6,5 maand LPC
-
roelien
-
toscak
- Speurneus

Oohh zo herkenbaar!! James en Bob zijn eens er vandoor gegaan, ze hebben 12 minuten gerend door de wijk. Gevaar voor hun en ons leven, vol in de 'ochtendspits', wat een drama was dat. Nadat je van de schrik bent bekomen, kun je nog een dag gaan piekeren over hoe hij nu loopt. Dus ja, kans verkleinen kan, voorkomen... Nee denk bijna onmogelijk. Ongelukje zit in een klein hoekje. (En heel eerlijkKay schreef:Eens, die ervaring heb ik precies zo !toscak schreef:Een gekke bui is gewoon heel moeilijk te voorkomen. We deden met james de hele dag spelletjes, we gingen 3 keer in de week zwemmen. Overal mee naar toe, maar op die leeftijd is het een soort van ontlading. Iets wat je echt moet proberen niet te laten gebeuren, maar wat in ieder geval niet op te lossen is met extra wandelen aan de lijn. Doorbijten... James kreeg wel eens een gekke bui aan de korte lijn, tja wat doe je dan? Koekjes afleiden etc. Is gewoon moeilijk met een jonkie.
Ik weet nog wel dat hij per abuis uit de lijn slipte (echt nog nooit gebeurd) en meneer over het grasveld ging rennen met een gevonden flesje en bijna onder een auto kwam![]()
Die kleine muppen willen gewoon ook lekker kunnen ontladen, en dat gebeurd niet door rechtlijnige beweging en of andere dingen helaas
Ben wel heel benieuwd hoe het nu gaat ?
-
HennyH
- Speurneus

Yarra moest fysiotherapie hebben na de operatie en we moesten ook zelf massage doen bij haar. Dacht je dat ze stil wilde blijven liggen? Mijn vriend moest haar in het begin tussen zijn benen vast klemmen.
Het wandelen was ook best lastig maar gelukkig woon ik vrij rustig en kom niet zo vaak andere honden tegen. En in vergelijking met sommige van jullie hoefde Yarra nog niet eens zo lang te revalideren. Nadat ze was gerevalideerd ben ik opnieuw met de basiscursus GH begonnen want het leek wel of ze daarna alleen nog maar gekker geworden was!
Het wandelen was ook best lastig maar gelukkig woon ik vrij rustig en kom niet zo vaak andere honden tegen. En in vergelijking met sommige van jullie hoefde Yarra nog niet eens zo lang te revalideren. Nadat ze was gerevalideerd ben ik opnieuw met de basiscursus GH begonnen want het leek wel of ze daarna alleen nog maar gekker geworden was!
-
labradorsisi
- Snuffelneus

- Contacteer:
Vandaag zijn we op de eerste controle geweest. De orthopeed Lorenzo Pillen, vond het wel echt goed gaan, hij zei dat er wat vocht zat in haar linkerpoot en nu krijgt ze 2 weken ontstekingsremmers. We hebben nu wel een wandelopbouw schema. We gaan nog wel door met de kalmeringspillen nog totdat ze 15 minuten per keer mag lopen. Hij vond dat ze nu niet meer mankt, nu moet ik zeggen dat ze daar ook echt keurig liep, maar vooral in de ochtend na het opstaan zie ik haar wel echt manken. De gekke 5 minuten, ja ik probeer het echt te voorkomen hoor, maar ik weet niet hoe ze het voor elkaar kreeg, maar laatst glipte ze uit haar harnas en ging ze vrolijk achter een vogeltje aan rennen, dus dat was even een korte sprint. Verder heeft ze in huis wel eens rondjes achter haar staart gerend. Ik had allemaal van die braingames gekocht, maar die kan ze nu, en nu heeft ze niet eens zin om het te doen, ze is echt klaar binnen 30 seconde ofzo... We oefenen nu ook wel met commando's om bezig te blijven. Maar misschien nu ze wat mag gaan lopen dat ze dan toch vanzelf wat rustiger wordt. Ze is niet echt heel druk hoor, maar gewoon af en toe, niet eens iedere dag, dan opeens heeft ze zo'n explosief moment. Maar de orthopeed vond het goed aanvoelen, ze reageert ook niet echt als hij eraan zit. En ze mag terug naar de gehoorzaamheidscursus, maar mag nog niet lopen daar, alleen aan de commando's meedoen. Maar we zijn wel blij dat hij vond dat het goed gaat!
-
labradorsisi
- Snuffelneus

- Contacteer:
Wat ik me eigenlijk ook afvraag is, hoe reageerden de fokkers bij jullie toen je ze op de hoogte stelde dat de hond LPC of ED had? Bij mij was dit allemaal heel erg vervelend en drama. En vind het ook heel erg stom dat ze daarna niet meer hebben gevraagd hoe de operatie gegaan en dergelijke... Voornamelijk omdat ze juist altijd zo betrokken waren met iedereen. Hoe het bij mij ging vond ik nogal bizar, maar ik vraag me af hoe zoiets normaal gaat...?
-
-kim-
- Speurneus

Fijn dat het herstel van Sisi goed gaat , maar het lijkt me ook heel moeilijk een jonge hond rustig te houden. Hopelijk zet het herstel zo door en kunnen jullie snel weer wat meer doen.
Wel heel vervelend dat de fokker zo reageerde.
Wel heel vervelend dat de fokker zo reageerde.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-
sharon66057
- Speurneus

Noah is ook met 6 maanden geopereerd aan ed (hij had lpc, ocd en gerine incongruentie aan beide pootjes. Aan de eerste twee is hij geopereerd)
Bij ons is de revalidatie ook met pieken en dalen gegaan.
Wat ons wel altijd is verteld is dat rust roest, natuurlijk wel matig dus kleine stukjes en gecontroleerd maar geen verplichte benchrust.
Op het begin is het heel normaal als ze nog wat manken, er is flink in het gewricht bezig geweest en dat is pijnlijk, sommige honden manken naderhand nooit meer maar sommige blijven altijd wat moeilijker lopen (zoals onze Noah)
Noah was dus ook erg jong toen hij geopereerd werd en moest ook echt zijn energie kwijt af en toe, o wat was ik bang als hij weer eens gek deed (soms zijn ze gewoon sneller dan jij) maar daar is niks aan te doen, ze zijn jong en zitten vol energie.
Wel kan je proberen het zoveel mogelijk te voorkomen door ze lekker (geestelijk) moe te maken door bv spelletjes of een lekker bot/kong op zn tijd.
Wij hebben trouwens al die tijd gewoon vers gevoerd ondanks dat ze brokken adviseerde.
Gaven zelf visolie (royal green of doils) en glucosamine van puur.
Nu is dat helaas niet meer voldoende voor Noah (hij is nu 4) dus hebben we de brok geprobeerd icm pijnstillers.
Van de pijnstillers is hij nu weer af en de brok zijn we ook mee gestopt, Noah kan niet tegen graan.
Zijn vacht werd erg slecht en hij kreeg last van zijn oren.
Wel geven we nu een andere brok (een "goede" zonder graag oid) omdat hij daarmee toch beter op gewicht blijft en buiten minder vreet.
Hoe erg ik ook voor vers ben, ik kreeg dat daarmee niet voor elkaar.
Nu ben ik me weer in andere dingen aan het verdiepen, zo blijf je bezig.
Maar echt, er zijn genoeg hondjes die geopereerd zijn en bijna nooit meer last hebben.
En over de fokker? Daar heb ik geen goed woord voor over, bij ons ging dat helaas ook niet goed.
Lees ons verhaal maar eens als je meer wil weten.
Gelukkig hebben we ervoor kunnen zorgen dat ze geroyeerd is, zodat dit andere bespaart blijft.
viewtopic.php?highlight=ons+verhaal&t=72097" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel veel sterkte voor Sisi!
Bij ons is de revalidatie ook met pieken en dalen gegaan.
Wat ons wel altijd is verteld is dat rust roest, natuurlijk wel matig dus kleine stukjes en gecontroleerd maar geen verplichte benchrust.
Op het begin is het heel normaal als ze nog wat manken, er is flink in het gewricht bezig geweest en dat is pijnlijk, sommige honden manken naderhand nooit meer maar sommige blijven altijd wat moeilijker lopen (zoals onze Noah)
Noah was dus ook erg jong toen hij geopereerd werd en moest ook echt zijn energie kwijt af en toe, o wat was ik bang als hij weer eens gek deed (soms zijn ze gewoon sneller dan jij) maar daar is niks aan te doen, ze zijn jong en zitten vol energie.
Wel kan je proberen het zoveel mogelijk te voorkomen door ze lekker (geestelijk) moe te maken door bv spelletjes of een lekker bot/kong op zn tijd.
Wij hebben trouwens al die tijd gewoon vers gevoerd ondanks dat ze brokken adviseerde.
Gaven zelf visolie (royal green of doils) en glucosamine van puur.
Nu is dat helaas niet meer voldoende voor Noah (hij is nu 4) dus hebben we de brok geprobeerd icm pijnstillers.
Van de pijnstillers is hij nu weer af en de brok zijn we ook mee gestopt, Noah kan niet tegen graan.
Zijn vacht werd erg slecht en hij kreeg last van zijn oren.
Wel geven we nu een andere brok (een "goede" zonder graag oid) omdat hij daarmee toch beter op gewicht blijft en buiten minder vreet.
Hoe erg ik ook voor vers ben, ik kreeg dat daarmee niet voor elkaar.
Nu ben ik me weer in andere dingen aan het verdiepen, zo blijf je bezig.
Maar echt, er zijn genoeg hondjes die geopereerd zijn en bijna nooit meer last hebben.
En over de fokker? Daar heb ik geen goed woord voor over, bij ons ging dat helaas ook niet goed.
Lees ons verhaal maar eens als je meer wil weten.
Gelukkig hebben we ervoor kunnen zorgen dat ze geroyeerd is, zodat dit andere bespaart blijft.
viewtopic.php?highlight=ons+verhaal&t=72097" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel veel sterkte voor Sisi!

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
sharon66057
- Speurneus

-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Wat geven jullie een hoop supplementen Sharon !
Hier alleen vers vlees en verder niets aan supplementen ...
Volgens mij is Daan wel een Lucky case als ik het zo lees, die heeft toen hij alles weer mocht/kon nooit meer gemankt.
En voor wat betreft de fokker, helaas heb ik veel verhalen gehoord nav mijn blog over hoe fokkers reageren van verschillende mensen en 9 vd 10 x was dat hetzelfde ... Ze voelen zich persoonlijk aangesproken en verbreken het contact, dus helaas ben je niet de enige met deze ervaring
Jammer, want het lijkt me juist fijn als de fokker en de pup eigenaar samen kunnen praten/huilen/genieten als het goed gaat enz enz
Volgens mij is Daan wel een Lucky case als ik het zo lees, die heeft toen hij alles weer mocht/kon nooit meer gemankt.
En voor wat betreft de fokker, helaas heb ik veel verhalen gehoord nav mijn blog over hoe fokkers reageren van verschillende mensen en 9 vd 10 x was dat hetzelfde ... Ze voelen zich persoonlijk aangesproken en verbreken het contact, dus helaas ben je niet de enige met deze ervaring
Jammer, want het lijkt me juist fijn als de fokker en de pup eigenaar samen kunnen praten/huilen/genieten als het goed gaat enz enz
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
labradorsisi
- Snuffelneus

- Contacteer:
Ik geef nu ook de Doils Joint erbij en extra glucosamine. @Sharon, ik heb jullie verhaal gelezen, het lijkt ergens wel een beetje op mijn verhaal! Mijn fokker heeft ook een 2nd opinion laten doen door een arts naar keuze, en toen vertelde ze mij dat hun arts zei dat t geen ED was, en ze hoefde niet aan 2 poten geopereerd te worden en het kwam door overmatig bewegen etc. Heel naar gesprek in ieder geval. Maar ik werd onwijs gesteund door onze puppygroep leidster, want haar vriendin is ook labradorfokster, dus kon haar met alles lastigvallen! Op haar advies heb ik toen ook met de NLV contact genomen en zij hebben mij ook ontzettend geholpen. Ik heb toen uiteindelijk de dierenarts van de second opinion gebeld. Hij was overigens geen orthopeed maar een gewone dierenarts en hij had wel tegen hun gezegd dat ze ED aan 2 voorpoten had en dat het zeker erfelijk was en hij heeft me toen ook zijn verslag toegemaild. Dus achteraf bleek dat ze gewoon hadden gelogen hierover! Vervolgens wilde ik mijn geld terug, en kreeg toen een contractje thuis waarin stond dat Sisi ED had door niet erfelijke factoren, nou dat ging ik dus niet tekenen!! Dus ik had weer de NLV gebeld, en ze zeiden tegen mij dat de geschillencommissie het ging afhandelen, toen ik dit de fokkers meldde, vonden ze het meteen prima en kreeg ik een paar dagen later mijn geld terug. Maar ik vond het zo erg allemaal dat gedoe, terwijl ik thuis zat met een piepende hond vol pijn na de operatie. Dan wil je daar echt niet mee bezig zijn toch!! Ik lees echt zoveel wisselende verhalen over hoe het gaat na de operatie. Bij sommige gaat het echt super en bij andere wat minder. De orthopeed zei ook dat iedere hond anders is, en dat het afwachten is. Maar we hopen het beste natuurlijk!
-
sharon66057
- Speurneus

Kay schreef:Wat geven jullie een hoop supplementen Sharon !
Wij hebben vanaf het begin supplementen gegeven aan Noah.
Ik zie ook echt verschil of hij ze wel of niet krijgt.
Wel zit er naar mijn idee heel veel verschil tussen verschillende supplementen, wij zijn wel vaker overgestapt omdat een bepaald iets niet meer werkte voor hem.
Visolie daarom ook van doils of royal green, heb het uitgezocht en dit zijn toch de meest pure, zit zoveel troep tussen.
Nu dus ook weer groenlipmossel erbij, bij toeval hoor want we gaven het als maagbeschermer.
Toen ik las dat het voor artose ook veel goeds kan doen zijn we het blijven geven, wel ook weer pure, bestellen het uit nieuw zeeland.
Tis een hoop geld allemaal maar als ik zie dat het ons ventje helpt heb ik het er uiteraard voor over
En super fijn dat Daan niet meer gemankt heeft sinds die tijd, tis zo naar om je beestje zo moeilijk te zien lopen... ]

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Dat snap ik ... Vind het ook super hoe jullie Noah ondersteunen !!sharon66057 schreef:Kay schreef:Wat geven jullie een hoop supplementen Sharon !
Wij hebben vanaf het begin supplementen gegeven aan Noah.
Ik zie ook echt verschil of hij ze wel of niet krijgt.
Wel zit er naar mijn idee heel veel verschil tussen verschillende supplementen, wij zijn wel vaker overgestapt omdat een bepaald iets niet meer werkte voor hem.
Visolie daarom ook van doils of royal green, heb het uitgezocht en dit zijn toch de meest pure, zit zoveel troep tussen.
Nu dus ook weer groenlipmossel erbij, bij toeval hoor want we gaven het als maagbeschermer.
Toen ik las dat het voor artose ook veel goeds kan doen zijn we het blijven geven, wel ook weer pure, bestellen het uit nieuw zeeland.
Tis een hoop geld allemaal maar als ik zie dat het ons ventje helpt heb ik het er uiteraard voor over
En super fijn dat Daan niet meer gemankt heeft sinds die tijd, tis zo naar om je beestje zo moeilijk te zien lopen... ]
Ik ben ook heel blij over hoe het met Daan gaat, maar voel me soms wel schuldig als ik alle andere LPC verhalen hoor. Heel gek, maar als je het zelf eenmaal hebt meegemaakt dan trek je je de verhalen van andere zoveel meer aan
Mankende honden zien doet zo'n pijn
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
labradorsisi
- Snuffelneus

- Contacteer:
We zijn nu bezig met het revalidatieschema, 1 keer per week hydrotherapie en deze week hadden we 6 keer per dag 5 minuten moeten doorstappen en vanaf woensdag 5 keer per dag 8 minuten. En dinsdag gaan we weer naar de EG, dus ik ben benieuwd, ik heb haar niet echt meer zien manken, maar op de EG mag ze niet gaan lopen enzo, alleen de commando's