Wanneer schafte jullie een 2de hond aan

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Wanneer schafte jullie een 2de hond aan

Ongelezen bericht door michelle1301 »

Hallo allemaal,

Blaz is nu meer als een half jaar. Maar ik ben van mening dat je een hond gelukkiger maakt als ze met zijn tweeën zijn. Kunnen ze lekker ravotten met elkaar. En ik vind het ook leuker.

Maar wanneer schafte jullie dus een tweede hond aan? Als de ander een jaar is geweest. Of twee jaar?

Want ik wil dus wel graag in de toekomst een maatje voor Blaz. Er zijn maar weinig honden hier in het dorp waar hij mee kan spelen. Of Blaz is te lomp of de andere honden zijn in mijn ogen niet sociaal of goed opgevoed.

Dus nu speelt hij elke zondag met de Mechelaar van de vriend van mijn moeder. Perfecte combinatie en ze kan prima met zijn lompheid onderweg. En ik neem hem vaak mee naar mijn moeder toe. Die heeft een Berner van 7 jaar. Die altijd heel rustig met Blaz speelt. En op de juiste momenten hem corrigeert.

Waarom ik een maatje wil voor Blaz is omdat ik dan geen schuldgevoel hoef te hebben als ik een paar uur weg ben. Hij lekker elke dag kan spelen. En een hond is een roedeldier, dus alleen vind ik het zielig.

Volgende hond word wel een Mechelaar, dat staat vast. Aangezien ik ook graag de IPO inwil. En met Blaz speuren en behendigheid.
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Wij namen een tweede hond toen de eerste zes jaar was. Maar eerst woonde ik in de stad en later op het platteland en had ik meer ruimte voor een tweede hond.

Toen de eerste hond (Zero) overleed en we voor de tweede hond (Wicca) een maatje (Dewi) erbij namen was er geen klik tussen de beide honden. Dat was wel jammer vooral nu ik zie hoe veel (Yarra en Spirit) aan elkaar kunnen hebben als ze wel maatjes zijn.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Twee honden is inderdaad veel leuker dan 1 :D

Maar 1 tip; doe het vooral voor jezelf! Jij zult namelijk diegene moeten zijn die de pup opvoedt, terwijl je nog een andere hebt rondlopen. Jij bent de enige, die de extra haren en modder moet opruimen. Jij bent diegene die 2 honden eventueel mee wilt nemen op visite en vakanties etc. Jij bent de enige die kan zorgen voor voldoende 1 op 1 aandacht, door ze ook apart mee uit te nemen met wandelingen ;-)

Twee honden is zeker leuk en ik zou zelf ook niet meer terug willen naar 1. Maar hier in huis spelen ze echt niet zo veel met elkaar. Ze zoeken elkaar wel op en spelen af en toe wel. Maar echt ravotten doen ze hier niet vaak en zeker niet als er niemand thuis is. Dan slapen ze gewoon, ze hebben uiteraard dan wel gezelschap van elkaar. Maar je zult nog steeds veel tijd aan ze moeten besteden.

Verder zou ik zelf wachten tot Blaz echt volwassen is. Het scheelt bergen werk als de 1e al opgevoed en rustig is. Ik vind zelf een leeftijd van ongeveer 3 persoonlijk een mooie leeftijd om er een 2e bij te nemen. Maar ik weet ook dat dit best eerder kan.
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
x-YaraYoup-x
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door x-YaraYoup-x »

Wij wilden ook al snel een tweede hond erbij, maar we hebben echt gewacht tot Yara 6 jaar oud was en perfect luisterde. Want als je 2 jonge honden hebt die allebei nog niet perfect luisteren dan wordt het een chaos, de jongste doet alles na van de oudste, dus als die ook nog dingen doet die niet mag, gaat de pup dat ook doen.

Wij zijn blij dat we hebben gewacht en nu Yara 6 jaar is er een tweede bij hebben genomen want Yara luisterd nu gewoon heel erg goed en dat neemt Youp allemaal over :D

Ik zou als ik jullie was een tweede erbij nemen als Blaz minimaal 3/4 jaar oud is :wink:
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Afbeelding

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

:bruinkopje: Yara ♀ 15-10-2007
:blondkopje: Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013
labradorsisi
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labradorsisi »

Wij hebben een pup van 2 maanden en nemen hoogstwaarschijnlijk een tweede eind 2015 uit duitsland uit een jachtlijn. Maar onze pup doet t goed op de gehoorzaamheid en wij wachten ook omdat we echt willen dat ze goed luisterd en niet dat ze samen het huis op zn kop zetten.
Want ook met uitlaten hen ik geen zin in 2 trekkende honden.
Onze hond is dan 2, 5 jaar als t goed is.
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Helaas zal er hier in huis geen tweede hond komen (dat wil m'n moeder niet, het is al heel wat dat we haar over hebben weten te halen om één hond in huis te nemen...), maar ik zou sowieso wachten totdat je hond volwassen is. Ik zou zelfs nog wachten tot een jaar of 4.
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door michelle1301 »

Modder/zand is allemaal geen probleem. Denk dat mijn vader meer zand mee naar binnen sleept, zodra hij uit zijn werk komt.

Maar ik wil graag in de toekomst als hondengeleider aan de gang bij de beveiliging. Ben over 1.5 jaar klaar met studie. Vandaar mijn keus ook dat ik voor een Mechelaar ga. Dus ga dan ook bij de KNVP trainen. Maar voordat je zo''n hond goed hebt klaargestoomd voor het werk, ben je ook 3 jaar verder. Dus er komt sowieso niet eerder een hond dan als ik mijn studie af heb.

Dus tegen die tijd zal Blaz 2 2.5 zijn. En opvoeden vind ik juist leuk. Bij Blaz zit de basis er voor 85% in. Loopt altijd mee los door het dorp. Loopt hij aan touw dan trekt hij niet. Reageert ook niet op andere honden tenzij ik een commando geef.
Enigste wat hij nog moet leren is niet tegen mensen op springen en blijf. Zit en af kan hij op hand gebaar.
Steek er dus veel tijd in, maar hij leert ook ontzettend snel.

Maar iig bedankt voor jullie antwoorden. Heb er zeker wat aan.
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Kelsey en Lenka »

kelsey was al 4.5 toen ze bij ons kwam en na een half jaar hebben we Bo in huis gehaald. Vanaf toen hoorde de buurvrouw Kelsey niet meer huilen als we niet thuis waren. Die combinatie was altijd super en we zijn zo blij dat we 2 honden hadden. Als ik had geweten dat het nu met Lenka ook zo goed ging gaan, hadden we vast eerder nog een derde er bij gehaald. Maar ik heb ondertussen ook al zo vaak gehoord dat het best zwaar is om 2 pups te hebben. de jongste leert echt van de oudere, dus ook de slechte dingen als die zelf nog puppygedrag vertoont. Ik denk dus ook dat je best wacht tot Blaz volwassen is. Maar dat het straks leuk wordt met 2, dat is zeker! :)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hier hebben wij pas gedacht aan een tweede hond toen Kay goed luisterde (en dat was een aardige terror puber 8) )

Uiteindelijk is Daan gekomen toen Kay 3,5 was.

Het opvoeden ging makkelijk, beide honden kregen hun eigen tijd met de baas alleen, en werden 9 vd 10 x apart uitgelaten.
Soms mochten ze samen mee naar het bos, waarbij Daan dan het grootste deel in de doggy ride zat en af en toe even mocht spelen en indrukken mocht opdoen. Daan leerde veel van Kay, en dat maakte het voor ons al heel leuk om zo te zien hoe honden dat onderling regelen (en dan moet ik er niet aan denken dat jouw pup "slecht gedrag" overneemt van de oudere hond!!!)

Toen bleek dat Daan LPC had en geopereerd moest worden, werd het een stuk zwaarder allemaal !!
Daan werd tijdens de revalidatie volgens een heel schema uitgelaten (wat na de strikte rustperiode opbouw uitkwam op om de 2 uur naar buiten), maar Kay moest natuurlijk ook elke dag nog gewoon het bos in voor een wandeling van 1-2 uur.
Dus na het werk s'ochtends was ik verder heel de dag met honden uitlaten/trainen.
Hartstikke leuk, maar icm een baan ook wel zwaar vonden wij.
Binnen mochten de heren niets met elkaar doen, want prio 1 was de revalidatie van Daan en dat betekende niet spelen met kans op terug naar af gaan met de revalidatie.

We hebben die periode met veel liefde gedaan, maar al met al vonden wij die periode ontzettend zwaar omdat je alleen maar bezig bent met je honden uit elkaar te houden, het revalidatie traject, én beide honden wilt voorzien van quality time/training naast de standaard uitlaatbeurten/trainingen

Nu beide honden weer alles mogen/kunnen is het het mooiste wat er is, samen door de bossen struinen, samen met ons trainen, af en toe 1 op 1 lopen met de baas, en samen op de bank liggen om bij te komen

En heel langzaam aan zijn wij nu aan het nadenken over nummer 3 :D
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Toen Lola iets meer dan 1jaar was, maar zij was dan ook een makkelijke hond en de 2e was al volwassen. Ik zou ook eerst een goede opvoeding geven aan je eerste hond en daarna aan een 2e beginnen. ...
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Ik denk dat het vooral ligt aan of je een pup wil of een herplaatser/asiel hond en hoe je huidige hond in z'n gedrag is EN of je zelf voldoende tijd/zin hebt om alles is goede banen te leiden.

Wij namen Trix toen Miep 7 maanden was. Trix had een zeer uitgebreide 'gebruiksaanwijzing' maar alles heeft goed uitgepakt omdat we er veel tijd in hebben gestoken.
Maar 2 honden zijn (imo) absoluut leuker dan 1! :D
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
AnjaS
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door AnjaS »

Toen Tjinta ruim 1 jaar was hebben wij Tess opgehaald bij de fokster, Tess was het zusje van Tjinta, alleen was zij dus ouder toen we haar kregen.
Tess trainde altijd met mijn man en ik met Tjinta.
Nu Tess over de regenboogbrug is.. is Lola gekomen, Tjinta is nu 9 1/2....
Afbeelding

Dank je wel Anca
:zwartpootje: Daisy (2-4-1997 - 29-4-2004)
:bruinpootje: Tess (2-6-2004 -25-02-2013)
:bruinpootje: Tjinta( 2-6-2004 - 14-9-2016)
:zwartpootje: Stars and Tails Black Lola 28-10-2013
anneke
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door anneke »

Sem (duitse herder) was 7 maanden toen lana de lab er bij kwam, ze zijn nu lana 6 maanden en sem is nu 1 jaar. Veel mensen raden dit niet aan vanwege het hele puberteit gebeuren. Nu moet ik wel zeggen dat ik buiten woon, dus veel ruimte om het huis waar ze hun energie kwijtkunnen. Ook wordt er apart getraind met de honden. Voor ons werkt het prima, ik werk vanuit huis, das wel een voordeel. Tis idd dubbel zoveel werk, maar ook dubbel genieten. Ze zijn zeer aanmekaar gewaagd, lana is echt de teef, en sem de sukkel.
Wel moet je durven ingrijpen als het spel te serieus wordt, dan zet ik ze net als kinderen even apart. Maar al met al valt dit dik mee, ik doe het zo al jaren, en heb er nooit hinder van ondervonden
sannie77
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sannie77 »

Dat vind ik dus ook,wij krijgen begin feb onze eerste lab dus het duurt nog ff voordat we aan een tweede beginnen,maar zal graag een maatje voor hem willen,is een goeie wat je hier plaatst!! :orange9:
Bo(Tropical Taste of Bransjesland)15-12-2013
jolandatb
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door jolandatb »

Wij kregen Jerry toen Hugo al 7 jaar was, ging meteen prima.

Nu we alleen Luca nog hebben , krijgen we vandaag weer een 2e labrador erbij. Luca is net 2 jaar.

Zo spannend
Plaats reactie