naast leren lopen aan pup
-
- Snuffelneus
naast leren lopen aan pup
Madam hier loopt van hot naar her, soms kleine stukjes naast me, beloon haar erg, maar lijkt wel of ze daarna denkt ...doeii..met je naast lopen..
Ik ga lekker zitten, loop niet meer mee of wil alle kanten op. Hou de lijn kort omdat ze toch moet leren hier op stoep en in de wijk dat ze niet overal kan lopen. Loop vaak met haar in het bos en doe haar los op stukken dat het kan, dan loopt ze juist super goed naast me, luisterd erg goed, beloon en knuffel haar erg maar thuis...pff...
Morgen is ze 4 maanden
Ben erg benieuwd naar jullie tips
Ik ga lekker zitten, loop niet meer mee of wil alle kanten op. Hou de lijn kort omdat ze toch moet leren hier op stoep en in de wijk dat ze niet overal kan lopen. Loop vaak met haar in het bos en doe haar los op stukken dat het kan, dan loopt ze juist super goed naast me, luisterd erg goed, beloon en knuffel haar erg maar thuis...pff...
Morgen is ze 4 maanden
Ben erg benieuwd naar jullie tips
-
- Middelgrote hondenneus
Zit je op training of oefen je met een clicker? Ik ben nog steeds blij dat ik hem heb leren volgen met de clicker. Onder begeleiding leer je hoe je het op kunt bouwen en dan ontdek je waar het fout gaat en waarin je consequenter kan zijn.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
-
- Middelgrote hondenneus
Ik zou als eerste op een goede puppy training gaan, daar leer je heel veel van en daar kan je ook alle vragen stellen die je hebt
Youp bij ons volgt heel goed, dit hebben wij geleerd met snoepjes/brokjes. Als ze naar je kijkt dan geef je gelijk een brokje, want ze moet op jou gaan letten. Als je dat dan blijft doen (naar je kijken, meteen brokje geven enz.) dan gaat ze op een gegeven moment keurig naast je lopen en op jou letten als het goed is (want zij wilt wel een lekker brokje natuurlijk
) Zo ga je heel lang door ik denk wel tot een maand of 6, misschien nog wel langer dat weet ik eigenlijk niet en dan bouw je het later weer af met de snoepjes/brokjes geven. Zo hebben wij dit op de puppy training geleerd. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel ? 

Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Bedankt Monika voor de banner & avatar !
Yara ♀ 15-10-2007
Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013
Laura, Youp & Yara

-
- Grote hondenneus
Ik vind het ook moeilijk, want in de les vindt ze dat snoepje interessant (al springt ze er wel achter, dus ook niet ideaal) maar op wandeling is die snoep helemaal niet interessant.... En ik ook niet trouwens... Ik lees dus mee!

-
- Middelgrote hondenneus
Ik liep daar ook tegenaan. Mijn trainster zegt dat ze de verrassing leuk vinden. Daarom heb ik altijd minimaal 3 soorten voertjes en wissel ik veel af. Werkt goed! Clicker helpt ook om ze minder te laten focussen op je hand met voer. Ook altijd het voer geven op de plek waar ze volgen.
Groetjes, Linette
-
- Snuffelneus
- Contacteer:
Hey mijn lapje is nu 8 maanden en die heeft hetzelfde probleem nogsteeds haha. Op de cursus volgt ze echt perfect ook zonder lijn, geen probleem. Buiten op de terugweg naar huis loopt ze wel netjes naast me en ook als ik op drukke plekken ben met haar, zoals stations, winkelcentrum etc, dan loopt ze heel netjes maar als ik met haar in het park wil lopen maak ik geen schijn van kans, en ook als we de deur uitgaan, trekt ze me meteen, maar dan denk ik altijd dat ze erg moet ofzo, want daarna doet ze het niet meer zo erg. Maar wij zitten ook op een goede cursus, maar zij begrijpen mijn probleem volgens mij niet, omdat ze daar altijd perfect luistert. ZEER frustrerend soms haha!
-
- Middelgrote hondenneus
-
- Middelgrote hondenneus
Klopt, desnoods een hele worst voor hun neus houden haha. Maar ik moet wel zeggen dat dus elke keer diezelfde worst toch gaat vervelen. Ik vond dit altijd een beetje ongeloofwaardig omdat ik dacht dat gewoontegedrag veel te moeilijk is voor mij om af te leren. Het allerbelangrijkste is om te focussen op wat goed gaat en ongewenst gedrag te negeren.x-YaraYoup-x schreef:Jullie moeten ze afleiden met snoepjes, dan letten ze echt wel op jullie want alle labradors zijn dol op eten
Hebben jullie ook lessen in het bos oid? De eerste keer dat we als groep in het bos gingen trainen begonnen we van voren af aan, alsof het basiscursus was omdat het bos veel meer afleiding geeft dan op de normale trainingslocatie.
Als ik van de parkeerplaats naar het bos loop en Kismo laat volgen is dat heel lastig (terwijl hij normaal prima volgt). Dat los ik op door superblij 'goedzo!!!' te zeggen als hij naar me kijkt en te blijven babbelen tegen hem. Het helpt ook om hem te laten zitten op het moment dat hij voor me uit wil vliegen aan de lijn. Na een paar keer zit geef ik soms wat, soms ook niet

Als hij uitschiet en keihard trekt moet je of stil blijven staan of doorlopen. Als je stil staat komt er een moment dat hij je aandacht zoekt (waarom lopen we niet door?). Als je door weet te lopen negeer je het ook. In ieder geval geen aandacht geven of van je hond vragen. Hij/zij moet jou opzoeken en niet andersom.
Volgen in combinatie met zit/af 'moeten' we altijd doen aan het begin van de training onder het mom van aandachtsoefeningen (ook zit/wacht, af/blijf en hier komen). Hou je hond bezig, laat hem/haar op jou focussen door jezelf leuk te maken en richt je niet op wat fout gaat (negeren).
Groetjes, Linette
-
- Middelgrote hondenneus
Ja inderdaad dat klopt wat je allemaal zegt 
Als Youp trekt (wat bijna nooit gebeurd) dan ga ik ook altijd stil staan tot het lijntje weer slap hangt, als Youp dan gaat zitten en/of hij kijkt me aan dan lopen we weer verder. Maar Youp volgt gelukkig onwijs goed, hij trekt vrijwel nooit alleen als er een andere hond aankomt dan is het wel erg lastig hoor hihihi maar dan probeer ik hem nog meer af te leiden door dat snoepje echt voor ze neus te houden. De ene keer werkt dat wel maar de andere keer niet, ligt eraan wat voor hond de tegenligger is en of hij aan de overkant van de weg loopt of dat hij langs je op de stoep loopt. Als er een hond langs mij en Youp op de stoep loopt dan let Youp ook niet meer op mij. Het volgen met de snoepjes zijn wij ook al heel snel mee begonnen, toen hij 2/3 weekjes bij ons was al, dus hij weet niet beter
Ook als ik een keer snoepjes vergeet of me zakken zijn leeg dan kijkt hij nog zowat het hele rondje naar me en let op mij, dan beloon ik hem natuurlijk met me stem
Naar het bos met de honden training gaan wij niet. Maar achter ons huis is wel een (klein) bos waar we af en toe al heen lopen en we lopen al wel is naar dorp waar heel veel afleiding is maar dan volgt hij nog steeds top, hij kijkt me de hele tijd aan en let super goed op mij

Als Youp trekt (wat bijna nooit gebeurd) dan ga ik ook altijd stil staan tot het lijntje weer slap hangt, als Youp dan gaat zitten en/of hij kijkt me aan dan lopen we weer verder. Maar Youp volgt gelukkig onwijs goed, hij trekt vrijwel nooit alleen als er een andere hond aankomt dan is het wel erg lastig hoor hihihi maar dan probeer ik hem nog meer af te leiden door dat snoepje echt voor ze neus te houden. De ene keer werkt dat wel maar de andere keer niet, ligt eraan wat voor hond de tegenligger is en of hij aan de overkant van de weg loopt of dat hij langs je op de stoep loopt. Als er een hond langs mij en Youp op de stoep loopt dan let Youp ook niet meer op mij. Het volgen met de snoepjes zijn wij ook al heel snel mee begonnen, toen hij 2/3 weekjes bij ons was al, dus hij weet niet beter

Naar het bos met de honden training gaan wij niet. Maar achter ons huis is wel een (klein) bos waar we af en toe al heen lopen en we lopen al wel is naar dorp waar heel veel afleiding is maar dan volgt hij nog steeds top, hij kijkt me de hele tijd aan en let super goed op mij

Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Yara ♀ 15-10-2007
Laura, Youp & Yara

-
- Middelgrote hondenneus
-
- Middelgrote hondenneus
Ja hij doet het erg goed, ben er heel blij mee
Youp let trouwens ook niet meer goed op mij als hij kinderen hoort of ziet, hij vindt kinderen echt geweldig ! hihi
Loop jij trouwens altijd samen met Kismo & Charlie of apart ?
(Wij nu bijna altijd nog apart, alleen s'ochtends en s'avonds loop ik soms met mijn moeder en Youp & Yara samen maar meestal dus apart)

Loop jij trouwens altijd samen met Kismo & Charlie of apart ?

Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Yara ♀ 15-10-2007
Laura, Youp & Yara

-
- Kleine hondenneus
ik ken het zelfde probleem.
mijn pup is nu 11 weken en ik merk dat ik soms ook niet in trek bent.
soms dan probeer ik aan dacht te krijgen met een speeltje of even ritselen met me sleutels dat vind ze ook vaak erg intersant geluid.
ik merk dat ik nu ook meer aandacht moet geven met goed naast me te laten lopen,want ze begint nu wat meer te trekken en soms gaat ze bij mij ook gewoon zitten of gewoon liggen van bekijk het maar.
probeer wel iedere keer aan ander rondje te lopen en nu ook af en toe een klein stukje verder zo dat het niet saai word voor der en dan gaat het lopen wel beter en inderdaad ga ik stil staan als me lijntje straks komt te staan.
maar heb wel al een paar tips hier gelezen dus daar wordt even flink mee getraind.
mijn pup is nu 11 weken en ik merk dat ik soms ook niet in trek bent.
soms dan probeer ik aan dacht te krijgen met een speeltje of even ritselen met me sleutels dat vind ze ook vaak erg intersant geluid.
ik merk dat ik nu ook meer aandacht moet geven met goed naast me te laten lopen,want ze begint nu wat meer te trekken en soms gaat ze bij mij ook gewoon zitten of gewoon liggen van bekijk het maar.
probeer wel iedere keer aan ander rondje te lopen en nu ook af en toe een klein stukje verder zo dat het niet saai word voor der en dan gaat het lopen wel beter en inderdaad ga ik stil staan als me lijntje straks komt te staan.
maar heb wel al een paar tips hier gelezen dus daar wordt even flink mee getraind.
-
- Middelgrote hondenneus
Ja dat zou ik wel doen want als je puppy nu trekt is het niet heel erg maar als het straks een grote hond is, dan is het misschien wel erg omdat ze dan heel sterk kan zijn !
En als ze nu al trekt mag ze dat later ook want ze weet niet beter natuurlijk, dus ik zou het zo snel mogelijk afleren met de snoepjes truc 

Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Yara ♀ 15-10-2007
Laura, Youp & Yara

-
- Grote hondenneus
Op een goede jachttraining kunnen ze dit mooi aanleren. bob heeft het daar heel goed geleerd en kent het commando ook als hij los loopt.
Ik heb het aangeleerd met een jachtlijn, niet naast lopen was een korte correctie met de lijn en verder negeren, naast lopen was commando geven, lekkers, een aai en veel lieve woordjes
Ik heb het aangeleerd met een jachtlijn, niet naast lopen was een korte correctie met de lijn en verder negeren, naast lopen was commando geven, lekkers, een aai en veel lieve woordjes