Ineens 's nachts niet meer zindelijk
-
- Speurneus
Wanneer een hond echte ziek is en er nodig uit moet, hoor je echt het verschil. Alle honden die ik heb gehad hebben het altijd duidelijk aan kunnen geven wanneer ze hevig aan de diarree waren of heel nodig eruit moesten
zelfs Bommel laat het weten wanneer hij een aanval krijgt.

Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
27-11-2014
Bommel r.i.p. miss you

02-06-2007

-
- Middelgrote hondenneus
Klopt, naar aanleiding van mijn ervaringen met Balou was ik ervan uitgegaan dat de situatie van Loesie vergelijkbaar is (dus dat de pupperd echt hoge nood had) simpelweg omdat Balou 's nachts nooit om aandacht heeft geblaft, maar elke hond is natuurlijk anders en blijkbaar ligt het bij Loesie ook anders (niet blaffen wegens hoge nood maar voor aandacht), zeker gezien het feit dat het vannacht vrij lang duurde voordat Guus een plasje deed.
Bedoel je dat Bommel het laat weten wanneer hij een epileptische aanval krijgt? Dat is wel bijzonder, ik wist wel dat sommige honden een epileptische aanval bij mensen kunnen aanvoelen, maar niet dat ze kunnen aangeven wanneer ze zelf een aanval krijgen.
Bedoel je dat Bommel het laat weten wanneer hij een epileptische aanval krijgt? Dat is wel bijzonder, ik wist wel dat sommige honden een epileptische aanval bij mensen kunnen aanvoelen, maar niet dat ze kunnen aangeven wanneer ze zelf een aanval krijgen.

-
- Snuffelneus
Bommel, ja het verschillende blaffen heb ik eerder gehoord, maar is voor mijzelf nogal moeilijk te onderscheiden....Volgens mij als hij blaft, blaft hij altijd om aandacht
Maar daarvoor gebruiken wij overdag ook de time-out in de gang, wat hij al aardig begint te begrijpen....
Fijn dat Bommel je laat weten als hij een aanval krijgt.
Vannacht de wekker gezet...meneer was niet uit de bench te krijgen, dus ik ben weer rechtsomkeer naar bed gegaan en heb hem helemaal niet gehoord vanacht....
Tis een beetje af en aan....dan weer nachten wakker, dan weer niet....
Ach ik blijf eerst gewoon de wekker zetten en zien wel of hij eruit wil of niet

Maar daarvoor gebruiken wij overdag ook de time-out in de gang, wat hij al aardig begint te begrijpen....
Fijn dat Bommel je laat weten als hij een aanval krijgt.
Vannacht de wekker gezet...meneer was niet uit de bench te krijgen, dus ik ben weer rechtsomkeer naar bed gegaan en heb hem helemaal niet gehoord vanacht....
Tis een beetje af en aan....dan weer nachten wakker, dan weer niet....
Ach ik blijf eerst gewoon de wekker zetten en zien wel of hij eruit wil of niet

-
- Middelgrote hondenneus
Als je hem 's nachts niet hoort, zou ik 'm zeker niet uit zijn bench halen, dan kun je hem het beste gewoon lekker laten slapen.
Wanneer hij 's nachts wel blaft, zou ik het de eerste 10 minuten proberen te negeren (hoe lastig het ook is), al dat geblaf is inderdaad niet fijn voor jullie en voor de buren, daarom zou ik na die 10 minuten even naar hem toegaan (niet uit de bench halen) en met een neutrale stem hem corrigeren.
Wanneer hij 's nachts wel blaft, zou ik het de eerste 10 minuten proberen te negeren (hoe lastig het ook is), al dat geblaf is inderdaad niet fijn voor jullie en voor de buren, daarom zou ik na die 10 minuten even naar hem toegaan (niet uit de bench halen) en met een neutrale stem hem corrigeren.

-
- Speurneus
Ja Bommel voelt het aankomen, hij komt naar mij toe soms al in een "dronkenmansloop" maar soms ook daarvoor hij komt dan strak tegenmiddel aan staan en legt zijn kop tegen mijn hand, binnen een minuut zakt hij dan door zijn poten en hebben we het begin vd aanval ...
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
27-11-2014
Bommel r.i.p. miss you

02-06-2007

-
- Snuffelneus
-
- Middelgrote hondenneus
Vervelend allemaal. Youp is ook 4 maanden oud en wij laten hem s'avonds om half 10 voor het laatst p&p en dan gaat hij zijn bench in met een paar brokjes. s' Ochtends is hij dan om 7 uur weer wakker, dat is ook de tijd dat wij ongeveer naar beneden gaan, soms zijn wij hem dan voor met blaffen of soms blaft hij een paar keer en dan gaan we naar beneden als wij boven klaar zijn. In de bench heeft hij nog nooit wat gedaan 

Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Bedankt Monika voor de banner & avatar !
Yara ♀ 15-10-2007
Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013
Laura, Youp & Yara

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

-
- Kleine hondenneus
Erg lastig, zeker als het eerst goed gegaan is! Ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee. Billy is 5 maanden oud en was al zeer snel zinderlijk. Overdag heeft het misschien maar 1 week geduurd (hij was toen 11 weken) en 's nachts misschien 2 weken. En in zijn nooit wat in zijn benche gedaan. Door de weeks horen wij hem nooit want dan gaat hij er om half 7 uit en soms in het weekend roept hij ons als wij later wakker zijn dan hij zou willen;) maar dat is dan meestal rond een uur of 9.
Heel veel succes en hopelijk gaat het snel weer goed
Heel veel succes en hopelijk gaat het snel weer goed

-
- Kleine hondenneus
-
- Snuffelneus
Wij zijn sinds het weekend maar eens op KVV voer over gegaan. Het poepen is aanzienlijk minder hiermee en tot nog toe drie nachten goed gegaan en geen poep aangetroffen. Ze had zulke grote hoeveelheden poep dat dit echt de moeite waard is. Stilletjes hoop ik ook dat het poep eten hiermee minder wordt maar de belangrijkste reden voor ons was wel die grote hoeveelheid poep die zelfs s nachts doorging. Misschien een idee?
-
- Snuffelneus
-
- Snuffelneus
Met Guus gaat het nu goed gelukkig, maar wat een gedoe gehad zeg, dat blaffen 's nachts!
Het blijkt dat hij een echte aandachtsblaffer is. Overdag maar ook 's nachts. Glukkig is het nu een stuk minder.
Alhoewel wij altijd om 6.30 uit bed zijn ( kleine kids in huis
) blaft hij ons gemiddeld 1x in de 2 weken nog wakker rond 5 uur!
Maar over het algemeen hebben we weer prima nachtrust!
Het blijkt dat hij een echte aandachtsblaffer is. Overdag maar ook 's nachts. Glukkig is het nu een stuk minder.
Alhoewel wij altijd om 6.30 uit bed zijn ( kleine kids in huis

Maar over het algemeen hebben we weer prima nachtrust!