Corrie schreef:
x-YaraYoup-x, hier een donkere vloer en een donkere lab. Haren zie je niet, totdat ik mijn zoon optil van de grond na het kruipen
Vbraam. Ik heb wel de furminator en het verharen is duidelijk al verminderd, maar die is inderdaad voor de ondervacht. Ik wil ook wel weten welke borstel voor de bovenvacht.
Wij hebben ook de furminator maar zocht iets voor de losse haren in de bovenvacht. Zat dus te denken aan zo'n rubberen handschoen met die nopjes en toen bedacht ik mij dat ik er nog zo een voor paarden had. Dus ik de garage in op zoek naar een borstel die al een aantal jaren "ergens" moet liggen. Afijn, doos met spullen gevonden en verschillende paardenborstels eruit gehaald om maar even te proberen.
Die rubberen handschoen werkt erg goed, maar vind hem zelf een beetje onhandig. Nu heb ik ook een roskam over Gio heen gehaald en wat een ideaal ding is dat zeg! ik haalde er net zoveel haren mee los als met de furminator maar nu was het de bovenvacht!
Zoals ik al eerder zei verhaart Gio extreem op dit moment, en eigenlijk vraag ik mij af waar dat door komt. Nu hoor ik wel eens mensen zeggen dat de hond een slechte vacht kreeg van verkeerd voer bijvoorbeeld. Wij voeren Gio Acana puppy large breed en dit doen wij nu sinds november. Nu heeft hij op dit moment een twee tinten vacht, donker en lichter. Als ik hem aai komen er vooral haren van de bovenvacht mee maar als ik hem borstel zijn het vooral ondervacht plukken. Soms zitten er ook 'plukjes' vacht los. Ik vraag me dus af of dit verharen door het rare weer komt, of misschien door het voer. Verder is die gewoon levendig en heeft geen afwijkende ontlasting.
Lex ziet er nu net uit als een hyena.. En er vallen ook losse plukjes ondervacht uit zijn vacht! Ik denk dat het komt doordat tot op heden de winter hier in het westen uitbleef en de temperatuur ver boven nul bleef. Maar Lex had al wel een wintervacht. Nu het wel onder nul is houdt het vreselijke verharen langzaam aan op gelukkig... (maar zijn vacht ziet er nog steeds niet uit )
Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart.. Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
Ik heb goed nieuws!!!!
Ik lees net in de krant dat ze in de oorlog (hongerwinter) de haren van de hond (die er elke dag werden uitgekamd) hebben laten spinnen en er een trui van hebben gebreid!