vers vlees besteld bij slachthuis

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Daan1973
Snuffelneus
Snuffelneus

vers vlees besteld bij slachthuis

Ongelezen bericht door Daan1973 »

Hoi, ik heb een 3,5 mnd labrador pup en nog 2 kleine terriers, en ik wil helemaal over op vers vlees!!

Ik ben begonnen met smuldier maar dat is zeer beperkt, en omdat ik hier in de buurt alleen maar de hele duren kvv kan kopen , heb ik bij het slachthuis slachtafval voor de hond besteld en een runder pens ...maar hoe verwerken jullie dat???

ik heb 10 kilo besteld zodat ik even vooruit kan, maar wat kan ik verwachten .....en hoe weet ik of mijn honden dan wel de juiste verhoudingen binnen krijgen???/
Het zo fijn zijn als dit alles voor de honden bevat daar het niet al te duur is!! en ik toch groente fruit, ei en vis nog toevoeg....

Heeeeel gaag jullie ervaringen en hoe maak ik straks de beste porties met wat erin.......

alvast bedankt !! :applaus:
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Metalleen slachtafval van het slachthuis zal je er denk ik niet komen.
Met barf moet je minimaal 4 diersoorten voeren en vis.
Botten van koeien en paarden kan je niet geven, die zijn te hard en bijna allemaal dragende delen.
Alleen het vlees, strot en organen kan je gebruiken van paarden en koeien.
Ik weet niet welke dieren ze er slachten?

Lees je eerst heel goed in over barf voor je eraan begint! Zodat je weet waar je mee kan beginnen en wat je wel en niet kan geven.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Het lijkt me beter als je je eerst goed inleest op Barfplaats, zodat je echt goed weet hoe het werkt met Vers.
Dit ivm de juiste verhouding bot, orgaan en spiervlees. Maar ook ivm gevaar voor verstikking. Je kunt niet zomaar gaan barfen zonder er veel over gelezen te hebben. Het kan anders echt gevaarlijk zijn.

10 kilo bestellen zonder dat je weet wat je krijgt lijkt me niet verstandig. Ook op dit forum zijn veel mensen die barfen, zij kunnen je helpen. Maar mijn advies is ook....maak een account op Barfplaats en veel lezen en vragen stellen.

Maar wel heel goed van je dat je vers voert :applaus:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

De runderpens kun je naar believen in stukken snijden en invriezen en zo rustig aan opvoeren. Wel even opletten of ze er geen diarree van krijgen, anders zul je er wat botwerk bij moeten voeren.

Verder raad ik jou met klem aan om je op Barfplaats of het Voernatuurlijk eerst goed in te lezen, vwb de info de ik uit jouw post haal denk ik dat je dat nog niet gedaan hebt en dan komen er inderdaad problemen. Zeker voor de pup zal dit tekorten op gaan leveren en aangezien hij zijn verdere leven met het lichaam moet doen wat hij nu op bouwt is dat zeer af te raden.

Dus voor nu even op de smuldier blijven met af en toe een stuk penslap en eerst maar in gaan lezen. Wat voor slachtafval heb je overigens, daar kan zoveel onder vallen :confused:
Daan1973
Snuffelneus
Snuffelneus

Het betrefd rund en lamsvlees, waaebij van het lam voornamelijk orgaanvlees wat grof gemalen is.
het het vlees van de rund 50% spiervlees vd kop, en 50 % orgaan vlees.... en dan een runderpens.

Hiernaast voer ik dan kip en vlees compleet van smuldier.........en dan groente , ei en verse vis en yogert.

Wat mis ik dan nog...ik heb wel al veel gelezen maar zie soms door de bomen het bos niet mer :shock: hahah

wil zeker niet enkel slachtaval voeren maar als afwisseling op smuldier, wat me toch ook niet compleet lijkt voor een opgroeiende pup!! :wink:

want wat zou ik nog missen calcium?? en kan ik dat het beste aanvullen door bv een compleet kvv te voeren??
Roos

Daan1973 schreef:Het betrefd rund en lamsvlees, waaebij van het lam voornamelijk orgaanvlees wat grof gemalen is.
het het vlees van de rund 50% spiervlees vd kop, en 50 % orgaan vlees.... en dan een runderpens.

Hiernaast voer ik dan kip en vlees compleet van smuldier.........en dan groente , ei en verse vis en yogert.

Wat mis ik dan nog...ik heb wel al veel gelezen maar zie soms door de bomen het bos niet mer :shock: hahah

wil zeker niet enkel slachtaval voeren maar als afwisseling op smuldier, wat me toch ook niet compleet lijkt voor een opgroeiende pup!! :wink:

want wat zou ik nog missen calcium?? en kan ik dat het beste aanvullen door bv een compleet kvv te voeren??

Smuldier mag zich compleet noemen doordat zij er een supplement aan toe voegen (net als bij brok). Hier zit geen natuurlijke calciumbron (behalve bij de kip meen ik) in wat de voeding naar mijn mening ongeschikt maakt voor een pup. Van het lam heb je orgaan, gemalen ook nog dus je weet niet wat het is :? een teveel aan orgaanvlees zorgt voor diarree en is qua voedingsstoffen niet gezond. Ze hebben het nodig (lever 50 gram per 10 kg hond, nier 25 gram per 10 kg hond), maar aangezien dit organen zijn waardoor alle afvalstoffen verwerkt/uitgescheiden worden door het lichaam kun je jezelf denk ik ook wel voorstellen dat een teveel daarvan niet gezond/schadelijk kan zijn. Daarnaast voer je smuldier, niet al te duur dus deze kvv zal ook hoofdzakelijk uit pens/organen bestaan. Kopvlees van het rund is doorgaans kwalitatief niet het beste spiervlees wat je kunt vinden, dus ik zou zeggen in de kliko met die bende, maar goed dat ben ik. Wat jij nog mist in jouw menu is het voeren van orgaan (hart/lever/nier), maar dan per hond afgestemd op het juiste gewicht.
En het voeren van bot, te beginnen met zachte karkassen (kip, konijn, eend), en dit ook in de juiste verhoudingen.

En wat jij nog meer mist is het allerbelangrijkste: de kennis om een juist barfmenu samen te stellen. Juist door mensen als jij krijgt het zelf samenstellen een slechte naam want hun honden worden hier regelmatig ziek van (allmeatsyndroom bv).
Hieronder een linkje, echt even gaan lezen en op dat forum kun je ook je vragen stellen! Hier ook, maar daar zit veel meer kennis over het rauw voeren dan hier.

http://www.barfplaats.nl/handleiding-tot-barf" onclick="window.open(this.href);return false;
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Kijk uit bij de luchtpijp of de schildklier er niet bij zit, heb ik een keer over gelezen. Is niet zo best voor je hondjes. Maar als je precies weet wat je krijgt hoef je je daar natuurlijk geen zorgen over te maken. Ik zelf verwerk alles in porties voor drie dagen zodat ik het dan uit de vriezer kan halen, ontdooien in de koelkast en dan snijd ik steeds wat af of pak ik een paar kippenruggen etc. Ik ga niet alles bij levering ontdooien en verwerken/mengen etc. Als je maar zorgt dat de percentages over twee weken tijd kloppen! Er zijn veel die het anders doen en per keer meer dan twee verschillende dier-en vleessoorten voeren, maar dat vind ik te ingewikkeld en zo gaat het prima hier. Ik sluit me bij mijn voorgangers aan: kwaliteit, variatie en percentages!
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Een pup heeft nog beginnersmateriaal nodig, je kan niet zomaar alles geven. Haas, paard, koe, schaap zijn nog veel te hard. Net als een mensen baby moet je pup leren kauwen. Je kunt wel eendennekken, kwartels, kippenvleugels, ect geven, je hebt orgaan nodig en spiervlees. Evt kan je groentemix erbij geven.

Mijn pup is ook 3,5 maand. Zij krijgt 2x daags kvv en 1x daags barf. Er komt hier geen slachtafval binnen, ik kies liever voor kwaliteit.
Maar lees je alsjeblieft goed in op de rauwvoer fora en meld je daar ook aan!!

Porties maken gaat het makkelijkste met goed gereedschap als een wildschaar, goede scherpe messen en evt een slagershandschoen.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Roos

Hier nog een linkje met veel info: http://www.voernatuurlijk.nl/forum/viewforum.php?f=94" onclick="window.open(this.href);return false;
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Daan1973 schreef:Het betrefd rund en lamsvlees, waaebij van het lam voornamelijk orgaanvlees wat grof gemalen is.

Je mist inderdaad calcium, goede verhoudingen maar ook nog de kennis om zelf samen te stellen. Als je een complete kvv erbij voert kloppen nog je verhoudingen niet dus je schiet daar niks mee op.
Lees je eerst goed in en houd het tot die tijd bij een complete kvv.
Als je dit zo wilt voeren krijg je op termijn tekorten en dan ben je ver van huis. Meld je aan op een vers forum en stel een menu samen en zet het daar neer. Dan krijg je tips en adviezen over wat goed is en wat niet.
Daan1973
Snuffelneus
Snuffelneus

bedankt voor jullie reactie's!!

ik ben me nu zeker goed aan het inlezen, en heb het vlees afgezegd.......voorlopig krijgt ze nu compleet kvv 4 dagen, in combi met paar dagen brokken.

Pas ik ik goed weet hoe het allemaal in elkaar steekt dan ga ik zelf samenstellen!!
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Goed van je dat je er zo serieus mee bezig bent en naar de adviezen luistert. Zo kun je een betere keus maken en daar is je hondje zeker bij gebaat.

:klasse:
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Re: vers vlees besteld bij slachthuis

Ongelezen bericht door Milou »

Weet iemand nog een paar goede adressen (voor verschillende vleessoorten) in de omgeving van Enschede?
Ik heb de volgende al gevonden:
- Slachterij Beernink in Oldenzaal (rund, schaap en geit);
- Ada supermarkt in Enschede (kalf, lam, kippenmaagjes en kippenhartjes en kippenlever voor 3,29 per kg) Is dat trouwens prijzig?
- De poelier op de markt.

Iemand nog meer adressen? En welke producten halen jullie daar? Bevalt het goed?
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Pronk's Dogshop in Enschede verkoopt ook wat onderdelen; eendennekken, zalmkoppen iig. Maar niet goedkoop.
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Wimbo
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Wimbo »

Als je nu zelf eens een koe vangt 's nachts of zo.... En je slacht hem met een paar anderen, koop 'n groooooote vriezer, legt die stukken erin.... Hmmmmmm goed idee eigenlijk. Bij ons staan er geregeld in de wei!! Ach, je bent er een weekendje mee bezig, maar dan heb je ook wat. Voor een paar jaar! Joeppie!!! (LOL LOL LOL) :twisted: :orange4: :engel:
La, la, la, Labrador!!
Plaats reactie