Indy heeft suikerstaafjes en koffiemelkstaafjes opgegeten

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Indy heeft suikerstaafjes en koffiemelkstaafjes opgegeten

Ongelezen bericht door nicole »

he verdorie, kom ik vanmiddag thuis, zie ik dat het potje waar normaal gesproken de koffiemelkstaafjes en de suikerstaafjes leeg op tafel staat. De aannemers hadden koffie gedronken en het op tafel laten staan en indy dacht: he, dat zou best eens lekker kunnen zijn. Met papier en al!!!!!
Ik heb geen idee hoeveel staafjes erin zaten.
Ik heb met hem gewandeld en hij heeft gepoept, maar niets bijzonders. Daarna heeft hij alleen maar geslapen (wat op zich ook niet anders is dan anders).
Moet ik hier iets mee?
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik zou even de da bellen,de melkpoeder kan allergische reacties geven of evt diaree.
te veel suiker is ook niet goed.
maar niet panieken hoor,het zal wel los lopen :)
maar bij dit soort dingen bel ik even de da ter geruststelling :wink:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik zou er niets mee doen denk ik..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

hij heeft deze week echt al een flinke buit te pakken gehad.....
Van de week heeft hij een hele zak fudge (karamel) leeggegeten, terwijl ik even boven iets ging pakken, gisteren heeft hij 9 koekjes van het aanrecht gepikt (die bestemd waren voor het kerstdiner van mijn dochter), later op die avond heeft hij ergens uit een tas een muffin gepikt en vandaag suikerstaafjes en melkpoeder.

En dat terwijl het echt al heel lang goed is gegaan.......
We proberen zo goed mogelijk alles op te bergen, maar we hebben al lang in de gaten dat hij steeds vindingrijker gaat worden.
Dus zullen wij ons moeten aanpassen en nog oplettender worden in het opruimen!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door flamingo »

Hier heeft hij het in het begin ook nooit gedaan. Maar had hij laatst ook zo'n periode dat hij alles pakte wat niet mocht als je even uit de kamer was. En als je dan terug kwam kon je precies zien aan zijn koppie en houding dat hij wat uitgespookt had wat niet mocht:). Maar gelukkig is deze bui nu weer voorbij.
:zwartpootje: Billy 22-06-2013
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Susan78 »

Tja... Indy is denk ik gewoon een zoetekauw!! 8)
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Kelsey en Lenka »

:D Die heeft een suikerverslaving hoor! Dat wordt afkicken! :D
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Je moet hem ook genoeg te eten geven :D . Net als bij ons anders gaan we snaaien en dat doet Indy ook. hihih
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

corretje schreef:Je moet hem ook genoeg te eten geven :D . Net als bij ons anders gaan we snaaien en dat doet Indy ook. hihih
Zelfs al geef je Labradors genoeg te eten, dan nog willen ze altijd maar meer, meer, meer. Het zijn niet voor niets Labjes... :D

Hoe is het nu met Indy?
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Nou moet zeggen dat dat met Diezel niet zo is gelukkig. Hij is een kieskeurige eter. Kira daarentegen eet alles wat los en vast zit. Zelfs je vingers :D
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Het enige wat je kan doen is zorgen dat hij nergens bij kan. Dus niet vergeten iets op te bergen en alles in dingen met deksels opbergen. Ik denk niet dat suiker en melkstaafjes met papier en al veel kwaad kunnen. Misschien een beetje aan de dunne...

Bij mijn eerste labje heb ik ook vaak genoeg zulke dingen meegemaakt. Ik was toen nog niet zo goed voorbereid. Hij heeft een keer een heel pak roomboter opgevreten dat zacht stond te worden op de verwarming bijvoorbeeld.
Ja, daarvan was hij goed in de schijterij! :roll:
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door michelle1301 »

Hoe gaat het intussen?

Mijn ervaring is dat je met elke hond moet oppassen. Zo hadden we keer meerdere plakken suikerbrood op aanrecht liggen. Waren even vergeten dat Berners ook groot werden. Dus daar ging het suikerbrood.

Laat de hapjes 5 seconde onbeheerd op tafel staan en dan zit dat kleine mormel van mijn zusje erbij.

Zo had mijn moeder ook eens een schaal met paaseieren staan op tafel. Maar elke keer vond ze papiertjes ernaast. Dus wij kregen telkens op onze kop dat we niet de hele dag er in door moesten eten en anders het opruimen. Wat bleek, dat mormel van mijn zusje zat er telkens bij :lol: Beestje heeft er niks aan overgehouden. Maar die heeft 3 dagen genoten.

En Blaz heeft ook wel eens feestje gehad met de katten. Katten gooide een zak brood op de grond en Blaz heeft het opgegeten.
labradorsisi
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labradorsisi »

Mijne durft niks te jatten. Ik heb de mijne getraind dat ze wat mag pakken als ik 'pak maar' zeg. Ook als ik eten laat vallen pakt ze niks. Ook haar voer pas als ik t zeg. Is heel handig, want ze eet ook niet van straat of buiten en ik laat regelmatig vanalles op de salontafel liggen, maar ze blijft er netjes af. Maar wij hebben dit echt getraind.
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

labradorsisi schreef:Mijne durft niks te jatten. Ik heb de mijne getraind dat ze wat mag pakken als ik 'pak maar' zeg. Ook als ik eten laat vallen pakt ze niks. Ook haar voer pas als ik t zeg. Is heel handig, want ze eet ook niet van straat of buiten en ik laat regelmatig vanalles op de salontafel liggen, maar ze blijft er netjes af. Maar wij hebben dit echt getraind.
Balou weet ook dondersgoed dat ze geen eten weg mag snaaien, maar toch probeert ze het elke keer weer... :D
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Indy heeft gelukkig helemaal nergens last van gehad.
Dit was weer typisch een gevalletje van 'baasje maakt zich drukker dan nodig is' :D
Plaats reactie