Pup van 16 weken met regelmatig bolle buik
- Lynna2406
- Snuffelneus
Pup van 16 weken met regelmatig bolle buik
Nieuw hier en meteen een vraag!
Onze pup van 16 weken oud heeft regelmatig een bolle buik. Gister zodanig dat ze veel gespuugd heeft en vandaag heeft ze nog diarree. Ze krijgt nu kip en rijst.
Die bolle buik heeft ze vaker. Ze heeft ook altijd slappe ontlasting. Dat lijkt hier op het forum veel voorkomend te zijn, maar is die bolle buik dat ook?
Onze pup van 16 weken oud heeft regelmatig een bolle buik. Gister zodanig dat ze veel gespuugd heeft en vandaag heeft ze nog diarree. Ze krijgt nu kip en rijst.
Die bolle buik heeft ze vaker. Ze heeft ook altijd slappe ontlasting. Dat lijkt hier op het forum veel voorkomend te zijn, maar is die bolle buik dat ook?
-
- Erelid
Re: Pup van 16 weken met regelmatig bolle buik
Ben je al bij de dierenarts geweest met deze klachten? Is ze al ontwormt?
groetjes gerritte

bedankt monika!
:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)

bedankt monika!
:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
- Lynna2406
- Snuffelneus
Ik heb haar afgelopen donderdag ontwormt. Zaterdag is ze ziek geworden. Ze heeft vrijdag wel water gedronken uit een sloot en uit plassen. Misschien dat het ziekzijn van nu daar wel door komt.
Maar die bolle buik heeft ze vaker.
Maar die bolle buik heeft ze vaker.
-
- Speurneus
Is de bolle buik na het eten ?
Als mijn pup net gegeten heeft lijkt ze ook altijd dikker.
Verder hoort het aan, of ze het niet goed doet op het voer wat ze krijgt, vaak slappe ontlasting hoort niet.
Wel oppassen met een pup met diarree en overgeven, ze drogen heel snel uit, dus snel naar de dierenarts als het aanhoud.
Als mijn pup net gegeten heeft lijkt ze ook altijd dikker.
Verder hoort het aan, of ze het niet goed doet op het voer wat ze krijgt, vaak slappe ontlasting hoort niet.
Wel oppassen met een pup met diarree en overgeven, ze drogen heel snel uit, dus snel naar de dierenarts als het aanhoud.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

- Lynna2406
- Snuffelneus
Nee, de bolle buik is niet altijd na het eten.
Ik kijk vandaag overdag nog even aan, anders ga ik vanavond naar het spreekuur.
Ik kijk vandaag overdag nog even aan, anders ga ik vanavond naar het spreekuur.
-
- Speurneus
Pups en jonge honden kun je beter niet uit slootjes of plassen laten drinken. Ze kunnen daar heel gemakkelijk de chiardia bacterie van oplopen. Dat veroorzaakt hele vervelende diarree. Het is een cyclus van 4 dagen. De diarree lijkt weer over en begint dan weer opnieuw door de bacterie. Een gewone wormkuur helpt er niet tegen, alleen Panacur.
Spirit heeft dit namelijk ook gehad toen hij een pup was. Of hij een bolle buik had weet ik niet meer.
Spirit heeft dit namelijk ook gehad toen hij een pup was. Of hij een bolle buik had weet ik niet meer.
Het komt regelmatig voor dat puppen(ook volwassen honden) ziek worden van het ontwormen, dat zou in dit geval dus ook het geval kunnen zijn.
Maar je verhaal dat ze regelmatig een dikke buik heeft en altijd slappe ontlasting, dat is gewoon niet goed.
Ik zou naar de DA gaan, ook al is de buik vandaag rustiger, een hond hoort niet altijd slappe ontlasting te hebben
Maar je verhaal dat ze regelmatig een dikke buik heeft en altijd slappe ontlasting, dat is gewoon niet goed.
Ik zou naar de DA gaan, ook al is de buik vandaag rustiger, een hond hoort niet altijd slappe ontlasting te hebben
-
- Kleine hondenneus
Maya heeft ook weleens last van diarree na haar ontworming.
Met kleine beetjes eten, gaat dit vanzelf weer over.
Eet je pup uit een voerstandaard? Als de bak iets hoger staat
nemen ze minder lucht tijdens het eten mee naar binnen.
Net wat Roelien schrijft, echt even naar de dierenarts met je pup.
Regelmatig een bolle buik en permanent slappe ontlasting is niet oke.
Met kleine beetjes eten, gaat dit vanzelf weer over.
Eet je pup uit een voerstandaard? Als de bak iets hoger staat
nemen ze minder lucht tijdens het eten mee naar binnen.
Net wat Roelien schrijft, echt even naar de dierenarts met je pup.
Regelmatig een bolle buik en permanent slappe ontlasting is niet oke.
-
- Snuffelneus
Kan het niet zo zijn dat ze dunnen ontlasting heeft door de worme keur? Donderdag ontwromt, zaterdag ziek en dunne.
Hier hebben we namelijk de ervaring dat ze de dag na de keur wat dunne heeft voor een paar dagen, ook wel eens het idee gehad dat ze niet zo lekker was.
Waar dan die bolle buik weer vandaan komt zou ik niet zo snel weten. Maar zou het kunnen dat de broken die ze krijgt veel opzwellen door het vocht dat de broken opnemen.
Is er een relatie te vinden tussen eten en drinken met een dikke buik? (ben er van uit gaan dat ze brokken krijgt, hoeft niet natuurlijk).
Maar een bezoekje aan de DA lijkt me een goed idee.
Hier hebben we namelijk de ervaring dat ze de dag na de keur wat dunne heeft voor een paar dagen, ook wel eens het idee gehad dat ze niet zo lekker was.
Waar dan die bolle buik weer vandaan komt zou ik niet zo snel weten. Maar zou het kunnen dat de broken die ze krijgt veel opzwellen door het vocht dat de broken opnemen.
Is er een relatie te vinden tussen eten en drinken met een dikke buik? (ben er van uit gaan dat ze brokken krijgt, hoeft niet natuurlijk).
Maar een bezoekje aan de DA lijkt me een goed idee.
Nala (Wahnahnish Nevada, 13-07-13)
- Lynna2406
- Snuffelneus
Ik heb vandaag met de dierenarts via de mail contact gehad en afgesproken dat ik nu een paar keer haar poep opvang en laat eten. Maar dan moet Mara wel eten! Ze heeft vanavond geen zin in haar kip en rijst. Zelfs niet in een gewoon brokje. Een labje die geen trek heeft??????
Het spreekuur van de dierenarts is al afgelopen....
Het spreekuur van de dierenarts is al afgelopen....
-
- Speurneus
Of je dierenarts nu spreekuur heeft of niet, ik zou z.s.m. naar een dierenarts gaan.
Ze voelt zich zo te horen echt niet lekker !
Ze voelt zich zo te horen echt niet lekker !
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

-
- Speurneus
Een pup die niet wil eten en diarree heeft is heel erg ziek.
Ga a.u.b. gelijk naar de dierenarts want ze droogt uit en gaat dan dood.
Ga a.u.b. gelijk naar de dierenarts want ze droogt uit en gaat dan dood.
-
- Speurneus
Hoe gaat het nu met je pup?
- Lynna2406
- Snuffelneus
Ze is een stuk opgeknapt! Ik had haar rijst met kip gegeven die avond dat ze niet wilde eten en het lag blijkbaar echt aan de rijst met kip. Ze vindt dat blijkbaar echt enorm vies. Ze wilde toen ook niet drinken. Ik heb haar toen toch maar een handje puppyvoer gegeven, daar smulde ze van en toen ging ze ook water drinken. Ik was weer opgelucht!
Gister laten testen op Giardia en ja hoor, dat heeft ze! Bijna fijn om te horen, dan weet ik tenminste waar die klachten vandaan komen. Hopelijk gaat die bolle buik dan ook over. Want ik denk eigenlijk dat ze dat dan al weken heeft......
Gister laten testen op Giardia en ja hoor, dat heeft ze! Bijna fijn om te horen, dan weet ik tenminste waar die klachten vandaan komen. Hopelijk gaat die bolle buik dan ook over. Want ik denk eigenlijk dat ze dat dan al weken heeft......
-
- Speurneus
Gelukkig!! Dat is fijn om te lezen.Lynna2406 schreef: Ze is een stuk opgeknapt! Ik had haar rijst met kip gegeven die avond dat ze niet wilde eten en het lag blijkbaar echt aan de rijst met kip. Ze vindt dat blijkbaar echt enorm vies. Ze wilde toen ook niet drinken. Ik heb haar toen toch maar een handje puppyvoer gegeven, daar smulde ze van en toen ging ze ook water drinken. Ik was weer opgelucht!

Sorry dat ik zo'n bot antwoord neerzette maar pups drogen heel snel uit en ik hoopte maar dat je dan naar de DA zou gaan als ik je liet schrikken.