Bench

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Bench

Ongelezen bericht door Captain Jack »

de Captain slaapt 's nachts in een bench naast ons, hij piept 's nachts als hij buiten moet, wat uiteraard geweldig is, want op een ongelukje na hier en daar is hij zindelijk ( als hij uit de bench is en hij moet plassen gaat hij aan de achterdeur staan :) ), maar als hij wakker wordt en niet moet plassen durft hij ook piepen en 't is natuurlijk voor ons moeilijk om het onderscheid te maken tussen een plaspiep en een pieppiep :|. 'k heb met mijn vorige honden nooit een bench gebruikt, dus 'k weet niet zo goed hoe ik dit aanpak? Want momenteel krijg ik hem dus echt niet in de bench als hij niet heel moe is (ding ligt vol speeltjes) en dat vind ik wel jammer, 'k had graag gehad dat dat zijn plekje werd, maar als ik hem erin zet met iets lekkers gaat dat goed tot het lekkers op is en dan valt hij ofwel in slaap, ofwel piept hij echt ellendig lang. En dat lijkt me ook niet de bedoeling?
Groetjes, An en Captain Jack
Afbeelding
Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Re: Bench

Ongelezen bericht door Fleures »

Fijn dat hij al goed zindelijk wordt! Maika had overdag ook niks met de bench, maar ik heb het ook niet echt geforceerd. Ik lokte haar wel eens naar binnen en maakte het heel gezellig maar ze had er niks mee. 's Nachts en later als we weg moesten, vond ze het geen probleem. Ze kende het commando 'in de bench' ook heel snel. Bij ons thuis was het maar heel rustig, vriend was vaak werken en dan was ik alleen met Maika, of wij samen. Geen andere huisdieren en geen kleine kinderen. Het was voor haar heel makkelijk om gewoon ergens tijdens het slapen een uiltje te knappen. Als er andere honden zijn of kinderen om mee te spelen kan het wel moeilijk zijn natuurlijk. Ik heb in het aller begin nog eens geprobeerd om, als ik zag dat ze in slaap ging vallen, haar in de bench te zetten. Maar dan kwam ze er meteen weer uit en ging ergens anders slapen haha. Misschien heeft hij er gewoon geen behoefte aan en pakt hij zijn rust wanneer het hem uitkomt? Ik hoor van heel veel mensen dat hun jonge pup overdag uit zichzelf niets van de bench willen weten, later wordt het meestal minder.
:bruinpootje: Maika 01-03-2013
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Dat komt vanzelf wel goed.
Vooral niet eruit halen als hij aan het piepen is, wacht dan tot een stil moment komt.

Maar op het begin zette ik mijn pupje nooit in de bench als ze niet moe was (dat is toch redelijk snel), het opbouwen om alleen te blijven en in de bench moeten als ze nog niet zo moe zijn komt vanzelf wel.

JC ging als jong pupje nooit zelf in de bench, inmiddels wel, ze beschouwt het als haar veilige plekje, ze gaat erin met wat lekkers en als ze echt moe is.
Ze is nu bijna 8 maanden en eigenlijk zit de deur van de bench nog maar zelden dicht.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Hier lagen ze ook de eerste week naast ons. Als er gepiept werd, ging ik eruit om ze te laten plassen, maar wel op negeer: ik sprak niet met ze, het is geen feestje tenslotte. Ook belonen als ze een plasje hadden gedaan deed ik 's nachts niet, het is niet de bedoeling dat 's nachts plassen een goed iets wordt. Je doet je ding en dan gaan we weer naar bed. Honden zijn over het algemeen heel regelmatig: ik wist precies wanneer ze wel of niet moesten plassen. Op een niet plasmoment ging alleen even mijn hand naar de bench om even aan te geven dat ik er was en dan was het weer klaar. Ook hier weer geen stem.

Overdag was het simpel: moe, in de bench. Wakker: niet meteen er uit.
Ik haalde overigens al het speelgoed uit de bench, behalve een knaagding: de bench is geen speelplek, maar een rustplek.

De blaas moet ook een beetje getraind: de eerste weken ga je steeds na het spelen, na het slapen, na het eten, na alles eigenlijk. En dat moment heb ik steeds een beetje later gemaakt naarmate de weken vorderden.
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Josje123 »

Wat een lekker snoetje!

Wij hebben ook gekozen voor de bench, met een benchverdeler. Vanuit de fokker kregen we de tip mee om een kruik erbij te leggen in een kussensloop o.i.d. en een oude wekker die nog lekker tikt.
Zou een rustgevend idee geven en de kruik om lekker tegenaan te liggen. Nova is nu 6 maanden en we doen dat nog steeds! (geen warme kruik meer overigens :) dus gewoon iets om tegen aan te liggen is het dan :D )
Hier ook altijd 1 knaagspeeltje in de bench, verder niets.
En de bench is afgedekt met een groot kleed, alleen de voorzijde waar ze door naar binnen gaat, dus is het echt een 'holletje'. Ook rustgevend voor de hond.
En wij hebben in de eerste 2 maanden alle maaltijden en snacks in de bench gegeven!
En met een minisnack wat ze super lekker vindt, doen we haar in de bench. Lieten we haar eerst ruiken en legden daarna de snack in de bench. Nova de bench in en huppa, hekje dicht.
Inmiddels gaat ze uit zichzelf, maar ze krijgt nog steeds een snoepje :verliefd1:

Wij hebben ervoor gekozen om de bench niet op de slaapkamer te zetten maar gewoon beneden in de woonkamer. De eerste 4 dagen wel bij haar gelegen om de beurt, en daarna sliepen wij gewoon boven met de deur naar de woonkamer open zodat we haar konden horen piepen.
Ik weet natuurlijk niet of het jullie plan is om haar op de slaapkamer te houden 's-nachts? Anders zou ik het wel gaan afbouwen.
Nova heeft ook wel gepiept, maar ze hield na ongeveer een half uurtje op. Duurde het langer, haalden we haar uit de bench, zeiden niets tegen haar, en zette haar buiten op de plek waar wij haar een plasje wilden doen.
De ene keer deed ze wel een plasje andere keer niet. Dan gewoon weer in de bench zetten, niets zeggen en weglopen. En dan het gepiep negeren. Nova hield er dan toch wel mee op.
Bij ons werkte het in iedergeval, misschien heb je hier iets aan of misschien deed je al die dingen al haha. :verliefd1:

Wat ook kan helpen is om bijvoorbeeld alle maaltijden voor 18.00 uur te hebben gegeven en de waterbak vanaf 19.00 uur weg te halen. Dan haal je het water er in de avond nog een keer bij voor een paar slokjes en kan je hem weer weghalen. Scheelt echt!
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding
LSNNE
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door LSNNE »

Het heeft denk ik even tijd nodig voor hij helemaal is gewend aan de bench.
Toen Max als pup altijd in slaap viel midden in de woonkamer tilden wij hem op en legde we hem in zijn bench. Hij mocht nooit ergens anders slapen dan in zijn bench. Als hij wakker werd en begon te jengelen omdat hij eruit wilde lieten we hem zitten tot hij stil was. Hij heeft nooit iets leuks in zijn bench gehad. Alleen een soort bot voor te spelen. Niet om op te eten.
Nu zijn we 1 jaar verder en weet hij precies wanneer hij de bench in moet. 's avonds gaat hij uit zichzelf erin als we gaan slapen en als ik zeg 'in bench' overdag loopt hij er ook in. Nog altijd krijgt hij een snoepje. Maar verder zal hij nooit uit zichzelf erin gaan slapen overdag. Dan ligt hij lekker waar hij wilt liggen. Hij vindt de bench wel een leuke plek want hij heeft er nooit moeite mee om erin te gaan. We hebben Max ook nooit 'voor straf' in de bench gezet, echt alleen maar als we weg gingen of als hij ging slapen.
Max 23-02-2013 :blondpootje:
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door nicole »

Dat hij in slaap valt in de bench is toch juist perfect?
Ik kreeg toen de tip om niet al te veel speeltjes in de bench te leggen, juist omdat het een rustplek moet zijn zonder al te veel poespas en afleiding.
Indy kreeg op een gegeven moment wel een fase dat hij wel gewillig in de bench ging, maar dat hij het leven erbuiten toch aantrekkelijker vond dan erin. En dan zette hij het op een piepen, terwijl hij dan toch echt moe was en moest slapen. Wij deden in zulke gevallen een kleed over de bench zodat hij meer rust kreeg en niet elke beweging in de huiskamer volgde. Dan hoorde je hem ook echt binnen enkele secondes neerploffen, zuchten en in slaap vallen.
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Milou »

Youp ligt ook regelmatig in de bench, maar nooit uit zichzelf. De bench staat de hele dag open, maar hij gaat er alleen in om een speetje te pakken en er dan weer snel uit te gaan. Ook hij kent het commando 'in de bench'. Wat voor hem gelijk staat aan 'zo hard mogelijk weg rennen.' Haha... Hij piept nooit ellendig lang, na maximaal 5 minuten slaapt hij wel. Hij heeft ook van alles in zijn bench liggen, maar als hij in zijn bench gaat speelt hij er nooit mee. Hij ziet zijn bench echt als een slaapplek denk ik. Als hij piept laten wij hem gewoon even en uiteindelijk wordt hij wel stil.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

bedankt allemaal voor de tips! Ik heb al wat dingen toegepast. We gaan nog 1 keer 's nachts buiten en dan is het wachten tot de ochtend. Dat is nu toch al 2 nachten gelukt, hij piept dan wel even maar geeft snel weer op. Ik laat hem nu overdag meer uit de bench slapen. Hij ligt zo graag naast de bank op een kussen naast mij, dus dat mag dan wel 's avonds :D. Als hij erg begint te klieren omdat hij moe is en niet wil slapen, doe ik hem wel in de bench, dan piept hij even 10 seconden en dan gaat hij slapen :)
Afbeelding
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Hidde en Roos gingen in het begin vreselijk te keer in de bench :D ,Wil en ik vroegen ons af of dat ooit beter zou worden.
De nachten gingen hier wel goed omdat we bij Hidde sliepen in het begin,maar overdag ging meneer toch flink te keer.we negeerden het en als het te hevig werd deden we een deken over de bench.
na een week hield het gemopper op en is de bench voor Hidde een fijne slaapplek geworden(en dat is het nog steeds)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

roef schreef: Hidde en Roos gingen in het begin vreselijk te keer in de bench :D ,Wil en ik vroegen ons af of dat ooit beter zou worden.
De nachten gingen hier wel goed omdat we bij Hidde sliepen in het begin,maar overdag ging meneer toch flink te keer.we negeerden het en als het te hevig werd deden we een deken over de bench.
na een week hield het gemopper op en is de bench voor Hidde een fijne slaapplek geworden(en dat is het nog steeds)
Haha oef, 't ligt niet aan mij dus :D
Afbeelding
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

Wat je eventueel ook nog kan doen is, even met je rug tegen de bench aangaan zitten. Verder niks zeggen en ook dan merk je dat ze zo in dromenland liggen 8)
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Gerritte schreef: Wat je eventueel ook nog kan doen is, even met je rug tegen de bench aangaan zitten. Verder niks zeggen en ook dan merk je dat ze zo in dromenland liggen 8)
Dat deed ik ook in het begin. Even naast de bench gaan zitten, zonder te kijken of iets te zeggen. Sanna ging dan klem tegen mijn benen aanliggen, door de tralies heen ;-), dat bracht haar tot rust en viel ze eigenlijk direct in slaap. Zodra ze sliep kon ik gewoon opstaan en mijn ding doen.
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

Terra5 schreef:
Gerritte schreef: Wat je eventueel ook nog kan doen is, even met je rug tegen de bench aangaan zitten. Verder niks zeggen en ook dan merk je dat ze zo in dromenland liggen 8)
Dat deed ik ook in het begin. Even naast de bench gaan zitten, zonder te kijken of iets te zeggen. Sanna ging dan klem tegen mijn benen aanliggen, door de tralies heen ;-), dat bracht haar tot rust en viel ze eigenlijk direct in slaap. Zodra ze sliep kon ik gewoon opstaan en mijn ding doen.
:wink: Hier precies hetzelfde ! Werkt gewoon perfekt :)
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ondertussen vinden we de bench best leuk, hij zal er nooit uit zichzelf in gaan, maar hij vind het niet zo'n ramp meer. Hij moppert soms nog wel even, maar dat is dan omdat hij niet direct zijn draai vind om te gaan liggen :).
Afbeelding
Plaats reactie