Kussen slopen

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Kussen slopen

Ongelezen bericht door Nancy »

Jonas heeft een nieuwe, niet zo fijne gewoonte:
Ik ben gastouder en voor de rust worden de honden in de bench gedaan met halen en brengen van de kleintjes. Nu vraag ik altijd van de ouders de honden te negeren en dat gaat, bijna altijd, goed. De afgelopen paar weken een aantal keer niet, waarop Jonas zich niet wist te gedragen en ging loeien. De ouders kregen in de gaten dat het niet handig is om ze aandacht te geven (goh ;) ) en zijn daar weer mee gestopt. Sindsdien heeft Jonas zich de gewoonte aangemeten in die 5 minuten op zijn kussen te gaan kluiven, hij wordt genegeerd en dat bevalt hem duidelijk niet.

Er liggen botten genoeg in de bench, die hij meestal ook in zijn bek neemt als er iemand aanbelt. Als ik de deur open ga doen liggen de honden uit het zicht en kan ik ze niet in de gaten houden. (hoewel ik me ook afvraag of dat de manier is: hij wil aandacht en dat krijgt hij dan ook)
Ik heb de afgelopen week nieuwe kussens aangeschaft, omdat hij het slopen al eerder deed en ermee stopte toen de kussens vervangen waren. Nu dus niet. Gevolg: nieuwe kussen stuk. *zucht*

Kussens uit de bench halen is natuurlijk een optie, hoewel ik dat ook wel sneu vindt voor Joris, die altijd gewoon blijft slapen en dat dan ook zonder kussen moet doen (de heren wonen samen).
Ik vroeg me dus af of iemand een ander idee heeft.
renate
Speurneus
Speurneus

Re: Kussen slopen

Ongelezen bericht door renate »

Ik zou toch tijdelijk het kussen weghalen tot hij zich weet te gedragen. Kaine sloopte ook zijn kussens in de bench en toen heb ik er oude badlakens in gelegd ( een lekkere dikke stapel). Dat ging in het begin goed en toen ging hij die ook slopen. Toen heb ik die er ook uitgehaald en niks erin gelegd. Na een week weer een poging gedaan met eerst badlakens en dat ging goed. Toen dat een poos goed ging kreeg hij pas weer een kussen.
Plaats reactie