slimme hondjes zijn het toch

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

slimme hondjes zijn het toch

Ongelezen bericht door Muiske »

Ik verbaas me er elke keer weer over hoe slim onze hondjes kunnen zijn. Ik hoorde laatst een collega zeggen dat labradors dom zijn :evil: . Hij moet Bob eens zien haha.. Bob neemt elke wandeling de grootste takken mee, het liefst een paar meter lang en eigenlijk te zwaar om nog te kunnen tillen. Tijdens 1 van onze wandelingen in de polders moeten we over een klein bruggetje van ongeveer 1 meter breed. Je snapt wel dat dit in combinatie met een tak van 2 a 3 meter een probleem op levert. Ik verbaas me elke keer weer over het oplossingsvermogen van Bob. De eerste keer stond hij als een idioot met een te brede stok bij de ingang van het bruggetje. Inmiddels heeft hij verschillende manieren gevonden om de stok mee te nemen over het bruggetje. Zo steeks hij meestal eerst de ene kant van de stok door de opening en neemt de stok schuin mee. Hij heeft ook een keer de ene kant van de stok op de leuning gelegd en heeft zo de stok meegekregen. En vandaag lag ik helemaal dubbel om hem. Hij had nu een stok formaat boomstronk meegenomen. Schuin lukte niet en hij was te zwaar om op de reling te leggen. wat doet mijn stoere vent. Hij legde de stok zo neer dat hij verticaal voor het begin van de brug lag. Hij liep naar de voorkant van de stok en begon de stok de brug over te trekken. Echt prachtig om te zien.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Re: slimme hondjes zijn het toch

Ongelezen bericht door Lientje01 »

Ja logisch, je tak MOET mee. :-)
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door flamingo »

Haha ik zie het al helemaal voor me!
:zwartpootje: Billy 22-06-2013
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Herkenbaar :) Bruce sleept ook met een stok. Eerste keer zie je hem echt kijken van: hoe moet ik die stok nou meekrijgen. Maar nu heeft hij ook verschillende manieren gevonden. Mensen kijken ook vaak raar als ik weer eens met hem sta te lachen :lol:
Die opmerking van dat labradors dom zijn heb ik al vaak gehoord :shock: Maar ik krijg ook vaak te horen dat labradors niet te trainen zijn :D
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Die opmerkingen dat labradors dom zijn verbaast me! Hier bij de Kynologenclub vertelde de voorzitter jaren geleden eens doodleuk dat labradors zo gehoorzaam zijn dat ze alles voor je doen en dat bijna zonder training. Ik viel bijna van mijn stoel van zo'n rare opmerking.

Maar ze zijn om de drommel wel slim! Want anders kunnen ze toch nooit al die dingen leren waar men labradors voor gebruikt!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Milou »

Pffff... Ja, dom. Olly werd ook altijd dom genoemd. Dat kwam vooral door zijn 'intelligente' uitstraling. Hij keek altijd totaal ontspannen, waar hij blijkbaar dom keek voor buitenstaanders. Gelukkig weten wij lab bezitters zelf heel goed hoe slim onze beestjes zijn!!!
En Muiske, dat verhaal over de takken of beter gezegd boomstronken is geniaal!!! :D
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Haha geweldig, slimme Bob!
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Haha leuk :D
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

labradors dom?? :shock: :?
ze zouden Roef een dagje mogen lenen dan stellen ze hun mening rap bij :D

en idd het probleem met een stok en nauwe doorgang is hier ook allang een gepasseerd station :wink: :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Plaats reactie