bij Foofer prima samen. Hij doet het er erg goed op.
Wat fijn dat het goed gaat met deze combinatie :)
8) 8) :)
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Carlijn »

cavom brok
Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Hé, wat veel reacties ineens!

Joy kreeg bij de fokker Jarco brokjes. Vanaf het begin beviel me dat niet goed: dunne, stinkende ontlasting, terwijl ze het op kvv prima deed. Na een paar weken was ik het helemaal zat en heb ik haar eerst een kleine week enkel kvv van Darf gegeven. Haar darmen kwamen toen goed tot rust. De zak Jarco van 15 kg heb ik gelaten voor wat die was en ik heb Profine brokken gekocht (relatief hoog vleespercentage en graanarm). Dat gaat hartstikke goed! Nu krijgt ze doordeweeks Profine en in het weekend kvv.
:bruinkopje: Bo, geb. 7 mei 2002, overleden 9 sept. 2013
:bruinkopje: Joy (Follow You Follow Me van het Oosterhuis), geb. 6 september 2013
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Ik ben ooit begonnen met Prins brokken en KVV vervolgens helemaal overgegaan op KVV met NRV. Bij Tyleet ben ik van pup zijnde direct met KVV begonnen.

@ Cassandra: bijv. in Haaksbarf zit alles in en is een natuurlijke calciumbron. Als je diverse smaakjes afwisselt krijgt je pup voldoende binnen. Maar dit overigens 1 van de velen, als je bij Google, kvv voerwijzer intikt komt je op een website uit, waar diverse voedingen wordt vermeldt.

Veel succes dames! :)
Plaats reactie