Daan1973 schreef:Het betrefd rund en lamsvlees, waaebij van het lam voornamelijk orgaanvlees wat grof gemalen is.
het het vlees van de rund 50% spiervlees vd kop, en 50 % orgaan vlees.... en dan een runderpens.
Hiernaast voer ik dan kip en vlees compleet van smuldier.........en dan groente , ei en verse vis en yogert.
Wat mis ik dan nog...ik heb wel al veel gelezen maar zie soms door de bomen het bos niet mer

hahah
wil zeker niet enkel slachtaval voeren maar als afwisseling op smuldier, wat me toch ook niet compleet lijkt voor een opgroeiende pup!!
want wat zou ik nog missen calcium?? en kan ik dat het beste aanvullen door bv een compleet kvv te voeren??
Smuldier mag zich compleet noemen doordat zij er een supplement aan toe voegen (net als bij brok). Hier zit geen natuurlijke calciumbron (behalve bij de kip meen ik) in wat de voeding naar mijn mening ongeschikt maakt voor een pup. Van het lam heb je orgaan, gemalen ook nog dus je weet niet wat het is

een teveel aan orgaanvlees zorgt voor diarree en is qua voedingsstoffen niet gezond. Ze hebben het nodig (lever 50 gram per 10 kg hond, nier 25 gram per 10 kg hond), maar aangezien dit organen zijn waardoor alle afvalstoffen verwerkt/uitgescheiden worden door het lichaam kun je jezelf denk ik ook wel voorstellen dat een teveel daarvan niet gezond/schadelijk kan zijn. Daarnaast voer je smuldier, niet al te duur dus deze kvv zal ook hoofdzakelijk uit pens/organen bestaan. Kopvlees van het rund is doorgaans kwalitatief niet het beste spiervlees wat je kunt vinden, dus ik zou zeggen in de kliko met die bende, maar goed dat ben ik. Wat jij nog mist in jouw menu is het voeren van orgaan (hart/lever/nier), maar dan per hond afgestemd op het juiste gewicht.
En het voeren van bot, te beginnen met zachte karkassen (kip, konijn, eend), en dit ook in de juiste verhoudingen.
En wat jij nog meer mist is het allerbelangrijkste: de kennis om een juist barfmenu samen te stellen. Juist door mensen als jij krijgt het zelf samenstellen een slechte naam want hun honden worden hier regelmatig ziek van (allmeatsyndroom bv).
Hieronder een linkje, echt even gaan lezen en op dat forum kun je ook je vragen stellen! Hier ook, maar daar zit veel meer kennis over het rauw voeren dan hier.
http://www.barfplaats.nl/handleiding-tot-barf" onclick="window.open(this.href);return false;