*OFF TOPIC*
Wij hebben zelfs de 1e les puppycursus gedaan op maar één enting. Ik wilde eerst pas starten als hij volledig geënt was maar op de puppycursus gaven ze aan dat dat echt niet nodig was.. Op die locatie komen alleen honden die volledig geënt zijn (verplichting vanuit de school) dus de andere honden kunnen zelf niet ziek zijn..
*nu weer ON TOPIC*
Gelukkig geeft ze het aan als ze iets moet doen

Ik denk dat dat het voornaamste is.. Wat betreft het in de pyjama buiten, dat heb ik ook gedaan

Woon in een woonwijk, maar ach wie is er nu om 4:00u 's nachts op straat! Ik heb gewoon een trainingsbroek, schoenen en jas aangetrokken, zo vreemd is dat toch ook weer niet als je daarin over straat gaat? Hordes mensen lopen in trainingsbroeken, sportbroeken en huispak-achtige kleding over straat.. (niet dat ik het mooi vind en er zelf graag in over straat ga, maar dat terzijde)
Op het moment dat je overdag wel echt de tuin uit gaat als ze aangeeft te moeten plassen zou ik dit 's nachts ook doen.. De kans bestaat dat ze gaat leren dat ze op beide plekken mag plassen e.d. en misschien bedenkt ze zelfs dat ze in het rondje buiten de deur niets hoeft te doen omdat ze thuis haar plekje heeft..
Over het op de arm nemen tijdens het rondje van Yara wil ik nog zeggen: niet doen! Hoe vaak ze dat op de cursus wel niet tegen iedereen hebben geroepen! Op het moment dat jij je hondje op de arm neemt voelt hij zich namelijk hoger in rang (hij is ook groter, hoger, kan alles overzien, hoeft niet te lopen, voelt zich goed beschermd door zijn baasje) en ik denk dat je op dit moment nog wil hebben dat Yara iets hoger in rang is zodat die de pup nog wat kan bijsturen.. of anders gelijk in rang..