Viezig oog
-
flamingo
- Kleine hondenneus

Viezig oog
Billy heeft eigenlijk van pup af aan zeer regelmatig viezigheid in zijn ooghoek. Soms wel meerdere keren per dag. De ene keer is het wat meer als de andere keer. Maar ik zou geen reden kunnen verzinnen hoe hij daar aan komt elke keer. Hij is zeker niet ontstoken, want geen rood of tranend oog bijvoorbeeld. Ook vind ik het wel apart dat het altijd maar 1 en hetzelfde oog is namelijk zijn linker.
Dus ik vroeg mij af is dit erg en kan ik er eventueel wat aan doen aangezien ik het er persoonlijk niet echt uit vind zien.
Dus ik vroeg mij af is dit erg en kan ik er eventueel wat aan doen aangezien ik het er persoonlijk niet echt uit vind zien.
-
Fleures
- Middelgrote hondenneus

Re: Viezig oog
Maika heeft het vanaf dat we haar hebben ook, maar dan aan 2 ogen. Ze heeft een keer een erg geirriteerd oog gehad (door spelen in het zand), en toen heb ik het toch maar eens nagevraagd aan de DA. Zij zei dat het bij oa labradors heel vaak voorkomt dat ze vieze oogjes hebben (siep-ogen, noemen wij het altijd haha), over het algemeen gaat dit over vanaf 15 maanden, maar het kan ook pas over zijn rond hun 2e jaar! Het klinkt alsof voor Billy hetzelfde geldt, maar dan met 1 oog. Als hij er met zijn poot langs zou wrijven of zijn kop aan bijv je benen of een bank af gaat smeren zou het geirriteerd kunnen zijn. Dit is wat de DA mij vertelde! Hopelijk heb je daar wat aan.
Of je er iets aan kan doen, ik weet dat er zogenaamde 'traandoekjes' te koop zijn bij de dierenwinkel, maar of dat toegevoegde waarde heeft boven een schoon wattenschijfje met water, geen idee..
Of je er iets aan kan doen, ik weet dat er zogenaamde 'traandoekjes' te koop zijn bij de dierenwinkel, maar of dat toegevoegde waarde heeft boven een schoon wattenschijfje met water, geen idee..
-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

Soms helpt het om net als bij baby's met deze klacht, het ooghoekje een paar keer per dag te masseren, het traanbuisje kan wat verstopt zitten. Schoonmaken met gekookt afgekoeld water met een niet pluizig doekje van buiten naar de binnenhoek toe.
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
27-11-2014
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
- JohnSetra
- Snuffelneus

Meestal gaat dit inderdaad vanzelf over.. en dit kan ook vaak geen kwaad
Af en toe gewoon even schoonmaken met schoon doekje
Af en toe gewoon even schoonmaken met schoon doekje
-
sylvie
- Snuffelneus

Charley heeft vanaf zijn puptijd al vieze ogen. Een aantal keren druppels van de DA gehad die helpen tijdelijk. Omdat Charley 2 jaar ben ik niet met de druppels doorgegaan. Ik hen bij de Etos een zakje gedroogde Kamille bloem gekocht. 100 procent natuurlijk. Ik heb een aantal in een filterzakje gedaan en daar thee van getrokken, koud laten worden en heel wat keren op een dag zijn ogen gedept. Dit een aantal dagen volgehouden. Het resultaat is verbluffend ............. Mooie schone ogen! Momenteel moet ik dat eens in de zoveel weken herhalen. Geen chemische stoffen. Ik kan het iedereen aanbevelen.
-
flamingo
- Kleine hondenneus

Ik maakt ze inderdaad momenteel ook schoon met kamille thee. Maar dan gewoon van de supermarkt. En werkt inderdaad goed, maar ook ik moet het eens in de zoveel tijd herhalen. Vorige week had hij er zomaar heel erg veel last van, ook waren zijn ogen wat roder dan normaal, en moest ik het wel meerder keren per dag schoon maken. Maar na een dag of 3 was het weer zoals 'normaal' af en toe een viezigheidje
- Caya
- Hele grote hondenneus

Het kan ook een naar binnen gekruld haartje zijn of een ooglid dat te strak tegen de oogbol aanzit. Misschien bij een volgend bezoek even door de DA naar laten kijken?
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!

Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

-
flamingo
- Kleine hondenneus

-
Vbraam
- Kleine hondenneus

Wanneer heeft het de definitie van echt vies? Gio heeft ook regelmatig van die prutjes maar zag dat eigenlijk altijd als van die slaapprutjes die wij ook hebben. Zijn die niet goed dan?
-
flamingo
- Kleine hondenneus

Ja dat heb ik bij Billy ook dat vind ik opzich niet zo erg, maar hij heeft het de laatste tijd overdag ook en soms zelfs dat het groenig is.
Maar we zijn er sinds kort ook achter gekomen dat Billy vermoedelijk een verlaagde weerstand heeft door een slechte start bij zijn geboorte. Daar ben ik hem momenteel op een natuurlijke wijze voor aan het behandelen en hopelijk gaat het daarna beter!
Maar we zijn er sinds kort ook achter gekomen dat Billy vermoedelijk een verlaagde weerstand heeft door een slechte start bij zijn geboorte. Daar ben ik hem momenteel op een natuurlijke wijze voor aan het behandelen en hopelijk gaat het daarna beter!