Voor de verandering: loopsheid!

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Voor de verandering: loopsheid!

Ongelezen bericht door Fleures »

Hee allemaal!

Ik ga er vanuit dat dit al eens is gevraagd, of 2 keer, of 3, of 50 :oops:,maar ik kan het nergens terugvinden...

Ons buurhond (American Stafford) en grote vriendin van Maika is vandaag voor t eerst loops geworden met 8,5 maand, en nu vroeg ik mij zo af... Wanneer werden jullie lab teefjes voor het eerst loops en zag je dit aankomen? Zo ja, waar merkte je dat aan?
:bruinpootje: Maika 01-03-2013
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Re: Voor de verandering: loopsheid!

Ongelezen bericht door sbientje »

pom was 9,5 maand, ik zag het wel aankomen omdat haar vulva toch wel erg opzwol. En toen ineens was ze loops haha..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Zyva was 12 maanden en ik merkte dat ze het ging worden omdat ze erg lekker ging ruiken voor andere honden, met name reutjes. Dit begon al ruim een maand daarvoor.
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Mijn hond was ook al een jaar, maar rook al weken van tevoren lekker voor reuen, was een lange aanloop.
Vulva werd wat groter, en dan is het al snel zover.

Mijn ervaring is dat ze eerst helemaal uit vacht gaan, op het moment dat ze goed terug zijn in vacht worden ze loops.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

nou dat had pom de eerste keer niet hoor, uit vacht. Nu wel, nu is ze een poging aan het doen het wereldrecord kaalworden te verbeteren haha.. Zal nog wel eventjes duren voor ze weer helemaal goed in vacht zit
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Misschien een stomme vraag, maar wat bedoel je precies met 'uit vacht gaan'? En verder bedankt voor de tips:)
roelien

Wat is uit vacht gaan... nou... uhmmm....

Op het moment dat je elke dag wel 4x kan stofzuigen, de haren door het huis vliegen, je ze op plekken tegenkomt waar je hond niet eens komt, de haren in je eten zitten, als je je hond aait je trui gelijk onder de haren zit, kleedjes vol met haren etc.

Uit vacht gaan is dat ze de vacht los laten, en als het oude haar eruit is komt er een nieuwe vacht.
Je hond word niet helemaal kaal, al lijkt dat wel als je elke dag alle haren weer ziet;)

En sbientje.. pommetje houd echt wel wat haar over hoor...
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door KimenBart »

Volgens mij werd Luna loops rond de 7 a 8 maanden. En Bo toen ze 10/11 maanden was. En idd, de vulva zwelt op(niet te missen haha). En ze ruiken lekker enz. Luna was er wel ziek van en niet zichzelf en ook Bo was haarzelf niet. Heel bang voor alles en uiteindelijk werd ze ook schijnzwanger. Echt zielig. Janken buiten omdat ze naar huis wilde enz enz.
Bij ons zijn ze inmiddels allebei geholpen :)
Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Oh zo bedoel je roelien! Ja ik loop ook als een gek te stofzuigen en te kammen maar er lijkt geen einde aan te komen, alsof ze gewoon voor eeuwig in de rui is hahaha.
En KimenBart, dat is inderdaad echt zielig! Onze vorige hond is ook eens schijnzwanger geweest en die was toen ook totaal niet zichzelf. Het viel me wel op dat Maika de afgelopen dagen heel schrikachtig is (ineens bang voor de trap umm oke?!), maar aan haar vulva zie ik tot zover niks bijzonders.. Ach t blijft ook een rare hond haha!
roelien

haha... ja.. zo bedoel ik het ja :) hier vliegen ook de haren door het huis...
Plaats reactie