Bob liet mij afgelopen maandag even flink schrikken tijdens de wandeling. Bob had zijn allerbeste vriendje weer ontmoet in het bos en ze waren heel schattig aan het spelen en kroelen. Opeens komt er een herder aangelopen. Staart recht in de lucht en die gaat naast Bob en Dribbel staan. Dribbel is een erg onderdanige hond en gaat bij het minste of geringste op zijn rug liggen (behalve bij Bob

). Dus nu ook, dribbel stopte het spel en ging op zijn rug liggen. Bob begroette de herder ook met zijn staart hoog de lucht in. De herder begon driftig te snuffelen en ging vervolgens op Bob rijden. Bob is hier totaal niet van gedient dus hij gaf een snauw en stuurde de herder weg.
Bob en Dribbel gingen weer vrolijk verder met spelen en de herder liep terug naar zijn baasje. Halverwege zie ik de herder toch weer omdraaien en hij loopt terug naar bob en Dribbel. Dribbel stopt weer met spelen en ik zie Bob zonder enige waarschuwing boven op de herder springen. Een hoop kabaal, gegrom en gesnauw en vliegende haren. Uit reactie schreeuwde ik direct: BOB! NEE! en nog wat scheldwoorden erachteraan. Ik zag bob direct in elkaar krimpen en hij kwam met zijn staart tussen zijn benen naar me toe lopen alsof hij zelf geschrokken was van zijn gedrag.
Hebben jullie zo iets ook wel eens gehad? Ik ken dit gedrag helemaal niet van hem.

Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011

Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015