Vuurwerk

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Tarzan »

Vervelend als je hond bang is voor vuurwerk.
Onze eerste hond was er panisch bang voor. Op oudejaarsavond verstopte ze zich ergens in huis, en lag daar dan zo klein mogelijk opgerold de moeilijke uren te doorstaan. Misschien had ze slechte ervaringen met vuurwerk. We kregen haar pas toen ze 3,5 jaar was.
Tarzan kijkt niet op of om als er geknald wordt. Geen idee hoe hij is als het grote vuurwerk losbarst. We hebben hem nog geen jaar.
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)
-Bart-
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door -Bart- »

Hier net met onze Nala weeste lopen. En het lijkt er op dat ze er niet echt veel om geeft, soms kijkt ze me even aan om vervolgens weer verder te speuren. Maar gelukkig nog veel vaker loop ze gewoon netjes mee. (zou oud is ze nog niet, dus ook nog geen slechte ervaring ... hopelijk blijft het zo)

Je kunt duidelijk merken dat het de laaste paar dagen steeds meer en meer afgestoken wordt. Hopelijk blijft het bij ons zo.

Voor de rest iedereen met een hond die er bang of panniekerig reageerd, heel veel sterkte en dat het allemaal wat mee mag valen.
Nala (Wahnahnish Nevada, 13-07-13)
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Hier valt het nog mee met de knallen. Af en toe een zachte knal, daar reageert Bruce niet op. Zaterdag viel een zware knal. Moest hij toch even naar de achterdeur lopen met zijn haren overeind en heeft heel stoer een paar blafjes laten horen. Maar ik schrok me zelf ook een bult.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
sannie77
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sannie77 »

Hier in de straat is het altijd heel erg.Volgend jaar kijken hoe onze Bo er op reageert.Ben benieuwd.En anders word het voortaan naar een vuurwerkvrij bungalowpark hihi...ook niet erg.Echt niet leuk meer hier,zijn gewoon bommen.
Bo(Tropical Taste of Bransjesland)15-12-2013
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Zyva kan de rust niet vinden, ze loopt me overal achterna en zelfs een lekkere kluif raakt ze niet aan. Ze is heel alert en haar staart hangt laag. Dit is het eerste jaar dat ze op vuurwerk reageert. Nu is het hier ook wel vreselijk erg. De hele dag staan er zo'n 20 jongelui op het veldje voor ons huis carbid te schieten! Wat een knallen! De ramen trillen echt in de sponningen, gewoon echt niet leuk! Voorgaande jaren reageerde Zyva hier nauwelijks op maar dit jaar vindt ze het maar niks. Ik vind het wel sneu voor haar moet ik zeggen. We gaan zo de bossen maar eens opzoeken.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

gisteren in het westen des lands geweest en het viel mij erg mee daar met het knallen(vlaardingen en delft)
moet zeggen dat er hier in het durp meer geknalt wordt en dan met name de carbidbussen :roll:

vanmorgen nog even de honden lekker laten rauzen in het park(voor 10 uur) samen met nog een aantal hadden we af gesproken.
om half 10 werden de voorbereidingen getroffen voor het carbid schieten(bussen klaarzetten,bierkratten en stoelen in positie brengen :eusashhh:)
afspraak hier is voor 10 wordt er niet geknald anders bellen we om en om de politie de hele dag(dit veld is eigenlijk geen schietveld,maar wordt door de buurt gedoogd) en na wat gesputter door de knallerts vorig jaar hebben ze zich er toch maar aan gehouden :twisted:

wij zijn de beroerdsten ook niet dus vorig jaar wat warme oliebollen gebracht om te bedanken(iets met vliegen,azijn en stroop)
en zoonlief is nu weer met een bak het park in,ik waag me er niet de ruiten staan echt te trillen hier :(
Roef en Hidde slapen als roosjes :klasse:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
mawo
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door mawo »

Mylan geeft niets om vuurwerk,hij kijkt er niet van op of om. Maar de buurhond tegenover ons is doodsbang. Vanmorgen stond mijn man met iemand te praten en opeens zag ik de buurhond langsrennen op weg naar huis. De buurvrouw was nergens te zien. Later vertelde ze dat hij niet te houden was geweest en ze hem los moest laten.
poot van Mylan en groetjes van Marian

:zwartpootje: Mylan (Precious Mylan of Naiadsmanor)22-12-2003 - (overleden 26-06-2015)
:blondpootje: Yosta *15-01-1995 -(overleden 04-07-2003)
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Concieta »

mawo schreef:Mylan geeft niets om vuurwerk,hij kijkt er niet van op of om. Maar de buurhond tegenover ons is doodsbang. Vanmorgen stond mijn man met iemand te praten en opeens zag ik de buurhond langsrennen op weg naar huis. De buurvrouw was nergens te zien. Later vertelde ze dat hij niet te houden was geweest en ze hem los moest laten.
Gelukkig rende die hond naar huis en niet in paniek ergens anders heen. Max is gelukkig niet bang geweest ook al waren het hier soms hele harde knallen een paar minuten achter elkaar. Hij wilde de hele dag en avond naar buiten. Om 12 uur heb ik met hem aan de riem in de deur opening gestaan. Hij vond het schitterend :verliefd1:

Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Afbeelding
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Susan78 »

Ik vind siervuurwerk prima hoor, maar dat illegale vuurwerk.. :? Vreselijk gewoon! Het lijken wel mortieren, bommen en granaten!! Je schrikt je rot!! :schieten:
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lotte »

Hier in de wijk is het gelukkig redelijk rustig gebleven de afgelopen dagen. Maar gisteren was ik even in A'dam West. Daar leek het wel oorlogsgebied. Ik voelde me er niet erg prettig op straat en was blij dat ik de honden niet bij me had.

De honden zijn verder ook niet bang. In het groengebied bij ons huis hebben ze gelukkig ook steeds los kunnen lopen. Gisteravond om 12 uur werd Tiddles wel heel druk. Maar na het eten van een lamsrib ging ook hij weer lekker verder snurken.

Vandaag hebben we een flinke wandeling gemaakt in het kottersbos in Almere. In de verte hoorde we nog wel vuurwerk maar daar reageerde onze honden in het geheel niet op. Wel kwamen we een vrouw tegen die haar hond liep te zoeken. Dit arme beest bleek panisch voor vuurwerk en was er vandoor gegaan toen er heel in de verte werd geknald. Wij hebben tijdens de rest van onze wandeling nog naar de hond gezocht. Helaas niets gevonden. Ik hoop maar dat de hond inmiddels terug is bij zijn baas.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

hier viel het erg mee.. Vorig jaar was het veel erger. Gistermiddag met een groep van een ander forum lekker gaan wandelen, we waren met ongeveer 30 honden. Pom kon zich lekker uitleven en die was wel moe toen we weer terug naar huis reden. Daarna eten bij mijn ouders, daar was het wel wat erger met de knallen dan bij mij thuis. Tegen 10 uur weer naar huis gereden, Pom nog even een plasje laten doen en daarna lekker op de bank gehangen. Om kwart voor 12 heb ik haar een kauwbot gegeven, en volgens mij heeft ze niet eens gemerkt dat het erg tekeer ging met vuurwerk buiten hahaha..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Belle91
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Belle91 »

Dit jaar was voor Rebbel zijn eerste keer vuurwerk.
Ik ben echt als de dood voor het vuurwerk, dus aan mijn vriend de taak hem uit te laten :)
Rebbel gaf er niets om en vond het juist erg interessant, vooral het siervuurwerk.
Om 12 uur toen het echt even tekeer ging begon hij wel te blaffen bij harde knallen, maar bang was hij niet..
Plaats reactie