Is Jacky nu loops geweest ??
-
Op_zoek
- Snuffelneus

Is Jacky nu loops geweest ??
Dag allemaal,
We zitten met een klein probleem. Jacky (13 maanden) zou zo ongeveer loops moeten zijn of zijn geweest. Half december kregen de reuen ineens meer intereresse, ruiken, eromheen lopen etc.
Maar Jacky werd niet loopt, en er was ook niets te zien aan haar. Ze was wel ineens erg rustig (zelfs 'sloom') en was meer in haar bench dan normaal. Begin Januari heeft mijn vrouw 1 druppel bloed ontdenkt, maar daarna helemaal nooit meer. Verder nooit iets uiterlijks aan haar gezien, misschien een paar werken geleden iets opgezette tepeltjes.
Sinds begin Januari houden we haar aan de lijn, en da's niet prettig voor haar. Ze wil lekker rennen, en we wonen hier in het bos en ze liep altijd lekker los.
De vraag is nu... Is ze nu loops geweest, en wanneer kunnen we haar weer 'veilig' rond laten rennen, spelen etc. Ik ben redelijk bang dat er een keer een reu opspringt, en daar zitten we niet op te wachten...
We willen niet aan een nestje beginnen, dus we overwegen haar ook te sterilieren, dat kan hier inmiddels ook scopisch dus dat is fijn.
Wat is jullie advies ? Wat denken jullie van bovenstaand verhaal ?
Groeten,
/a
We zitten met een klein probleem. Jacky (13 maanden) zou zo ongeveer loops moeten zijn of zijn geweest. Half december kregen de reuen ineens meer intereresse, ruiken, eromheen lopen etc.
Maar Jacky werd niet loopt, en er was ook niets te zien aan haar. Ze was wel ineens erg rustig (zelfs 'sloom') en was meer in haar bench dan normaal. Begin Januari heeft mijn vrouw 1 druppel bloed ontdenkt, maar daarna helemaal nooit meer. Verder nooit iets uiterlijks aan haar gezien, misschien een paar werken geleden iets opgezette tepeltjes.
Sinds begin Januari houden we haar aan de lijn, en da's niet prettig voor haar. Ze wil lekker rennen, en we wonen hier in het bos en ze liep altijd lekker los.
De vraag is nu... Is ze nu loops geweest, en wanneer kunnen we haar weer 'veilig' rond laten rennen, spelen etc. Ik ben redelijk bang dat er een keer een reu opspringt, en daar zitten we niet op te wachten...
We willen niet aan een nestje beginnen, dus we overwegen haar ook te sterilieren, dat kan hier inmiddels ook scopisch dus dat is fijn.
Wat is jullie advies ? Wat denken jullie van bovenstaand verhaal ?
Groeten,
/a
-
marron
- Speurneus

- Contacteer:
Re: Is Jacky nu loops geweest ??
Ik denk bij deze aan een stille loopsheid, normaal duurt een loopsheid 3 weken, daarvoor en daarna zal ze zeker nog even lekker ruiken. Gezien de data wat je schrijft kan ze volgens mij alweer lekker los hoor, ga ook nog even naar de DA die kan je vast meer zekerheid hierover geven 
-
Op_zoek
- Snuffelneus

Ik begreep dat de DA niet kan zeggen of een hond loops is, of al is geweest ? Of is dat niet juist ? Anders ga ik direct morgen even een check laten doen, om zeker te zijn...
-
marron
- Speurneus

- Contacteer:
Nou een DA moet zeker kunnen zeggen of je hond loops is hoor.
-
Op_zoek
- Snuffelneus

OK, dan ga ik er morgen direct naar toe. Het zal dan wat bloed afnemen ofzo neem ik aan want aan de buitenkant zie ik niets.
-
marron
- Speurneus

- Contacteer:
Dat kan, miss het progesteron testen. Als ze niet loops is kunnen ze daar veel uit afleiden, of miss een echo.
-
Op_zoek
- Snuffelneus

Nou.. inmiddels is mevrouw écht loops. Precies 1 week geleden zag ik ineens meer bloed enzo, en af en toe verloor ze een druppeltje de afgelopen week. Hoelang moet ik haar nu aan de riem houden (en weghouden bij nieuwsgierige Reuen...)
Dank !
Dank !
-
marron
- Speurneus

- Contacteer:
ze zijn 3 weken loops de middelste is de gevaarlijkste week, je zal het wel merken want dan vind ze reutjes erg leuk, wat ik begrijp is ze nu 1 week loops, nou nog 2 weken bij je houden is niet verkeerd