plassen van enthousiasme
-
- Kleine hondenneus
plassen van enthousiasme
Ik heb een vraag of andere hier ook 'last' van hebben en of je het op een of andere manier minder/af kan leren.
Mijn pup (7,5 maand) heeft telkens als hij bij mijn vader op bezoek komt dat hij zo enthousiast is en dat hij dan zijn urine laat lopen. Ook al heeft hij net zijn plas buiten gedaan. Hij heeft dit alleen bij mijn vader en verder bij niemand. Maar ik vind het een beetje hinderlijk worden dat telkens als we bij mijn vader komen dat ik gelijk de dweil mee uit de garage moet nemen.
En als je het niet kan minderen/afleren wanneer houd dit dan op.
Mijn pup (7,5 maand) heeft telkens als hij bij mijn vader op bezoek komt dat hij zo enthousiast is en dat hij dan zijn urine laat lopen. Ook al heeft hij net zijn plas buiten gedaan. Hij heeft dit alleen bij mijn vader en verder bij niemand. Maar ik vind het een beetje hinderlijk worden dat telkens als we bij mijn vader komen dat ik gelijk de dweil mee uit de garage moet nemen.
En als je het niet kan minderen/afleren wanneer houd dit dan op.

-
- Speurneus
Re: plassen van enthousiasme
Doet jouw vader ook enthousiast naar je pup?
Als je vader hem volledig (maar dan ook volledig) negeert, gebeurt het dan ook?
Als je vader hem volledig (maar dan ook volledig) negeert, gebeurt het dan ook?
-
- Kleine hondenneus
- karing
- Snuffelneus
Brownie deed dit ook tot 8 maanden. Ineens was t vanzelf over??? Ze is nu 9maanden
- Tarzan
- Kleine hondenneus
Dat had onze vorige hond ook.
Dat was als mijn moeder kwam, en ook nog bij 2 anderen. Ze was dan zo blij dat ze urine liet lopen.
Het heeft wel een paar jaar geduurd voordat het over was.
Het had geen effect als het bezoek haar negeerde. Ze rende zo enthousiast rond als die personen er waren, dat ze dat helemaal niet door had.
Ze rende dan al piepend rond de persoon waar ze zo gek op was. Helemaal door het dolle heen. Best schattig eigenlijk.
Dat was als mijn moeder kwam, en ook nog bij 2 anderen. Ze was dan zo blij dat ze urine liet lopen.
Het heeft wel een paar jaar geduurd voordat het over was.
Het had geen effect als het bezoek haar negeerde. Ze rende zo enthousiast rond als die personen er waren, dat ze dat helemaal niet door had.
Ze rende dan al piepend rond de persoon waar ze zo gek op was. Helemaal door het dolle heen. Best schattig eigenlijk.
Honden lachen met hun staart.
Tarzan (29-02-2012)

- Wimbo
- Snuffelneus
Precies. Je vader moet hem negeren. Eerst weer een beetje rustig laten worden, aandacht afleiden. Ik herinner me het van vroeger toen we de onze nog hadden (Ik bedoel de hond) Die deed dat bij iedere bezoeker. Ook niet straffen of zo. Opruimen en verder niets (behalve negeren) Dat een paar keer volhouden en dan gaat dit wel over. We vertelden we het de mensen die vaak kwamen en die werkten gewoon mee. We waren en redelijk snel van af. Komt wel goed...
La, la, la, Labrador!!
-
- Kleine hondenneus
Negeren heeft volgens mij niet veel hij tent met zoveel enthousiasme op mijn vader af en doet het ook als mijn vader hem geen aandacht geeft. Ik dacht eerst ook dat het over was, aangezien het 2 bezoeken goed ging, maar vorige jureert en vanavond was het weer raak.

-
- Middelgrote hondenneus
Misschien even volhouden om het te negeren? Ik gaf sommige dingen namelijk best snel op met Kismo zonder dat ik het door had.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
-
- Speurneus
Je kunt er ook voor kiezen de hond kort aan de riem bij je te houden bij het binnenkomen van bezoek waar het bij gebeurd, om zo zijn entousiasme in te kunnen tomen en 't laten lopen van z'n plas voorkomen.
Desnoods even in de bench tijdens het binnenkomen van 't bezoek en als alles rustig zit de hond (aan de riem) uit de bench halen en kort bij je houden voor een tijdje.
Ook dan het bezoek de hond geen aandacht laten geven.
Desnoods even in de bench tijdens het binnenkomen van 't bezoek en als alles rustig zit de hond (aan de riem) uit de bench halen en kort bij je houden voor een tijdje.
Ook dan het bezoek de hond geen aandacht laten geven.
-
- Grote hondenneus
Negeren heeft inderdaad soms effect. Pas na enkele minuten aandacht geven kan het oplossen. Andere keren doen ze het ook uit onderdanigheid en dan is er weinig aan te doen. Mijn vorig hondje had dat altijd ook als 1 bepaald iemand op bezoek kwam. Ze deed het met niemand anders...

-
- Snuffelneus
Hey,
Gitta is nu ongeveer 9 maanden; zij heeft dit ook een tijdje gehad, enkel bij de zus van mijn vriend...
Zij is ook wel een persoon die erg enthousiast op Gitta afstapt als ze haar ziet, dus ik heb ook gevraagd om haar even te negeren...dikwijls deden we dan ook haar lits aan om ze even te kalmeren, dicht bij te houden en zo haar enthousiasme te verminderen. Gitta is altijd enthousiast als ze 'nieuwe' mensen ziet, maar dat plassen deed ze enkel bij de zus van mijn vriend. Sinds enkele maanden hebben we dit niet meer gehad.
Ik zou dus ook proberen om het enthousiasme van je hond én van je vader wat te temperen (door hem te laten negeren en door je hond wat kort aan de leiband te houden).
Gitta is nu ongeveer 9 maanden; zij heeft dit ook een tijdje gehad, enkel bij de zus van mijn vriend...
Zij is ook wel een persoon die erg enthousiast op Gitta afstapt als ze haar ziet, dus ik heb ook gevraagd om haar even te negeren...dikwijls deden we dan ook haar lits aan om ze even te kalmeren, dicht bij te houden en zo haar enthousiasme te verminderen. Gitta is altijd enthousiast als ze 'nieuwe' mensen ziet, maar dat plassen deed ze enkel bij de zus van mijn vriend. Sinds enkele maanden hebben we dit niet meer gehad.
Ik zou dus ook proberen om het enthousiasme van je hond én van je vader wat te temperen (door hem te laten negeren en door je hond wat kort aan de leiband te houden).

-
- Kleine hondenneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
De hond van mijn broer doet het ook. Bij haar is het nooit overgegaan. Daarom nemen ze haar altijd mee naar de deur zodat de begroeting van het bezoek buiten plaatsvindt. Dan ligt de plas ook buiten. Ze mag pas mee naar binnen als de spanning eraf is en ze dus ook geen plasjes meer doet.
Hanneke
Hanneke