Oh, oh Spirit!
-
HennyH
- Speurneus

Oh, oh Spirit!
Vorige week liep ik op de dijk met de beide bruintjes langs het kanaal te wandelen. Ik had er al bijna een uur op zitten, het was mooi weer en alles was heerlijk relaxed. Ik liep nog op het grasgedeelte dan komt een hek en verderop is de dijk geasfalteerd. Dat is ook de plek waar je de dijk op kan komen. Daar rijden soms fietsers en zo ook die dag. Eerst kwam er een man aan op fiets die even bleef staan kijken over het weidse landschap. Spirit was net voorbij hek en stond bij die man even te snuffelen toen er een vrouw aan kwam fietsen. Geen probleem want daar heeft hij normaal helemaal geen belangstelling voor. Maar die vrouw had een hond achterop de fiets in een mandje. Spirit zijn neus ging de lucht in en hij rent naar die vrouw op de fiets en bromde wat. Wat er toen gebeurde, het was net een film.....
Die vrouw ging heel hard gillend als een speer op de fiets ervandoor. Ik probeer nog te roepen, blijf staan, maar nee hoor. Joop Zoetemelk was er niets bij. Zij gillen en sprinten, Spirit er brommend naar die hond in het mandje er heel hard rennend achteraan en ik maar roepen. Die man zag alles aan en ging er ook gauw op de fiets achter hond en gillende vrouw aan maar inmiddels had Spirit al afgehaakt en kwam naar mij terug. Ik hoor die man nog roepen naar die vrouw, de hond is alweer weg hoor, maar zij bleef maar trappen als een gek. Hij kon haar ook niet inhalen. Ik schoot van het hele tafereel ook nog in de lach, het was ook zo'n stom gezicht.
Eigenlijk was ik het hele gebeuren alweer vergeten totdat ik gisteren van iemand een verhaal hoorde die 2 km. verderop aan de dijk woont en een Golden Retriever heeft. Zij was een mevrouw tegengekomen met een hond achter op de fiets in een mandje en die was helemaal bekaf geweest. Ze was namelijk achterna gezeten door een zeer agressieve grote bruine hond die haar bedreigde en in de benen wilde bijten..... Ja, dat was mijn Spirit maar het verhaal is toch wel anders.
Die vrouw ging heel hard gillend als een speer op de fiets ervandoor. Ik probeer nog te roepen, blijf staan, maar nee hoor. Joop Zoetemelk was er niets bij. Zij gillen en sprinten, Spirit er brommend naar die hond in het mandje er heel hard rennend achteraan en ik maar roepen. Die man zag alles aan en ging er ook gauw op de fiets achter hond en gillende vrouw aan maar inmiddels had Spirit al afgehaakt en kwam naar mij terug. Ik hoor die man nog roepen naar die vrouw, de hond is alweer weg hoor, maar zij bleef maar trappen als een gek. Hij kon haar ook niet inhalen. Ik schoot van het hele tafereel ook nog in de lach, het was ook zo'n stom gezicht.
Eigenlijk was ik het hele gebeuren alweer vergeten totdat ik gisteren van iemand een verhaal hoorde die 2 km. verderop aan de dijk woont en een Golden Retriever heeft. Zij was een mevrouw tegengekomen met een hond achter op de fiets in een mandje en die was helemaal bekaf geweest. Ze was namelijk achterna gezeten door een zeer agressieve grote bruine hond die haar bedreigde en in de benen wilde bijten..... Ja, dat was mijn Spirit maar het verhaal is toch wel anders.
- Tarzan
- Kleine hondenneus

Re: Oh, oh Spirit!
Haha, ik kom niet meer bij. Geweldig verhaal!
Maar wel sneu voor die vrouw.
Honden lachen met hun staart.
Tarzan (29-02-2012)
- Milou
- Grote hondenneus

Oké, ik ben een beelddenker, ik zie het helemaal gebeuren. Hahaha
Mooie hond heb jij. En dat vervormen van verhalen komt me bekend voor, is het in een dorp gebeurt?!?
Mocht het nog eens gebeuren, pak dan je
Leuk verhaal, mooi voor verjaardagen.
XxX aan Spirit

-
HennyH
- Speurneus

Ja, in een klein dorpje op 't Grunneger platteland.Milou schreef:Haha
Oké, ik ben een beelddenker, ik zie het helemaal gebeuren. Hahaha
Mooie hond heb jij. En dat vervormen van verhalen komt me bekend voor, is het in een dorp gebeurt?!?![]()
Mocht het nog eens gebeuren, pak dan je, we zien graag een Youtube filmpje voorbij komen!
Leuk verhaal, mooi voor verjaardagen.
XxX aan Spirit
En Spirit rende ongeveer 300 tot 400 meter mee..... Het was niet eens te filmen zo snel ging alles!
-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus

Zie het ook al voor me (inclusief Benny Hill muziekje)
-
Cath-67
- Kleine hondenneus

Voordat je het weet... halen jullie nog de plaatselijke krant 
Ik visualiseer het.... en lig echt dubbel hier achter mn pc
Ik visualiseer het.... en lig echt dubbel hier achter mn pc
-
Wil enCo
- Hele grote hondenneus

Maar toch ook wel zielig voor die vrouw
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)
:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
-
Kelsey en Lenka
- Grote hondenneus

Straks heb je nog een proces aan je been. Wie haalt het in haar hoofd om zo'n agressieve bruine hond los te laten Haha... hilarisch 
-
fieke
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
FunnyNina
- Speurneus

Spirit doet z'n naam eer aan er zit spirit in.
- Carlijn
- Middelgrote hondenneus

Hihihihihi
-
esmoezie
- Speurneus

groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015
-