Pup bijt op z'n staart
-
Mani
- Snuffelneus

Pup bijt op z'n staart
Hallo allemaal,
Mijn eerste post hier is meteen een vraag om tips van jullie.
Onze pup Morris (6 maanden) heeft de laatste dagen 's ochtends een kletsnat uiteinde van z'n staart. Nu hebben wij hem al eens "betrapt" terwijl hij erop aan het sabbelen was, dus weten we hoe het komt. Alleen nu vragen wij ons af: waarom doet hij dit? We zijn al bij de dierenarts geweest en die heeft z'n anaalklieren gecheckt en kon verder niks raars zien aan z'n staart. Het enige wat zij kon bedenken is dat het misschien verveling is, omdat hij het alleen doet als hij 's nachts (of 's ochtends vroeg) in de bench is. We hebben nu een flostouw in de bench gelegd, maar vanochtend had hij weer z'n staart te pakken gehad.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en wat we er aan zouden kunnen doen?
Mijn eerste post hier is meteen een vraag om tips van jullie.
Onze pup Morris (6 maanden) heeft de laatste dagen 's ochtends een kletsnat uiteinde van z'n staart. Nu hebben wij hem al eens "betrapt" terwijl hij erop aan het sabbelen was, dus weten we hoe het komt. Alleen nu vragen wij ons af: waarom doet hij dit? We zijn al bij de dierenarts geweest en die heeft z'n anaalklieren gecheckt en kon verder niks raars zien aan z'n staart. Het enige wat zij kon bedenken is dat het misschien verveling is, omdat hij het alleen doet als hij 's nachts (of 's ochtends vroeg) in de bench is. We hebben nu een flostouw in de bench gelegd, maar vanochtend had hij weer z'n staart te pakken gehad.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en wat we er aan zouden kunnen doen?
-
Gerritte
- Erelid

Re: Pup bijt op z'n staart
ppff lastig dit. Kan het eventueel zijn dat hij wormen heeft? Ik weet niet of dat een oorzaak kan zijn maar probeer mee te denken 
groetjes gerritte

bedankt monika!
:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)

bedankt monika!
:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
-
Fleures
- Middelgrote hondenneus

Je bedoelt toch het puntje van de staart (dus niet richting de anus)? Of begrijp ik je verkeerd? Maika gaat wel eens haar eigen staart achterna (ook liggend) en als ze hem te pakken heeft gaat ze erop knabbelen, dan is t ook een beetje nat van haar kwijl. Misschien is het zoiets?
-
LSNNE
- Snuffelneus

Max deed dit als pup ook heel erg, rende dan echt achter zijn staart aan en beet hier op. Omdat hij dit deed als we erbij waren konden we hem meteen corrigeren. Misschien een optie om de bench te verkleinen 'snachts?
Max 23-02-2013
-
Mani
- Snuffelneus

Bedankt voor het meedenken!
Wormen zijn het niet, hij wordt elke maand ontwormd. Hij sabbelt ook echt aan het eind van z'n staart, dus inderdaad niet bij z'n anus in de buurt. Gelukkig bijt hij het nog niet kapot, maar het is echt door en door nat als hij z'n bench uitkomt. Het staartjagen heeft hij ook even gedaan, maar doet hij de laatste tijd niet meer.
De bench verkleinen gaat al niet meer lukken, hij is al bijna aan een grotere toe
De dierenarts had als oplossing een kap meegegeven, maar dat vinden we echt zielig en zolang hij het niet stuk bijt is het geen oplossing wat ons betreft. Hoop dat er nog iemand hier is die andere tips heeft!
Wormen zijn het niet, hij wordt elke maand ontwormd. Hij sabbelt ook echt aan het eind van z'n staart, dus inderdaad niet bij z'n anus in de buurt. Gelukkig bijt hij het nog niet kapot, maar het is echt door en door nat als hij z'n bench uitkomt. Het staartjagen heeft hij ook even gedaan, maar doet hij de laatste tijd niet meer.
De bench verkleinen gaat al niet meer lukken, hij is al bijna aan een grotere toe
De dierenarts had als oplossing een kap meegegeven, maar dat vinden we echt zielig en zolang hij het niet stuk bijt is het geen oplossing wat ons betreft. Hoop dat er nog iemand hier is die andere tips heeft!
-
Nancy
- Middelgrote hondenneus

Heb je al eens grondig gecheckt op vlooien? Met kam?
Joris beet zich ooit helemaal kaal op zijn staartaanzet toen hij ze een keer had.
Blijkbaar kwamen de vlooien net op tijd weg tijdens de vlooiencontrole in de dikke vacht en zag ik ze simpelweg niet en bijtwondjes op zijn buik had hij ook niet.
Echt een paar dagen goed gecontroleerd, tot ik er eigenlijk per ongeluk ineens eentje over de kale plek zag lopen...
Joris beet zich ooit helemaal kaal op zijn staartaanzet toen hij ze een keer had.
Blijkbaar kwamen de vlooien net op tijd weg tijdens de vlooiencontrole in de dikke vacht en zag ik ze simpelweg niet en bijtwondjes op zijn buik had hij ook niet.
Echt een paar dagen goed gecontroleerd, tot ik er eigenlijk per ongeluk ineens eentje over de kale plek zag lopen...
-
Vbraam
- Kleine hondenneus

Gio sabbelt op een knuffel, jouw verhaal klinkt meer als sabbelen ter geruststelling of ontspanning. Misschien dat je een knuffel kan aanbieden?
-
-Bart-
- Snuffelneus

Hier hebben we ook een "pup" van 9 maanden die heel erg graag iets in haar bek heeft. Dus in de kamer ligt altijd wel een knuffel of iets dergelijks voor haar, echter als ze in de bench zit doen we dit bewust niet. Ze heeft voor in haar bench wel een soort kong en een rubber achtig bot. Hier hebben we namelijk de ervaring dat ze een knuffel of flostouw nog wel eens kapot durft te maken en dan met de vulling of draadjes aan de haal gaat.
Dus het geven van een speeltje lijkt mij een goede oplossing, maar let wel even op welke.
Dus het geven van een speeltje lijkt mij een goede oplossing, maar let wel even op welke.
Nala (Wahnahnish Nevada, 13-07-13)
-
Mani
- Snuffelneus

De vlooiencheck heeft hij glansrijk doorstaan gelukkig 
Hij is gek van knuffels, alleen bijt hij alles in no time kapot, dus daar is echt geen beginnen aan!
Flostouw hebben we ook geprobeerd maar ook toen was z'n staart doorweekt. Dat rubberen bot is een goed idee! Die gaan we nu maar proberen...
Hij is gek van knuffels, alleen bijt hij alles in no time kapot, dus daar is echt geen beginnen aan!
Flostouw hebben we ook geprobeerd maar ook toen was z'n staart doorweekt. Dat rubberen bot is een goed idee! Die gaan we nu maar proberen...
-
-Bart-
- Snuffelneus

Hier was ze eerst niet zo weg van dat bot trouwens, maar na een nachtje in haar voerton .....
Al maanden een graag gezien en bekauwd speeltje
Al maanden een graag gezien en bekauwd speeltje
Nala (Wahnahnish Nevada, 13-07-13)
-
Mani
- Snuffelneus

Inmiddels begint het eerste kale plekje te ontstaan op z'n staart. Niks lijkt te helpen om het sabbelen tegen te gaan. Al van alles in z'n bench gelegd maar toch is z'n staart elke keer weer zeiknat. Hoop nog steeds op de gouden tip van de ervaren labrador bezitters 
-
LSNNE
- Snuffelneus

Pff moeilijk hoor!!
Is het geen idee om gewoon 's nachts eens bij hem te gaan liggen bijvoorbeeld op de bank ofzo? Zo kun je goed in de gaten houden wanneer hij het doet en misschien kun je hier dan op inspelen?
Is het geen idee om gewoon 's nachts eens bij hem te gaan liggen bijvoorbeeld op de bank ofzo? Zo kun je goed in de gaten houden wanneer hij het doet en misschien kun je hier dan op inspelen?
Max 23-02-2013
-
-kim-
- Speurneus

Als medische redenen zijn uitgesloten zou ik er een gedragstherapeut bijhalen en wellicht eens een paar dagen een kap op, om het patroon te doorbreken.
Hij krijg verder wel genoeg geestelijke en lichamelijke uitdaging ?
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-
Bowie
- Speurneus

Ik ga hierin met Kim mee.-kim- schreef: Als medische redenen zijn uitgesloten zou ik er een gedragstherapeut bijhalen en wellicht eens een paar dagen een kap op, om het patroon te doorbreken.
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Mostert erop smeren of sambal. Hihih. Doen we toch ook bij nagelbijtende kinderen. Nee hoor flauw grapje van me. Ik zou het echt niet weten wat je zou kunnen doen. Heb het gelukkig nog nooit meegemaakt. Veel suc6