Gio 9 maanden en toch over op KVV

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Gio 9 maanden en toch over op KVV

Ongelezen bericht door Vbraam »

Gio is nu 9 maanden en begon met royal canin brok omdat ik dacht dat dat goed was. Na wat meer inlezen wilde ik eigenlijk over op KVV, echter wilde vriendlief dit niet dus opzoek naar een betere brok en hebben we een tijd Acana gevoerd. Toch merkte ik nog niet het gewenste resultaat in ontlasting en vacht en heb ik nu 7 rollen lotgering besteld bij een lokaal verkooppunt in de buurt. Omdat onze vriezer niet zo groot is en ik nu één kleine la tot mijn beschikking heb, denk ik niet dat ik heel veel kwijt kan en krijg een tweede vriezer nog niet in huis.

Nu weet ik dat het beter is om verschillende KVV af te wisselen echter kan ik geen verschillende merken in de vriezer kwijt. Dus daarom de vraag, moet je deze merken per dag afwisselen of zou dit ook per week of per 10 dagen kunnen? Ik heb namelijk al verschillende sites gezien waarbij je 10 rollen kan bestellen en zo kan ik dan elke keer een andere KVV bestellen ( met verschillende vleessoorten per bestelling uiteraard)

Hebben jullie ook nog tips voor een goede en redelijk betaalbare KVV?

Alvast bedankt :)
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Re: Gio 9 maanden en toch over op KVV

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Bommel en Amy krijgen ook lotgering en soms smuldier ik wissel niet te veel af omdat ze nog al kieskeurig zijn of diarree krijgen en met lotgering en smuldier gaat het goed.
Lotgering vlees totaal of soms met pens, smuldier vleescompleet en soms kip
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door flamingo »

Hier Darf Eko. Is volledig en is redelijk betaalbaar vind ik. Voor 1 doos van 5 kilo (daarmee doe ik 7-10 dagen) betaal ik 17 euro en is volledig dus je hoeft eventueel niet af te wisselen!
:zwartpootje: Billy 22-06-2013
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Ik wissel niet veel af. Ze krijgen Lotgering en 1 keer per week/2 weken de zalmvariant van Alaska omdat Lotgering die niet heeft en zalm goed is voor de vacht. Wel wissel ik verschillende smaken af van Lotgering.
Even uit mijn hoofd: 4 diersoorten per week is voldoende afwisseling. Zeker als je compleet-varianten hebt. Daarnaast krijgen ze ook nog groenten, een scheut karnemelk tegen en teken en knoflookbonbons van biofood voor een mooie vacht en tegen vlooien.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Ik wissel af met Darf Eko, haaksbarf en tammenga. Maar wij hebben een extra vriezer gekocht (de goedkoopste die er was :)) die staat in de schuur en daar zit al het eten van Bob in.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Vbraam »

Zal inderdaad eens kijken of ik Darf Eko ergens kan bestellen of halen. Voeren jullie er nog groente bij? Ik zie het veel staan alleen snap niet helemaal wat men bedoeld met de hoeveelheden. Er wordt dan aangegeven dat het tussen de 10 en 25% moet zijn. is dit het percentage van het gewicht van de hond? want dan zou Gio ongeveer ( uitgaande van 10 % groente en 25 gr kvv p/kg) 750 gr vlees + 300 gr groente per dag krijgen, of is het een percentage van het vlees wat je vervangt met groente? dan zou het 675 gr vlees en 75 gr groente??

en als je er rauw bij geeft, is dit dan in plaats van de groente of bij de groentemix? want begreep dat 1 ei per 10 kilo gewicht ( dus 3 eieren per week) voor Gio goed zouden zijn. Ook las ik dat je dit rauw met schil kan mixen en door het voer kan geven.

En kan je een kopje karnemelk voor de groentemix mengen en dit samen invriezen?

Veel vragen tijdens deze nieuwe tour van voeren!!
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door flamingo »

Ik geef Billy 1 1/2 tot 2 blokken Darf per keer (7,5 maand, 25 kilo) En dit komt overeen met ongeveer 500-750 gram. Daarnaast voer ik hem af en toe er wat groente bij als wij groeten over hebben. Dit kook ik dan expres zonder zout. Ik geef hem dan boontjes, bloemkool, broccoli, maar ook krijgt hij af en toe wat fruit zoals een stukje appel of banaan. Maar dat is dus niet dagelijks.
Verder krijgt hij af en toe een eitje maar dan ongeveer 1 keer in de week gewoon met schil en al(maar dan wel buiten natuurlijk i.v.m. de troep). Ze moeten eerst wel even doorhebben dat ze het kunnen eten.
Karnemelk heb ik hem persoonlijk nog nooit gegeven, maar daar en tegen krijgt hij wel af en toe wat yoghurt.
Op de site van Darf kan je bekijken waar ze het verkopen. Heb even gekeken en in Zoetermeer zit ook een verkooppunt.
:zwartpootje: Billy 22-06-2013
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

hier krijgen ze 3 x in de week KVV en 4 x barf.
ik geef KVV van Lupa,Kiezebrink en smuldier glutenvrij(groothandelverpakking van Lupa)
je kan echt wel om de 10 dagen wisselen hoor,tekorten krijgen ze pas na jaren (of maanden) het zelfde merk voeren en zelfs dan kan het zijn dat je niks aan je hond merkt.
maar aangezien er wel een aantal honden gezien zijn met te korten op 1 en het zelfde merk is het beter om af te wisselen.

ik ben in het bezit van een grote vriezer en wissel dus KVV iedere keer af,maar je hoeft je echt geen zorgen te maken als je de KVV om de 10 dagen afwisseld! :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Ik voer complete KVV en wat Barf. Hier krijgen ze geen groente (apart erbij) . Soms een worteltje of een stukje fruit als snack :wink: En wat Roef al zegt.....Je kan gerust 10 dagen dezelfde KVV geven.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Ik voer KVV voornamelijk van tammenga en bibi en daarnaast krijgen de jongens 3 dagen NRV

Ze krijgen geen groente wel een paar keer per week een rauw ei. S'morgens krijgen ze altijd wat roeryoghurt met zeewier.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Plaats reactie