Atopie Diezel
-
- Snuffelneus
Atopie Diezel
Diezel bijt zijn poten kapot, heeft regelmatig oorontsteking en schuurt vaak met zijn lichaam langs de bank en droogloopmat etc.
In overleg met de da is besloten eerst een eliminatiedieet te doen. Diezel heeft ruim 6 weken alleen ree (BARF) gegeten. Verbetering was er helemaal niet.
Vorige week heb ik bloed laten afnemen voor een allergietest. Diezel heeft toen ook een prednison spuit gekregen om voor nu even zijn poten te laten herstellen, want ze waren behoorlijk kapot gebeten. Ook heb ik zalf gekregen om er drie maal daags op te smeren.
Gisteren heb ik de uitslag gekregen. Diezel is allergisch voor:
Copramijt 949
Farinaemijt 1558
Hooimijt 1388
Meelmijt 889
Ik heb besloten met Diezel eerst desensibilisatie te proberen.
Voor nu heb ik vetbedden besteld die ik op hoge temperatuur kan wassen. Alle andere kussens en dekbedden gaan eruit. Voor de stofzuiger heb ik een Hepa-filter besteld. Vloer wordt al gedaan met de stoommachine. Vanaf nu wordt er wat vaker gestofzuigd en gestoomd. De droogloopmat gaat er ook uit. Voor de rest zijn er geen gordijnen, etc. in ruimtes waar Diezel komt. Zijn er nog andere dingen die ik kan doen?
Echter heb ik in de huiskamer Chinchilla's en een parkiet. Bij beide gebruik ik hooi en bij de chinchilla's gebruik ik vlas als bodembedekking. Lijkt me niet goed voor Diezel zijn allergie. Advies van de da was de chinchilla's weghalen. Het hooi bij de parkiet kan ik wel vervangen door iets wat ik op hoge temperatuur kan wassen. Hij gebruikt het hooi als bedje om op te slapen.
Het verplaatsen van de chinchilla's naar een andere kamer kan niet. Dus wat moet ik hier nu mee?
Op internet is er maar weinig over te vinden, wat te doen met een allergische hond en knaagdieren in huis.
Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen.
In overleg met de da is besloten eerst een eliminatiedieet te doen. Diezel heeft ruim 6 weken alleen ree (BARF) gegeten. Verbetering was er helemaal niet.
Vorige week heb ik bloed laten afnemen voor een allergietest. Diezel heeft toen ook een prednison spuit gekregen om voor nu even zijn poten te laten herstellen, want ze waren behoorlijk kapot gebeten. Ook heb ik zalf gekregen om er drie maal daags op te smeren.
Gisteren heb ik de uitslag gekregen. Diezel is allergisch voor:
Copramijt 949
Farinaemijt 1558
Hooimijt 1388
Meelmijt 889
Ik heb besloten met Diezel eerst desensibilisatie te proberen.
Voor nu heb ik vetbedden besteld die ik op hoge temperatuur kan wassen. Alle andere kussens en dekbedden gaan eruit. Voor de stofzuiger heb ik een Hepa-filter besteld. Vloer wordt al gedaan met de stoommachine. Vanaf nu wordt er wat vaker gestofzuigd en gestoomd. De droogloopmat gaat er ook uit. Voor de rest zijn er geen gordijnen, etc. in ruimtes waar Diezel komt. Zijn er nog andere dingen die ik kan doen?
Echter heb ik in de huiskamer Chinchilla's en een parkiet. Bij beide gebruik ik hooi en bij de chinchilla's gebruik ik vlas als bodembedekking. Lijkt me niet goed voor Diezel zijn allergie. Advies van de da was de chinchilla's weghalen. Het hooi bij de parkiet kan ik wel vervangen door iets wat ik op hoge temperatuur kan wassen. Hij gebruikt het hooi als bedje om op te slapen.
Het verplaatsen van de chinchilla's naar een andere kamer kan niet. Dus wat moet ik hier nu mee?
Op internet is er maar weinig over te vinden, wat te doen met een allergische hond en knaagdieren in huis.
Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen.
-
- Speurneus
Re: Atopie Diezel
Basco is ook allergisch voor verschillende mijten.
Het enige wat hem helpt is iedere dag stofzuigen, dweilen en alles met een natte doek afdoen.
Bijna alles van stof hebben we weggehaald. Alleen de gordijnen hangen nog maar ook die gaan we weg halen.
Dit alles helpt basco heel goed waardoor hij bijna geen last meer heeft en als hij dan een keer last heeft is het niet zo heftig meer als eerst.
We hebben konijnen en die zitten buiten in een ren. We hebben niks wat stof veroorzaakt en mijten aantrekt binnen. Alles is makkelijk te reinigen en goed bij te houden.
Wat je met de chinchalla's zou moeten doen? Geen idee. Misschien een mooi buitenverblijf maken? Andere kamer? Wanneer dat geen oplossingen zijn heb ik geen idee.
Het enige wat hem helpt is iedere dag stofzuigen, dweilen en alles met een natte doek afdoen.
Bijna alles van stof hebben we weggehaald. Alleen de gordijnen hangen nog maar ook die gaan we weg halen.
Dit alles helpt basco heel goed waardoor hij bijna geen last meer heeft en als hij dan een keer last heeft is het niet zo heftig meer als eerst.
We hebben konijnen en die zitten buiten in een ren. We hebben niks wat stof veroorzaakt en mijten aantrekt binnen. Alles is makkelijk te reinigen en goed bij te houden.
Wat je met de chinchalla's zou moeten doen? Geen idee. Misschien een mooi buitenverblijf maken? Andere kamer? Wanneer dat geen oplossingen zijn heb ik geen idee.
-
- Kleine hondenneus
Wat herkenbaar! Ik ben inmiddels al een week of 6 bezig met onze jongste lab Bo. Ze is bijna helemaal kaal aan, behalve de bovenkant van haar kop en de rug
. Rood en slechte huidconditie. Ze staat nu op voer met 1 eiwitbron, maar het wordt niet beter. Echt zo zielig!
We hebben afgelopen vrijdag bloed af laten nemen en krijgen dinsdag de uitslag. Ik ben heel benieuwd wat eruit gaat komen.
Wat betreft je chinchillas, ik zou ook zo gauw geen oplossing weten. Ik hoop dat je eruit komt. En succes en beterschap met Diezel!

We hebben afgelopen vrijdag bloed af laten nemen en krijgen dinsdag de uitslag. Ik ben heel benieuwd wat eruit gaat komen.
Wat betreft je chinchillas, ik zou ook zo gauw geen oplossing weten. Ik hoop dat je eruit komt. En succes en beterschap met Diezel!

-
- Snuffelneus
Iedere dag stofzuigen en dweilen en alles met een natte doek af doen. Ga ik ook doen. Zal wel even wennen zijn elke dag poetsen.renate schreef: Basco is ook allergisch voor verschillende mijten.
Voor de rest heb ik ook zover alles van stof weggehaald. Behalve de kussens voor de honden, maar die kan ik op hoge temperatuur wassen. Verder heb ik dan alleen de krabpaal van de katten staan. Maar die kan ik niet weg doen. Wel stofzuigen en stomen. Dus dat scheelt al iets.
Chinchilla's kunnen niet naar buiten. Naar een andere kamer gaat hier ook niet. Mijn moeder heeft aangeboden dat zij ze wel in huis wilt nemen. Ik denk dat dat het beste is. Ik kreeg van andere ook al te horen dat ik de vogel uit de kamer weg moet doen. Geven natuurlijk ook veel stof. Pfff... Lastig dit.

Ik wil het beste voor Diezel natuurlijk, maar ook voor de andere dieren.
Heb jij Basco verder met iets behandeld?
-
- Snuffelneus
Ja, idd heel zielig.KimenBart schreef: Wat herkenbaar! Ik ben inmiddels al een week of 6 bezig met onze jongste lab Bo. Ze is bijna helemaal kaal aan, behalve de bovenkant van haar kop en de rug. Rood en slechte huidconditie. Ze staat nu op voer met 1 eiwitbron, maar het wordt niet beter. Echt zo zielig!
Wat betreft je chinchillas, ik zou ook zo gauw geen oplossing weten. Ik hoop dat je eruit komt. En succes en beterschap met Diezel!![]()
Ik hoop dat er dinsdag iets uit de test komt.
Dan weet je in ieder geval waar het aan ligt en kun je daaraan gaan werken.
Beterschap voor Bo!
-
- Speurneus
Ik zou toch de kussens ook vervangen voor lerenkussens. Stofmijt zit heel snel ergens in.iris1987 schreef:Iedere dag stofzuigen en dweilen en alles met een natte doek af doen. Ga ik ook doen. Zal wel even wennen zijn elke dag poetsen.renate schreef: Basco is ook allergisch voor verschillende mijten.
Voor de rest heb ik ook zover alles van stof weggehaald. Behalve de kussens voor de honden, maar die kan ik op hoge temperatuur wassen. Verder heb ik dan alleen de krabpaal van de katten staan. Maar die kan ik niet weg doen. Wel stofzuigen en stomen. Dus dat scheelt al iets.
Chinchilla's kunnen niet naar buiten. Naar een andere kamer gaat hier ook niet. Mijn moeder heeft aangeboden dat zij ze wel in huis wilt nemen. Ik denk dat dat het beste is. Ik kreeg van andere ook al te horen dat ik de vogel uit de kamer weg moet doen. Geven natuurlijk ook veel stof. Pfff... Lastig dit.![]()
Ik wil het beste voor Diezel natuurlijk, maar ook voor de andere dieren.
Heb jij Basco verder met iets behandeld?
Ik heb basco verder nergens mee behandeld. 1x per maand heeft hij jeuk en dan krijgt hij een half prednison pilletje. Hiermee trekt binnen een uur de jeuk weg en is hij weer overal vanaf. Dit heb ik altijd liggen iom de da.
We gingen 1x naar landal met basco en daar hadden ze een stoffen bank. Voor de rest weinig stof en 2 dagen later zat hij vol met uitslag en ontstoken oren

Ook voeren wij barf en geen brokken meer. In brokken zit de copramijt en granen en voor beide is hij ook allergisch.
Basco zijn allergie hebben we nu goed onder controle en hij heeft weinig last. Hij heeft al 1 jaar geen oorontstekingen meer gehad en geen uitslag meer ( even afkloppen).
Het poetsen is in het begin wennen maar voor basco werkt het heel goed! Tijdens het stofzuigen gaat Basco ook de tuin in.
Ik hoop dat ook jullie baat hebben bij deze tips.
En voor de vogels en de chinchilla's, ja het zijn stofverwekkers. Misschien tijdelijk bij je moeder brengen en als de allergie onder controle is kijken hoe het gaat als ze terug komen in huis?
-
- Grote hondenneus
hier ook 1 met atopie.
Bob heeft een mand gekregen van kunstleer, dit houd de meeste mijten wel buiten. Bob krijgt ook een desensibilisatie kuur, wij stofzuigen elke dag, soms 2 keer op een dag. Helaas is dit voor Bob niet genoeg en krijgt hij er ook medicijnen bij. Wij gaven in het begin 0,25 mg prednison om de dag. Nu zijn we sinds 2 maanden overgestapt op atopica. Een duur medicijn wat beter zou moeten zijn dan prednison, maar daar zijn wij nog niet helemaal aan uit of dat ook zo is.
Wat betreft de chinchilla's is een moeilijke vraag vind ik. Ik zou ook voor de optie van Renate gaan, even tijdelijk het huis uit en wanneer de allergie onder controle is weer terug halen.
Bob heeft een mand gekregen van kunstleer, dit houd de meeste mijten wel buiten. Bob krijgt ook een desensibilisatie kuur, wij stofzuigen elke dag, soms 2 keer op een dag. Helaas is dit voor Bob niet genoeg en krijgt hij er ook medicijnen bij. Wij gaven in het begin 0,25 mg prednison om de dag. Nu zijn we sinds 2 maanden overgestapt op atopica. Een duur medicijn wat beter zou moeten zijn dan prednison, maar daar zijn wij nog niet helemaal aan uit of dat ook zo is.
Wat betreft de chinchilla's is een moeilijke vraag vind ik. Ik zou ook voor de optie van Renate gaan, even tijdelijk het huis uit en wanneer de allergie onder controle is weer terug halen.

-
- Snuffelneus
Inmiddels een paar dagen verder.
De prednison spuit werkt in ieder geval nog steeds. Geen idee hoe lang zoiets normaal werkt?
Diezel zijn poten zijn in ieder geval mooi aan het genezen.
De chinchilla's zijn afgelopen weekend verhuisd naar mijn moeder.
En voor de vogel is een mooie buitenvoliere besteld. Als het dadelijk wat warmer is gaan we kijken wat hij daar van vindt.
Dat zal binnen alvast een heleboel stof en mijten schelen.
Verder is Diezel wel erg mager geworden op zijn eliminatie dieet. Dus vandaag maar een vetter diersoort erbij halen en wat meer voeren. Tenminste ik denk dat het daar aan ligt. Ik laat ook voor de zekerheid wormonderzoek uitvoeren. Weet niet of de prednison er iets mee te maken kan hebben?
De prednison spuit werkt in ieder geval nog steeds. Geen idee hoe lang zoiets normaal werkt?
Diezel zijn poten zijn in ieder geval mooi aan het genezen.
De chinchilla's zijn afgelopen weekend verhuisd naar mijn moeder.
En voor de vogel is een mooie buitenvoliere besteld. Als het dadelijk wat warmer is gaan we kijken wat hij daar van vindt.
Dat zal binnen alvast een heleboel stof en mijten schelen.
Verder is Diezel wel erg mager geworden op zijn eliminatie dieet. Dus vandaag maar een vetter diersoort erbij halen en wat meer voeren. Tenminste ik denk dat het daar aan ligt. Ik laat ook voor de zekerheid wormonderzoek uitvoeren. Weet niet of de prednison er iets mee te maken kan hebben?
-
- Snuffelneus
Leren manden gaat hier denk ik niet werken.
Ik heb drie honden die weigeren zonder kleedje op de leren bank of op de grond te gaan liggen.
Dus ik ga het eerst proberen met het regelmatig op hoge temperaturen wassen van de kleedjes. Mocht dat niet helpen kan ik altijd nog overstappen naar leer.
Ik heb drie honden die weigeren zonder kleedje op de leren bank of op de grond te gaan liggen.
Dus ik ga het eerst proberen met het regelmatig op hoge temperaturen wassen van de kleedjes. Mocht dat niet helpen kan ik altijd nog overstappen naar leer.
- marie
- Middelgrote hondenneus
Brokken eerst invriezen (per portie) en dan als je het uit de vriezer haalt met water laten wellen. Door het invriezen gaan de evt. Aanwezige mijten dood en door het wellen van de brokken zet je er als het ware een maag voor. Je hond kan dan meer voedingsstoffen uit zijn brokken halen, het kost minder moeite.
Een waterblazer kopen heeft bij onze hond ook veel geholpen, ik blaas hem minstens twee keer per week uit incl de andere honden. Je wilt niet weten wat er dan uit de vacht komt. En regelmatig wassen en weer heel goed droogblazen.
inderdaad kan ik de kunstlederen manden aanraden, het is even wennen voor de honden maar dat is maar even. Ook ben al alweer twee jaar bezig met desensibiliseren, hij reageerd hier goed op.
En veel stofzuigen en dweilen en met de stoomreiniger.
Het kost in het begin veel moeite maar het went.
veel succes, weet hoe lastig het is.
Een waterblazer kopen heeft bij onze hond ook veel geholpen, ik blaas hem minstens twee keer per week uit incl de andere honden. Je wilt niet weten wat er dan uit de vacht komt. En regelmatig wassen en weer heel goed droogblazen.
inderdaad kan ik de kunstlederen manden aanraden, het is even wennen voor de honden maar dat is maar even. Ook ben al alweer twee jaar bezig met desensibiliseren, hij reageerd hier goed op.
En veel stofzuigen en dweilen en met de stoomreiniger.
Het kost in het begin veel moeite maar het went.
veel succes, weet hoe lastig het is.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Seda 23-12-2014
-
- Grote hondenneus
Je kunt ook nog kiezen om vers vlees te voeren. Dit kan soms ook aanzienlijk helpen met alergieen.

- marie
- Middelgrote hondenneus
Vlees geven heeft mijnsinziens alleen zin bij een voedselallergie. Dan kun je bepaalde diersoorten uitsluiten.
ik heb nu twee honden gehad met een allergie tegen mijten en vlees heeft bij hun niet geholpen, helaas. Was alles maar zo zwart/wit.
ik heb nu twee honden gehad met een allergie tegen mijten en vlees heeft bij hun niet geholpen, helaas. Was alles maar zo zwart/wit.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Seda 23-12-2014
-
- Speurneus
Bij Basco heeft vlees geven heel veel geholpen.
Dus het is echt hond afhankelijk. Basco is allergisch voor 4 soorten mijten en voor granen. Verder denk ik dat hij ook een allergie heeft voor iets in het bos maar weet niet wat.
Dus het is echt hond afhankelijk. Basco is allergisch voor 4 soorten mijten en voor granen. Verder denk ik dat hij ook een allergie heeft voor iets in het bos maar weet niet wat.
-
- Snuffelneus
Diezel krijgt al vanaf pup BARF. Ik heb geëlimineerd met 1 diersoort wat hij nog nooit gehad had. Dit had 0,0 effect. Een voedselallergie heeft hij dus waarschijnlijk niet. Hierna heb ik pas een allergietest uit laten voeren.
Een waterblazer is idd ook nog een goede tip.
Die staat sowieso al op mijn verlanglijstje. Met ook nog een Newfoundlander in huis, is dat wel handig.
De leren manden houd ik nog even achter de hand. Mocht dat wat ik nu doe niet voldoende werken, kan ik deze altijd nog aanschaffen.
Een waterblazer is idd ook nog een goede tip.
Die staat sowieso al op mijn verlanglijstje. Met ook nog een Newfoundlander in huis, is dat wel handig.
De leren manden houd ik nog even achter de hand. Mocht dat wat ik nu doe niet voldoende werken, kan ik deze altijd nog aanschaffen.
-
- Snuffelneus
En heb je de uitslag al binnen?KimenBart schreef: Wat herkenbaar! Ik ben inmiddels al een week of 6 bezig met onze jongste lab Bo. Ze is bijna helemaal kaal aan, behalve de bovenkant van haar kop en de rug. Rood en slechte huidconditie. Ze staat nu op voer met 1 eiwitbron, maar het wordt niet beter. Echt zo zielig!
Wat betreft je chinchillas, ik zou ook zo gauw geen oplossing weten. Ik hoop dat je eruit komt. En succes en beterschap met Diezel!![]()