Waarom altijd in de bosjes poepen?
-
lucievd
- Hele grote hondenneus

Waarom altijd in de bosjes poepen?
Flits wil het liefst altijd in de bosjes of op een ander beschut plekje poepen.
Waarom doen ze dat?
Als ik met hem aan de lijn loop en hij moet poepen dan begint ie wat te trekken en te mokken. Dan weet ik dat ie moet poepen en maak ik hem los. Hij rent dan direct de bosjes in en komt daarna weer bij me.
Hij wil echt niet graag op de stoep poepen en zal dat ook alleen doen bij hele hoge nood of wanneer ie geen andere keuze heeft.
Herkennen jullie dit en waarom willen ze graag de bosjes in?
Waarom doen ze dat?
Als ik met hem aan de lijn loop en hij moet poepen dan begint ie wat te trekken en te mokken. Dan weet ik dat ie moet poepen en maak ik hem los. Hij rent dan direct de bosjes in en komt daarna weer bij me.
Hij wil echt niet graag op de stoep poepen en zal dat ook alleen doen bij hele hoge nood of wanneer ie geen andere keuze heeft.
Herkennen jullie dit en waarom willen ze graag de bosjes in?
-
laika
- Speurneus

-
nicole
- Middelgrote hondenneus

ja hier ook! En dan het liefst 10x draaien en nog eens en dan nog een metertje opschuiven.
In november heeft Indy een paar dagen in een pension gezeten, waar ze alleen op de binnen/buitenplaats konden poepen. Dat werd een daarna dan direct schoon gespoten. Hij moest toen wel op de tegels.
De dagen daarna merkte ik dat hij dan ook langs de bosjes wilde poepen in plaats van erin. Maar dat was na een paar dagen weer over!
In november heeft Indy een paar dagen in een pension gezeten, waar ze alleen op de binnen/buitenplaats konden poepen. Dat werd een daarna dan direct schoon gespoten. Hij moest toen wel op de tegels.
De dagen daarna merkte ik dat hij dan ook langs de bosjes wilde poepen in plaats van erin. Maar dat was na een paar dagen weer over!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
-
Lars en Daniëlle
- Hele grote hondenneus

-
Haasje
- Middelgrote hondenneus

Haha goede vraag Lucie! Ik zou het niet weten. Bij mij zou hij het ook nooit op de stoep doen maar het hoeft niet per se in de bosjes. Hij doet het wel graag boven een verhoging, dat wil zeggen een grote graspol als dat in de buurt is en binnenkort waarschijnlijk op een sneeuwhoop. Ik denk dat het iets te maken kan hebben met de voorkeur om tegen verticale objecten te plassen zodat de geur goed verspreid wordt. Dat draaikonten en lang snuffelen voor het juiste plekje herken ik wel
.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
-
fieke
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Bruce poept ook graag in de bosjes. Anders altijd op het gras, op de stoep alleen als het echt niet anders kan. Als hij ergens gras ziet en hij moet, dan begint hij te trekken. Vervolgens moet hij flink draaien en opschuiven. Stel je voor dat je meteen doet poepen, dat kan niet hoor 
-
roef
- Speurneus

Roef poept ook altijd in de bosjes/brandnetels of poept met uitzicht over het water in de slootkant.
Hidde kakt net als een nijlpaard
al rennend....geen tijd..geen tijd...snuffel snuffel..poep..poep
alleen als meneer uit geraasd is wil hij de tijd nemen om netjes in de bosjes te poepen.
gelukkig luistert hij goed en poept hij niet op de stoep ed.
maar als je hem ziet rennen en poepen tegelijk,tja dan is de vergelijking met een nijlpaard dus zo gemaakt
Hidde kakt net als een nijlpaard
alleen als meneer uit geraasd is wil hij de tijd nemen om netjes in de bosjes te poepen.
gelukkig luistert hij goed en poept hij niet op de stoep ed.
maar als je hem ziet rennen en poepen tegelijk,tja dan is de vergelijking met een nijlpaard dus zo gemaakt
- Milou
- Grote hondenneus

Ik heb geen idee waarom honden dat doen. Maar Olly deed het ook. Niet perse in de bosje, die hebben wij niet zoveel in de buurt, maar zo ver mogelijk in de berm, dat wel. Ik dacht dat het met de opvoeding te maken had, wij willen niet dat er mensen in kunnen stappen en als je ver in de berm loopt kan je het verwachten.
Maar Olly ging altijd zo ver mogelijk tegen de slootrand aan zitten. Hij viel er nog net niet in. En het leuke was dat hij dan om keek, het leek wel om te checken of je keek of niet. Haha... Schatje.
Maar Olly ging altijd zo ver mogelijk tegen de slootrand aan zitten. Hij viel er nog net niet in. En het leuke was dat hij dan om keek, het leek wel om te checken of je keek of niet. Haha... Schatje.

-
esmoezie
- Speurneus

Keo poept niet perse in de bosjes. Zijn dingetje is dat hij minstens een aantal meter van mij weg wil zijn, alsof ie privacy wenst
Lopen we op een trottoir dan wil hij midden op straat gaan zitten (mag niet, dus dan maar even ophouden). Maar over het algemeen poept hij liever niet op de stoep, dat is alleen bij hoge nood. Maar liever op gras, zand of ook idd in de bosjes.
Lopen we op een trottoir dan wil hij midden op straat gaan zitten (mag niet, dus dan maar even ophouden). Maar over het algemeen poept hij liever niet op de stoep, dat is alleen bij hoge nood. Maar liever op gras, zand of ook idd in de bosjes.
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015
-
Muiske
- Grote hondenneus

-
HennyH
- Speurneus

Hier heb ik 2 verschillende poepers. Yarra had chronisch ontstoken anaalklieren en die zijn verwijderd. Of het daardoor komt weet ik niet zeker maar ze heeft vaak, vooral 's ochtends, als ik de oprit afloop al dat het keuteltje zichtbaar wordt. Ze gaat gelijk aan de overkant van de weg in de berm zitten. Maar zijn we op een camping dan hurkt ze ook gewoon neer. Dus ik sta dan vaak beschaamd met haar als ze zit te poepen terwijl andere kampeerders aan het ontbijten zijn
Spirit heeft wat meer tijd nodig. Hij moet meestal even een stukje sneller lopen en gaat het liefst naast een boom of iets anders hoogs zitten. Ook gaat hij wel eerst plassen tegen de boom en dan draait hij een rondje en hurkt neer om te poepen. Vaak moet hij door de opwinding als hij andere honden heeft ontmoet wel 4 keer poepen tijdens een wandeling van een uur.
Spirit heeft wat meer tijd nodig. Hij moet meestal even een stukje sneller lopen en gaat het liefst naast een boom of iets anders hoogs zitten. Ook gaat hij wel eerst plassen tegen de boom en dan draait hij een rondje en hurkt neer om te poepen. Vaak moet hij door de opwinding als hij andere honden heeft ontmoet wel 4 keer poepen tijdens een wandeling van een uur.
-
Susan78
- Grote hondenneus

Lex doet zijn behoefte op het gras, maar zijn pootjes blijven schoon en droog..
Hij zit dus op de stoep/stoeprand, maar zijn kontje hangt boven het gras...... (Ik ruim het dan ook altijd op) Vroeger deed hij dit absoluut nooit en ging inderdaad ook haastig op zoek naar een bosje of iets dergelijks. Maar sinds hij een wat oudere, grijze meneer is wil hij liever geen natte, koude en/of vieze pootjes meer... How bizar...