wandelen met een puber...

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
karing
Snuffelneus
Snuffelneus

wandelen met een puber...

Ongelezen bericht door karing »

Tja hahaha zoals de titel al een beetje verklapt is wandelen met een puber iedere dag en iedere keer weer anders......
We zijn op t moment de cursus gehoorzaamheid 1 aan het volgen enwe vinden t superleuk!! :D :D

Alleen zit ik soms een beetje in mijn maag met het volgen tijdens de wandeling.
Onder t wandelen neem ik altijd wat lekkers mee en oefen veel tijdens t wandelen. Dit vindt Brownie ook superleuk...maar er zijn soms van die dagen dan lukt helemaal niks....volg wat is dat???
Hahaha herkenbaar??

Soms frustreert t mij weleens, maar dat ligt er ook aan hoe ik mijn dag heb.
Hoe gaan jullie daarmee om???

Ze kan t ook ontzettend goed.....wanneer gaat dat kwartje eindelijk vallen?????????
LSNNE
Snuffelneus
Snuffelneus

Re: wandelen met een puber...

Ongelezen bericht door LSNNE »

Onze Max vindt volgen helemaal niet interessant onder het wandelen. Worst, brokjes, snoepjes, appel en noem maar op, er is altijd wel iets lekkerders in de struiken dan mij te volgen.
Ben inderdaad ook benieuwd hoe andere dit hebben aangepakt...
Max 23-02-2013 :blondpootje:
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Kelsey en Lenka »

Ja, hier ook hoor. Het is pas sinds kort dat ik ze op wandeling kan verleiden met een snoepje waardoor ze mijn schouder niet uit de kom trekt... Maar soms... ja dan is de wereld gewoon boeiender dan het snoepje en vlieg ik weer achter haar aan! :?
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Hier frustreerde dit ook weleens. Gewoon even doorzetten en hier is het uiteindelijk goed gekomen :)
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Vbraam »

Bij mij op de cursus kwamen ze met een oefening waarbij je verschillende tempo's aanhoud. Dus een klein stukje rennen, dan wandelen, weer wat zachter en ineens rechtsaf en een beetje rennen. Vaak vinden ze dat interessant( Gio vind rennen super leuk) en hebben ze aandacht. En dan vooral uitgebreid belonen. Moet zeggen dat ik het nog niet getest heb in extreme situaties zoals een paar spelende honden in het bos en hij zit nog aan de lijn. Maar wie weet!
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013
karing
Snuffelneus
Snuffelneus

Klopt, herkenbaar!! Dat doe ik dus ook veel tijdens het wandelen hahahaha.
Sommige mensen zijn mij dan weleens raar aan t bekijken haha..
majaa hoop wel dat ik straks een hond heb die super netjes naast loopt ;)
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Ik heb het eigenlijk nooit zo belangrijk gevonden dat Zyva tijdens het wandelen keurig volgt. Als ze aan de lijn is mag ze niet trekken, ik wil geen uitgerekte arm, dat doet ze gelukkig ook niet, inderdaad aangeleerd door steeds van tempo en richting te veranderen, maar het hoeft van mij dus niet precies naast me te zijn. Op de training deed ze het trouwens wel altijd keurig, ze wist altijd dondersgoed oja, dit is het trainingsveld hier doen we het zo en alleen met het vrouwtje aan de wandel dan komt het niet zo nauw zolang ik maar niet trek. Vond ik altijd wel grappig datzelfde e dat verschil precies door had. Verder heb ik haar 9 van de 10x los mee en mag ze lopen en snuffelen waar ze wil, ik vind het alleen belangrijk dat ze meteen komt als ik roep en ik kan haar op afstand laten zitten of stoppen mocht er een fietser/auto aankomen. Ze kan volgen als dat moet, maar ze hoeft het dus eigenlijk nooit van mij, zolang ze maar niet trekt en luistert.
sita13
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door sita13 »

Allemaal heel herkenbaar.... hier een puber van 10mnd. Elke wandeling is anders..... verschillende tempo's zijn hier lastig.. bij rennen wordt ze dol enthousiast en gaat ze springen in de riem hangen... volgen gaat hier altijd anders. Ligt eraan hoe der petje staat.haha
Wij merken ook dat het aan ligt of we veel mensen tegen komen met of zonder hond..... als ze een paar een hond tegen is gekomen kan je er donder op zeggen dat het klieren word aan de lijn. Springen, in mijn mouw happen en gewoon stil staan.... hebben jullie dit ook?
Verder lees ik mee voor te tips..
karing
Snuffelneus
Snuffelneus

Het gaat steeds beter moet ik zeggen, maaaaaarrr hahaha het is indd soms alsof ze haar dag niet heeft (of lees beter gezegd ik ;) )
Als we indd veel honden tegen komen is ze drukker aan de lijn....maar loopt vervolgens wel weer netjes mee. Soms ontwijk ik ook andere honden, maar niet altijd want ze moet het toch leren....
Ze heeft alleen nu de tik om op de grond te gaan liggen als er een andere hond komt.
Dan hup pak ik haar bij de halsband en dan neem ik haar toch mee....Ze moet naar mij luisteren en niet andersom ;) of kan ik dit beter op een andere manier oplossen??

's Morgens is ze ook veel onrustiger en snuffeliger dan de middag en avondwandeling...:)
Het is en blijft een kwestie van hard trainen!!! Maar dat heeft ook weer hele leuke en mooie kanten, als het zijn vruchten afwerpt ;)
Meeste van de tijd ben ik mega trots op mijn meisje ;)
Plaats reactie