Grappig gedrag, maar waar komt het vandaan ?

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Op_zoek
Snuffelneus
Snuffelneus

Grappig gedrag, maar waar komt het vandaan ?

Ongelezen bericht door Op_zoek »

Dag experts,

Als er mensen bij ons binnenkomen, of wij komen zelf thuis, dan is Jacky altijd erg blij... Da's nog vrij normaal.

Maar wat ze ook doet, is altijd haar bot, of knuffel, of deken pakken en die komt ze dan aan het 'bezoek' aanbieden, met een kwispelende staart... :wandelen:

Wij vroegen ons af, hoe dit gedrag te verklaren is, en waar het vandaan komt ? Lijkt wel alsof ze een ' cadeau ' komt aanbieden, of uit blijdschap iets in haar bek wil hebben...

Wie weet heeft iemand van jullie een idee, of herkent iemand dit ?

Dank !

/a
:zwartpootje: Jacky (Simply Red of Westbrook Castle)
Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Re: Grappig gedrag, maar waar komt het vandaan ?

Ongelezen bericht door Marga/Noa »

Ik lees even mee, Noa is ook bijzonder enthousiast ( en waaks)als er mensen komen, ze denkt volgens mij dat iedereen voor haar komt:) ik ben juist aan t oefenen, haar iets in de bek te geven als de bel gaat, met de hoop dat ze dan niet gaat springen( lukt nog niet heel erg goed, ze is erg gefixeerd op t bezoek). Misschien leer ik hier hier ik dat aan kan pakken.
Noa 09-09-2012
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Heel herkenbaar. Spirit doet het niet maar Yarra moet haar konijn in haar bek hebben bij het begroeten. Maar ook als we met de honden weg zijn geweest dan moet Yarra haar konijn in haar bek hebben om zich gelukkig te voelen. Trouwens, alleen konijn, een andere knuffel is voor Yarra niet denkbaar!

Maar waarom? Daar heb ik geen antwoord op!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Fleures »

Ik herken het zelf niet, maar heb wel eens van anderen gehoord dat hun hond dit ook doet! Maika doet het wel als ik zelf heel blij doe (om met haar te gaan spelen) of op de grond ga zitten. Misschien is het gewoon de opwinding van mensen (normaal komt bezoek ook enthousiast binnen toch?). Ik denk dan altijd dat ze gewoon wil spelen.. Misschien is dat ook zo bij het bezoek, een speelse, enthousiaste begroeting. Alle visite komt immers om met onze labjes te spelen, toch......? ;)
:bruinpootje: Maika 01-03-2013
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Misschien is dit een erg blonde reactie hoor; maar het zijn toch retrievers? Die van nature iets naar de baas willen brengen?

Ik denk zelf dat dit dus een uiting is van wat er in de genen zit. En natuurlijk zit er dan een stukje spanning/opwinding bij, waardoor ze "terugvallen" op hun instinct. En dan iets in de bek willen hebben...

Maar wellicht is dit dus echt een blonde reactie :D
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Fleures »

Oeh nee Tamara dat vind ik juist eigenlijk wel een goeie! We zijn immers allemaal maar een beetje aan het speculeren, maar misschien heeft het inderdaad wel met het 'retrieven' te maken.
:bruinpootje: Maika 01-03-2013
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Terra5 schreef: Misschien is dit een erg blonde reactie hoor; maar het zijn toch retrievers? Die van nature iets naar de baas willen brengen?

Ik denk zelf dat dit dus een uiting is van wat er in de genen zit. En natuurlijk zit er dan een stukje spanning/opwinding bij, waardoor ze "terugvallen" op hun instinct. En dan iets in de bek willen hebben...

Ik vind dit best logisch klinken. Bob doet dit ook.. Als hij blij of heel opgewonden is dan pakt hij zijn piep in zijn bek.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Bruce doet dit ook, hij moet iets in zijn bek hebben. Bruce doet dit 's morgens al, als we beneden komen. Het maakt hem niet uit wat, als het maar iets is. Soms in zijn enthousiasme vindt hij niks en dan pakt hij gauw een blaadje uit de tuin :)
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Terra5 schreef: Misschien is dit een erg blonde reactie hoor; maar het zijn toch retrievers? Die van nature iets naar de baas willen brengen?

Nee, volgens mij is het niet blond, maar een schot in de roos :D
Oh en een tweede variant hebben we hier ook nog: onze herder doet het ook en ik zie het als kopieergedrag van de labjes :klasse:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Lupos schreef:

Nee, volgens mij is het niet blond, maar een schot in de roos :D
Oh en een tweede variant hebben we hier ook nog: onze herder doet het ook en ik zie het als kopieergedrag van de labjes :klasse:
Ik vond het zelf inderdaad ook wel logisch, maar ja.. wie weet lag het wel veel ingewikkelder en dacht ik weer eens te simpel :D
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Roef en Hidde doen het niet maar James deed het wel.
Ook de ene heidewachtel van mijn vriendin doet dit terwijl haar half zusje het niet doet.
maar heidewachtels apporteren natuurlijk ook :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
x-YaraYoup-x
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door x-YaraYoup-x »

Youp & Yara doen dit allebei ook :D Wij vinden het wel erg leuk, ze zijn zo blij als we elke ochtend naar beneden komen :D
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Afbeelding

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

:bruinkopje: Yara ♀ 15-10-2007
:blondkopje: Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

Sting hadden wij het aangeleerd, omdat hij als pup nogal happerig kon zijn. En hij heeft van de rest van zijn leven, altijd een speeltje gepakt als er bezoek kwam of als wij uit bed kwamen ectr. Vaak liep hij ook buiten met een knuffel in zijn bek, daar hadden wij altijd een hoop bekijks bij :D :D

Simba doet het eigenlijk nooit, maar dat was dan ook nog eens een heel braaf puppie :D :D .
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ja herkenbaar, ook Keo moet altijd iets in zijn bek hebben als wij of bezoek binnen komen. Maakt niet uit wat het is. Als hij niks ziet liggen dan gapt hij wel een kussen van de bank, dat laatste alleen bij bezoek want dan wordt hij wat overenthousiast ;-)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Milou »

Olly moest inderdaad ook altijd wat in de bek hebben als hij iemand blij kwam begroeten. En dan maakte hij er ook nog een schrapend geluid vanuit zijn keel bij. Zo leuk!! :D :verliefd1:
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997
Plaats reactie