Kan ik dit keer weer eens een rustig rondje lopen....?
-
- Middelgrote hondenneus
Kan ik dit keer weer eens een rustig rondje lopen....?
Het is in de ochtend en ik loop mijn eerste rondje met Indy. Terwijl hij druk bezig is met snuffelen (want stel je voor dat je een geurtje overslaat), ben ik me nog niet volledig bewust van mijn gehele omgeving. Ik hoor de vogels wel, maar dat is geen bijzonderheid. Totdat me opvalt dat die ene kauw wel heel hard zijn best doet om mijn aandacht te trekken. Luid schreeuwend zakt hij steeds een tak lager in de boom. Hij buigt nog even naar voren en geeft weer een schorre gil. Indy heeft geen benul van zijn aanwezigheid en snuffelt op z'n dooie akkertje verder. Inmiddels begin ik door te krijgen dat het krijsen van de kauw voor ons is bedoeld. Zenuwachtig hipt ie op zijn tak heen en weer en besluit de aanval in te zetten! Hij maakt een snoekduik achter mijn rug om en landt weer op zijn tak. Ondertussen heeft hij met zijn gekrijs zijn broers erbij gehaald. Ook die vinden het maar niks dat Indy daar veel te lang blijft dralen. Ook zij doen mee aan het 'scheer je weg' lied. Ik begrijp de hint en loop verder met Indy. Maar dat is voor meneer kauw niet voldoende. Hij besluit er nog eens een snoekduik aan te wagen en voor mijn gevoel gaat hij rakelings over mijn hoofd heen. Hij draait zich om en neemt geen risico en herhaalt zijn actie. "Kom Indy, doorlopen nu!" Ik pak Indy kort aan de riem en versnel de pas. Ik ben helemaal niet bang voor vogels, maar leuk vind ik dit ook niet. We lopen de bocht om en vervolgen onze wandeling op het fietspad. Meneer kauw vindt het allemaal nog steeds veel te langzaam gaan en geeft nog een tirade met zijn schorre stem. Hij blijft ons op een afstandje volgen om er zeker van te zijn dat we weg gaan. Vanaf het dakje van de garageboxen waar wij langslopen, houdt hij ons goed in de gaten en blijft onverminderd doorschreeuwen. Nu moet Indy toch echt poepen en hij zoekt een plek in de bosjes. De kauw loopt zenuwachtig heen en weer op het randje van het dakje en spiekt tussen de takken door naar Indy. Hij vliegt op en blijft bij ons in de buurt fladderen en maakt af en toe een val naar beneden toe. Gelukkig is Indy klaar met poepen. Ik vind het nu wel mooi geweest en wil nu echt doorlopen. De kauw landt op het fietspad en besluit op een afstandje een stukje met ons mee te hippen. En dan besluit ie dat het genoeg is. Terwijl indy nog even een plasje doet en een geurtje meepikt, sluipt de kauw steeds dichterbij. Ik denk nog in mijn naieve bui: "die durft toch niet nog dichterbij te komen....". Indy is zich nog steeds geen fractie van een seconde bewust van de naderende vogel.
En dan.... ja hoor! De kauw vliegt op, fladdert wat, duikt naar beneden en pikt indy keihard in zijn staart en nog eens. Indy springt met 4 poten tegelijk bijna een meter in de lucht en heeft geen idee waar die aanval vandaan kwam. Ook Indy besluit nu dat hij door wil lopen.
Eigenlijk moet ik er ook wel een beetje om lachen. Gelukkig is de kauw er nu van overtuigd dat we ook écht weggaan en hij vliegt weg. Het is broedtijd en dat zullen we weten ook!
En dan.... ja hoor! De kauw vliegt op, fladdert wat, duikt naar beneden en pikt indy keihard in zijn staart en nog eens. Indy springt met 4 poten tegelijk bijna een meter in de lucht en heeft geen idee waar die aanval vandaan kwam. Ook Indy besluit nu dat hij door wil lopen.
Eigenlijk moet ik er ook wel een beetje om lachen. Gelukkig is de kauw er nu van overtuigd dat we ook écht weggaan en hij vliegt weg. Het is broedtijd en dat zullen we weten ook!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
-
- Speurneus
Re: Kan ik dit keer weer eens een rustig rondje lopen....?
Wat een avontuur! Straks zet Indy het al op een lopen als er alleen al een kauwtje aan het krijsen is. 

-
- Speurneus
Bowie is ook eens met 4 poten de lucht in gesprongen na een pik in z'n kont van zo'n schreeuwerd.
-
- Speurneus
- Contacteer:
Toevallig heeft mijn zus vorig jaar knoerdhard een pik op haar hoofd gehad van zo'n beest, die terroriseerde de hele wijk
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

-
- Grote hondenneus
Oei, dat is schrikken!! Wij hebben hier een scholekster die ook alles en iedereen verjaagd... Brrrr, ik loop wel een ander rondje om!!! 

-
- Hele grote hondenneus
Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt hier in het parkje of bos. Wat een
vogel zeg! Snapt ie niet dat we niet in een boom klimmen?? 

-
- Middelgrote hondenneus
ik heb het vorig jaar meegemaakt met meeuwen. En ik kan je vertellen. Die zijn best groot....... Ook die bleef ons maar verjagen door steeds over ons heen te scheren en naar beneden te duiken. En niet 1x maar echt minstens 10x. Ik heb dat pad daarna ook een tijdje vermeden hahaha
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
-
- Speurneus

ook hier van die zwarte kleine branieschoppers,maar het is bij ons een soort van gewapende vrede.
als de heren BlonT in de tuin zijn hippen de schurkjes rustig door de tuin,zelfs Hidde laat ze met rust en dat is echt heel wat!

heb ik de heren te grazen genomen met de fuminator dan doe ik dat haar in een mandje voor de vogels.....binnen 5 minuten mandje leeg omdat kauwen net vrouwen zijn in de uitverkoop van de bijenkorf...het maakt niet uit wat het is maar het is goedkoop en we nemen zoveel mogelijk mee

eten de heren in de tuin dan zit het volkje al binnen 5 tellen in de bomen te wachten tot ze de tuin in kunnen voor de restjes........miniem natuurlijk want het zijn labradors dus restjes??

al met al een gewapende vrede gelukkig.
nog maar een paar weken en het broedseisoen is weer voorbij en kun je weer rustig lopen met Indy...tot die tijd mischien een helm op?

-
- Middelgrote hondenneus
roef schreef:![]()
ik heb beeld.
ook hier van die zwarte kleine branieschoppers,maar het is bij ons een soort van gewapende vrede.
als de heren BlonT in de tuin zijn hippen de schurkjes rustig door de tuin,zelfs Hidde laat ze met rust en dat is echt heel wat!mischien heeft hij al een keer een kennis gemaakt met de assertiviteit van een kauw
![]()
heb ik de heren te grazen genomen met de fuminator dan doe ik dat haar in een mandje voor de vogels.....binnen 5 minuten mandje leeg omdat kauwen net vrouwen zijn in de uitverkoop van de bijenkorf...het maakt niet uit wat het is maar het is goedkoop en we nemen zoveel mogelijk mee![]()
eten de heren in de tuin dan zit het volkje al binnen 5 tellen in de bomen te wachten tot ze de tuin in kunnen voor de restjes........miniem natuurlijk want het zijn labradors dus restjes??![]()
al met al een gewapende vrede gelukkig.
nog maar een paar weken en het broedseisoen is weer voorbij en kun je weer rustig lopen met Indy...tot die tijd mischien een helm op?![]()
![]()

Pff jeetje zeg. Ik zou het ook echt niet fijn vinden!
-
- Erelid
Nicole die kauw volgt mij zelf naar huis toe, en hij doet iedere keer een duikvlucht naar simba
. Ik had hem laatst een zwiep met de riem verkocht 

groetjes gerritte

bedankt monika!
:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)

bedankt monika!
:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)