zindelijkheid vraag

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

zindelijkheid vraag

Ongelezen bericht door vanhaut »

Rare vraag misschien.. maar ik heb nog niet eerder een hond als gehad in deze periode van het jaar..

We zitten nu natuurlijk veel buiten dus qua plasjes doen.. tja.. ze loopt op het gras en doet en plas of poep wat we uitbunding prijzen .. Maar ze is nog niet veel binnen natuurijk.. dus zeer weinig ongelukjes..

Duurt het nu langer voordat ze zindelijk wordt ?

Yara was een drama met zindelijk worden (bleek blaasontsteking te hebben) en Bo was binnen een zucht zindelijk.. en ik zou dat nu weer prettig vinden 8) maar ben gewoon beetje bang dat het moeilijker gaat worden omdat ze zoveel in de tuin is nu..
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014
Marjannevs
Snuffelneus
Snuffelneus

Re: zindelijkheid vraag

Ongelezen bericht door Marjannevs »

Denk dat het wel mee zal vallen.. De tuin is nu haar vaste plekje om haar behoeftes te doen, denk dat ze vooral moet gaan begrijpen hoe ze op die plek komt straks als ze vooral binnen is ;)
:bruinpootje: Storm 27-09-2012
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Ik zou toch op gezette tijden met haar even gaan wandelen en daar staan juichen als ze plast of poept. Straks ziet ze de tuin als haar toilet en wil ze het niet meer ergens anders doen.

Persoonlijk wil ik niet dat mijn honden in de tuin plassen of poepen en we hebben dat ook nooit gestimuleerd. Altijd even wandelen en daar belonen. De tuin zie ik als een verlengstuk van mijn huis dus daar mogen zelfs pups niet plassen.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Fleures »

Ik zou het een volgende keer ook zo doen zoals Henny zegt. Wij hebben Maika in de tuin zindelijk gemaakt, maar toen we vanwege omstandigheden bij mijn ouders hebben gewoond een paar maanden, snapte ze echt niet dat het daar niet mocht, en aan de andere kant van de schutting wel. Nu wonen we in een appartement en op het balkon zou ze nooit wat doen, maar hoe ik het haar moet aanleren om BUITEN de tuin de behoeften te doen als we weer in een huis wonen, daar ben ik ook nog niet uit!

Of het echt veel langer duurt omdat je nu zovaak buiten bent, ik denk het niet. Ze zal nog steeds leren, als jullie eens binnen zitten en ze daar wel een plasje doet, dat dat niet de bedoeling is. En ze leren zo snel!
:bruinpootje: Maika 01-03-2013
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

onze zindelijkheid start in de tuin.. dat kan haast niet anders..Ik ga niet midden in de nacht de straat op .. ik weet niet hoe jij woont Henny maar ik woon in een woonwijk..Ze is nog niet eens volledig geënt

We hebben we altijd zo gedaan.. we starten in de tuin en zodra het kan gaan ze echt uit.. Nu gaat ze mee als ik Yara uitlaat en dan doet ze soms ook een plas (natuurlijk juichen we dan als een malle).. Onze andere honden plassen ook niet in de tuin.. Wél als pup maar zodra ze zindelijk waren snapten ze dat het niet meer mocht.. Maar onze andere honden waren op ander moment in het jaar waardoor we natuurlijk veel meer binnen waren.. Ik vroeg me alleen af omdát ze zo vaak in de tuin is nu vanwege het mooie weer of ze het dan lastig vind om het binnen niet te doen.. Maar ik vermoed dat dit wel meevalt.. We zijn super alert binnen natuurlijk..

Yara plast nooit in de tuin.. Bo deed het ook niet..

Lizzy heeft een aparte plek in de tuin waar ze mag plassen en dat doet ze.. Ik vroeg me vooral af of het nog uit zou maken dat ze nu zoveel buiten is..

We zijn vandaag binnen geweest ivm slechte weer.. en geen ongelukjes.. We gaan sowieso na slapen, spelen en eten naar buiten en ik ga ieder uur met haar én ze gaat mee met de uitlaatrondjes met Yara..
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Ik heb het inderdaad aardig luxe hier om een pup even te laten plassen of poepen. Aan de rand van het dorp met brede bermen langs de sloten en dat ik 's nachts in pyama buiten stond zagen alleen de schapen... :wink:

Maar ik had je vraag anders begrepen. Volgens mij komt het wel goed bij jullie!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Romke »

Ik snap de logia niet, ze is niet volledig ingeent, dus start de zindelijkheid in de tuin.
Maar ze loopt wel de rondjes mee met Yara?

Het hoeft niet langer te duren, je hebt soms wel dat honden het gaan omdraaien. Dat ze van buiten naar binnen gaan om te plassen, maar daar ben je zelf bij.
Meestal hebben ze het vrij snel te pakken, als ze een vaste plek hebben
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

nee ze loopt niet mee.. ik neem haar mee (ik draag haar).. als ze slaapt dan slaapt ze, maar soms is ze wakker als Yara uitmoet en dat gaat ze mee.. gewoon op de arm..

ze mag nog niet écht uit zeg maar.. komende vrijdag 2e enting

Ze plast al keurig buiten , je ziet makkelijk wanneer ze moet en dat zetten we haar buiten.. Nog een week of 3 en dan kan ze gewoon mee (voor zover dat kan ;-) ) dan is ze volledig geent..
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Romke »

Tsja.... vraag me af in hoeverre je hiermee ziektes nou echt voorkomt, de meeste virussen dwarrelen door de lucht, nemen wij zelf of de andere honden wel mee naar binnen.
En als de enting er in zit, werk het ook niet per direct.

Maar fijn dat het duidelijk is wanneer ze moet
Marjannevs
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Marjannevs »

*OFF TOPIC*
Wij hebben zelfs de 1e les puppycursus gedaan op maar één enting. Ik wilde eerst pas starten als hij volledig geënt was maar op de puppycursus gaven ze aan dat dat echt niet nodig was.. Op die locatie komen alleen honden die volledig geënt zijn (verplichting vanuit de school) dus de andere honden kunnen zelf niet ziek zijn..

*nu weer ON TOPIC*
Gelukkig geeft ze het aan als ze iets moet doen :) Ik denk dat dat het voornaamste is.. Wat betreft het in de pyjama buiten, dat heb ik ook gedaan ;) Woon in een woonwijk, maar ach wie is er nu om 4:00u 's nachts op straat! Ik heb gewoon een trainingsbroek, schoenen en jas aangetrokken, zo vreemd is dat toch ook weer niet als je daarin over straat gaat? Hordes mensen lopen in trainingsbroeken, sportbroeken en huispak-achtige kleding over straat.. (niet dat ik het mooi vind en er zelf graag in over straat ga, maar dat terzijde)

Op het moment dat je overdag wel echt de tuin uit gaat als ze aangeeft te moeten plassen zou ik dit 's nachts ook doen.. De kans bestaat dat ze gaat leren dat ze op beide plekken mag plassen e.d. en misschien bedenkt ze zelfs dat ze in het rondje buiten de deur niets hoeft te doen omdat ze thuis haar plekje heeft..

Over het op de arm nemen tijdens het rondje van Yara wil ik nog zeggen: niet doen! Hoe vaak ze dat op de cursus wel niet tegen iedereen hebben geroepen! Op het moment dat jij je hondje op de arm neemt voelt hij zich namelijk hoger in rang (hij is ook groter, hoger, kan alles overzien, hoeft niet te lopen, voelt zich goed beschermd door zijn baasje) en ik denk dat je op dit moment nog wil hebben dat Yara iets hoger in rang is zodat die de pup nog wat kan bijsturen.. of anders gelijk in rang..
:bruinpootje: Storm 27-09-2012
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

S nachts hoeft ze er niet uit gelukkig .. Ze gaat tegen 2300 bench in en rond 600 uur is ze wakker , luxe dus :)

En meenemen op de arm is geen standaard iets hoor , alleen als ze wakker is , meestal slaapt ze :). Ik weet iid van rangorde etc . Zodra het kan is het meelopen .. Ik wil haar nu nog niet in het uitlaat gebied laten wandelen ... Ze eet nu nog van alles van de grond en ik ben niet altijd snel genoeg ... Ik ben al druk oefenende met leave it (los is wat anders bij ons ) en dat begint in te zinken , ze leert snel ..

O en qua rangorde .. Yara is duidelijk de baas .. Mama's wil is wet ;-)

Kortom .. Het gaat eigenlijk prima .
Plaats reactie