Bommel slaapt niet
-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

Bommel slaapt niet
Bommel doet de hele week al raar, is niet zichzelf
Doet niet leuk tegen Amy en de katten,
Hij slaapt niet, ligt maar te liggen met zijn ogen open, soms lijkt hij wel dood, wie herkent dit?
Hij eet normaal maar is buiten ook zich zelf niet, plast poept, maar ik weet niet wat er is hij hijgt niet heeft geen pijn, is heel aanhankelijk maar zondert zich wel af
Doet niet leuk tegen Amy en de katten,
Hij slaapt niet, ligt maar te liggen met zijn ogen open, soms lijkt hij wel dood, wie herkent dit?
Hij eet normaal maar is buiten ook zich zelf niet, plast poept, maar ik weet niet wat er is hij hijgt niet heeft geen pijn, is heel aanhankelijk maar zondert zich wel af
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
27-11-2014
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
-
kristies
- Speurneus

Re: Bommel slaapt niet
geen idee... vind het wel vreemd klinken ? Weet je zeker dat hij niet slaapt... als jullie niet kijken ??
Lijkt wel verhoogd alert ? is er iets voorgevallen waar hij van geschrokken is ?
Lijkt wel verhoogd alert ? is er iets voorgevallen waar hij van geschrokken is ?
-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus

Is er misschien iets veranderd in je situatie? Al is het maar klein.
Raar hoor!
Raar hoor!
-
Sas14
- Snuffelneus

Zou het niet zo kunnen zijn dat hij een epileptisch insult voelt aankomen?
-
Kelsey en Lenka
- Grote hondenneus

Oei... dat is inderdaad eigenaardig... Hopelijk doet hij gauw terug normaal!
-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

Hij is echt "afwezig" misschien een absence: http://www.epilepsiebijhonden.nl/soortaanval.htm
al heeft hij even geen echte aanvallen in ons bij zijn gehad. 's nachts hoor ik hem heen en weer lopen en slaapt hij misschien wel
maar dat kan ik niet checken. Wanneer ik op de bank ga liggen komt hij naast mij liggen staren...
Vandaag nog steeds vaag en diarree, maar naar de DA is ook zo wat...zodra er iemand binnenkomt staat hij te kwispelen als of
er niks aan de hand is. Ik zie mij zelf al bij de DA,: Bommel is zo "afwezig: en ondertussen staat hij te kwispelen bij de DA.
Ik ga zijn gedrag maar filmen heb ik net bedacht, dan kan ik het laten zien.
ALs ik met een kwispelende hond bij de DA komt denkt hij dat ik gek ben
al heeft hij even geen echte aanvallen in ons bij zijn gehad. 's nachts hoor ik hem heen en weer lopen en slaapt hij misschien wel
maar dat kan ik niet checken. Wanneer ik op de bank ga liggen komt hij naast mij liggen staren...
Vandaag nog steeds vaag en diarree, maar naar de DA is ook zo wat...zodra er iemand binnenkomt staat hij te kwispelen als of
er niks aan de hand is. Ik zie mij zelf al bij de DA,: Bommel is zo "afwezig: en ondertussen staat hij te kwispelen bij de DA.
Ik ga zijn gedrag maar filmen heb ik net bedacht, dan kan ik het laten zien.
ALs ik met een kwispelende hond bij de DA komt denkt hij dat ik gek ben
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
27-11-2014
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
-
kristies
- Speurneus

tja ik weet het niet hoor als hij echt afwezig is zou ik het i.d. proberen te filmen maar liever een keer te veel naar de dierenarts dan te weinig hoor..
-
Susan78
- Grote hondenneus

Helaas komt het mij wel bekend voor... De Drentsche patrijs hond van mijn ouders had dit ook zo nu en dan. Bij hem kwam er daarna weer een zware epileptische aanval aan..
Veel sterkte met arme Bommel 
-
Susan78
- Grote hondenneus

Dat aanhankelijke en het tegen je aan hangen deed hij ook, omdat hij vreselijke pijn in zijn hoofd had. Hij had geen moeite met fel licht ofzo, maar hij was wel overgevoelig voor geluid.
-
toscak
- Speurneus

Ik zou toch ook denken aan een voorbode van een aanval. Heb je door wat er 'normaal gesproken' gebeurt voor een aanval? Is hij dan ook afweziger? Of iets anders?
En zeker filmen en gewoon naar de DA ermee. Heb je van die Diazepam uitknijp dingen thuis liggen? Zal wel, maar ik check toch ff voor de zekerheid.
En zeker filmen en gewoon naar de DA ermee. Heb je van die Diazepam uitknijp dingen thuis liggen? Zal wel, maar ik check toch ff voor de zekerheid.
-
Susan78
- Grote hondenneus

Heeft Bommel misschien pas een inenting of een anti-vlo/anti-teek behandeling gehad??
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
Hé bah, hopelijk weten jullie snel wat er scheelt met Bommel!
-
Debora
- Speurneus

- Contacteer:
Misschien heb je er wat aan, misschien niet: Een vriendin heeft een Border die epilepsie elke week had en ging hiervoor naar de acupunctuur Elske Klein in Soest, maar misschien in de buurt ook, en haar hondje doet het hier goed op. Met goed bedoel ik 4 maanden vrij van aanvallen, wellicht helpt dit bij Bommel ook. Heel veel sterkte! Epilepsie is zo verschrikkelijk om te zien, spreek uit eigen ervaring. 
-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

Bedankt voor alle tips, hij krijgt geen antivlo en geen vaccinatie meer omdat hij daar inderdaad hevig op reageert, ik heb diazepam in huis maar dat is eigenlijk meer om de spieren te ontspannen tijdens een heftige aanval. Hij is gisteren een dag bij mijn schoonouders geweest om hem rust te geven. Toen we hem op haalden was hij weer niet bij mij weg te slaan, maar hij heeft daar wel geslapen.
Samen zijn we naar huis gelopen onderweg was hij niet te houden, hij is beresterk. Luisterde niet, is niet te corrigeren terwijl hij vroeger netjes naast liep.
Vanmorgen weer onrustig tijdens het uitlaten, daarna zondert hij zich af. Alle beesten liggen normaal in de huiskamer, hij wil in de gang, kruipt in de bench van Amy en wil er niet uit.
Ik heb echt het idee dat hij rust wil. Maar hoe? Ik laat hem maar met rust en in de bench dan heeft hij ook "rust" ik kan hem niet bij mijn schoonouders laten, ik wil hem bij mij
Samen zijn we naar huis gelopen onderweg was hij niet te houden, hij is beresterk. Luisterde niet, is niet te corrigeren terwijl hij vroeger netjes naast liep.
Vanmorgen weer onrustig tijdens het uitlaten, daarna zondert hij zich af. Alle beesten liggen normaal in de huiskamer, hij wil in de gang, kruipt in de bench van Amy en wil er niet uit.
Ik heb echt het idee dat hij rust wil. Maar hoe? Ik laat hem maar met rust en in de bench dan heeft hij ook "rust" ik kan hem niet bij mijn schoonouders laten, ik wil hem bij mij
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
27-11-2014
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
-
Terra5
- Speurneus

Is er verder niets veranderd in de situatie thuis? Het lijkt erop alsof Bommel wel ergens op reageert. Of hij voelt zichzelf niet lekker of 1 van de andere dieren wordt ziek (er heerst wel het één en ander). Hoe oud is Bommel? Reageert hij verder wel normaal als je bijvoorbeeld thuis komt of met hem wil kroelen?
Het is wel sneu om je maatje zo te zien. Ik zou hem inderdaad wel de rust gunnen, laat hem liggen waar hij wilt en houdt hem goed in de gaten. Als je het toch niet vertrouwt, zou ik wel naar een DA gaan. Even laten checken, je zorgen uiten en laten beoordelen door de Da. Sterkte in ieder geval!
Het is wel sneu om je maatje zo te zien. Ik zou hem inderdaad wel de rust gunnen, laat hem liggen waar hij wilt en houdt hem goed in de gaten. Als je het toch niet vertrouwt, zou ik wel naar een DA gaan. Even laten checken, je zorgen uiten en laten beoordelen door de Da. Sterkte in ieder geval!
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory